vytisknout velikost písma Otvorené Audi TT Roadster sa konečne odhaľuje

Otvorené Audi TT Roadster sa konečne odhaľuje
Zoznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogaléria: Audi TT a TTS Roadster

Automobilka Audi splnila svoje sľuby a predstavuje nový roadster TT, ktorý prvýkrát uvidíme na autosalóne v Paríži. A rovnako ako v prípade kupé k tomu rovno pridala ostrejšiu verziu TTS. Nový roadster Audi TT pokračuje v znižovaní hmotnosti, ktoré naštartovalo nové kupé a preberá tiež moderný "virtuálny kokpit".

TTR140024_medium.jpgTTS140102_medium.jpgTTR140016_medium.jpg
Virtuálny kokpit dostane TT Roadster už v základe. U rychlého TTS to neskončí, ostré TT RS ale dorazí až o tri roky

Audi TT Roadster opäť používa tradičnú plátenú strechu, ktorá sa zloží už za desať sekúnd pri rýchlosti do 50 km/h. Vďaka použitiu odlahčených vzpier je o ďalšie 3 kg ľahšie ako u predchodcu. Napriek tomu by mala lepšie izolovať od okolia.

Najprv bude Audi TT Roadster k dispozícii s dvojicou motorov. Naftu bude spaľovať jednotka 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Audi sa nezabudlo pochváliť, že spotrebuje len 4,3 litra na 100 km.

Vodičsky atraktívnejší bude určite motor 2.0 TFSI s výkonom 169 kW (230 k) a krútiacim momentom 370 Nm. K benzínovému dvojlitru je možné priobjednať aj pohon všetkých kolies a automatickou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovku S-Tronic.

Vrcholom ponuky je potom Audi TTS Roadster, ktoré poháňa dvojliter TFSI vyladený na 228 kW (310 k) a 380 Nm. Vďaka štandardne dodávanému pohonu všetkých kolies nemá problém zvládnuť stovku za 4,9 sekundy a rozbehnúť sa na elektronicky obmedzených 250 km/h. Audi TTS má aj štandardne elektronicky nastaviteľný podvozok.

Zatiaľ čo vo väčšine moderných áut sa už nedá z pomocnej elektroniky nič vypnúť, Audi vám dovolí v novomo TT a TTS Roadsteri úplne deaktivovať stabilizačný systém. Spolu s elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu na zaťažené vonkajšie kolesá bude toto určite veľmi schopné a snáď aj trochu zábavné auto.

Ako je v Audi zvykom, základná výbava bude síce rozumná, ale nijako bohatá. Ceny v Nemecku začínajú na 37 900 eur za 2.0 TFSI s manuálom a pohonom predných kolies. Predaj verzie TTS bude zahájený až v roku 2015.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY