vytisknout velikost písma Otvorené Audi TT Roadster sa konečne odhaľuje

Otvorené Audi TT Roadster sa konečne odhaľuje
Zoznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogaléria: Audi TT a TTS Roadster

Automobilka Audi splnila svoje sľuby a predstavuje nový roadster TT, ktorý prvýkrát uvidíme na autosalóne v Paríži. A rovnako ako v prípade kupé k tomu rovno pridala ostrejšiu verziu TTS. Nový roadster Audi TT pokračuje v znižovaní hmotnosti, ktoré naštartovalo nové kupé a preberá tiež moderný "virtuálny kokpit".

TTR140024_medium.jpgTTS140102_medium.jpgTTR140016_medium.jpg
Virtuálny kokpit dostane TT Roadster už v základe. U rychlého TTS to neskončí, ostré TT RS ale dorazí až o tri roky

Audi TT Roadster opäť používa tradičnú plátenú strechu, ktorá sa zloží už za desať sekúnd pri rýchlosti do 50 km/h. Vďaka použitiu odlahčených vzpier je o ďalšie 3 kg ľahšie ako u predchodcu. Napriek tomu by mala lepšie izolovať od okolia.

Najprv bude Audi TT Roadster k dispozícii s dvojicou motorov. Naftu bude spaľovať jednotka 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Audi sa nezabudlo pochváliť, že spotrebuje len 4,3 litra na 100 km.

Vodičsky atraktívnejší bude určite motor 2.0 TFSI s výkonom 169 kW (230 k) a krútiacim momentom 370 Nm. K benzínovému dvojlitru je možné priobjednať aj pohon všetkých kolies a automatickou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovku S-Tronic.

Vrcholom ponuky je potom Audi TTS Roadster, ktoré poháňa dvojliter TFSI vyladený na 228 kW (310 k) a 380 Nm. Vďaka štandardne dodávanému pohonu všetkých kolies nemá problém zvládnuť stovku za 4,9 sekundy a rozbehnúť sa na elektronicky obmedzených 250 km/h. Audi TTS má aj štandardne elektronicky nastaviteľný podvozok.

Zatiaľ čo vo väčšine moderných áut sa už nedá z pomocnej elektroniky nič vypnúť, Audi vám dovolí v novomo TT a TTS Roadsteri úplne deaktivovať stabilizačný systém. Spolu s elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu na zaťažené vonkajšie kolesá bude toto určite veľmi schopné a snáď aj trochu zábavné auto.

Ako je v Audi zvykom, základná výbava bude síce rozumná, ale nijako bohatá. Ceny v Nemecku začínajú na 37 900 eur za 2.0 TFSI s manuálom a pohonom predných kolies. Predaj verzie TTS bude zahájený až v roku 2015.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY