vytisknout velikost písma Označenie CSL sa vráti na modely BMW M

BMW oživí označenie CSL pre modely M. Model M2 bude pravdepodobne prvý, kto ho bude mať. CSL bude opäť ľahšie a trochu silnejšie.
Označenie CSL sa vráti na modely BMW M

Po dlhých rokoch odmietania skalných fanúšikov a premiérach trojvalcových prednokoliek v BMW svitá na lepšie časy. Frank Van Meel, šéf divízie BMW M, povedal v rozhovore pre US Road & Track, že logo CSL sa vráti do športových modelov BMW M. A bude značiť presne to, čo značilo na ikonickej M3 E46 alebo ešte skôr na modeli 3.0 CSL.

Budúce CSL tak budú predovšetkým okruhové hračky, ktoré dostanú nastaviteľný podvozok, výrazne nižšiu hmotnosť (zabudnite na audio systém, navigáciu, strešné okno a podobne), lepivé pneumatiky, ochrannú klietku a vystužený motor. Bohužiaľ, budú vyrobené v obmedzenom počte.

V súčasnosti ponúka BMW verziu CS a ostrejšie GTS okrem štandardného modelu M. Práve GTS má byť nahradené CSL. Už dlhšiu dobu sa šíria správy o tom, že verziu CS dostane už v januári BMW M2 a prevedenie CSL s výkonom 408 koní dorazí o pár mesiacov neskôr. Nie je to však oficiálne potvrdené.

Legendárne BMW M3 E46 CSL sa dočkalo iba 1400 exemplárov. V porovnaní s M3 bolo CSL o 110 kg ľahšie a mal motor výkonnejší o 17 koní a 5 Nm a silnejší motor S54B32. Prvým CSL bol BMW E9, ktorý bol predstavený v máji 1972 ako špeciálna homologácia pre pretekárske vozidlo. Tam vzniklo len 1265 exemplárov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY