vytisknout velikost písma Páči sa vám Lexus RC? Tešte sa, do Európy dorazí s osemvalcom

Páči sa vám Lexus RC? Tešte sa, do Európy dorazí s osemvalcom

Ďalšia tokijská premiéra je tu. Lexus predstavil produkčnú verziu svojho kupé označeného ako RC. Novinka je postavená na platforme GS, ale automobilka ju prezentuje ako samostatný model. V porovnaní s menším sedanom IS je RC nižší, širší a má tiež kratší rázvor náprav. Samozrejme dizajnéri pokračujú v nastolenom trende agresívnych tvarov. Športovú vizáž podčiarkujú osemnásť alebo deväťnásťpalcové disky .

RC používa vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu viacprvkovú nápravu. Lexus sľubuje zaujímavé jazdné vlastnosti. O patričný výkon sa budú pre začiatok starať dve motorizácie. Zákazníci môžu siahnuť po vidlicové šesťvalce 3,5 l s maximom 314 koní, alebo po hybridnej alternatíve 300h. Klasický benzínový motor používa osemstupňový automat, hybrid bezstupňovú prevodovku. Poháňaná je zadná náprava, k dispozícii bude taktiež štvorkolka.

Zlá správa na záver: ak sa vám RC páči, potom sa veľmi pravdepodobne na našom trhu nedočkáme ani šesťvalca, ani hybridu. Ale tým naše informácie nekončia. Podľa predbežných správ sa totiž k nám RC nakoniec skutočne aj pozrie, akurát bude mať pod kapotou päťlitrový osemvalec a na karosérii písmeno F.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY