vytisknout velikost písma Otvorené Audi TT Roadster sa konečne odhaľuje

Otvorené Audi TT Roadster sa konečne odhaľuje
Zoznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogaléria: Audi TT a TTS Roadster

Automobilka Audi splnila svoje sľuby a predstavuje nový roadster TT, ktorý prvýkrát uvidíme na autosalóne v Paríži. A rovnako ako v prípade kupé k tomu rovno pridala ostrejšiu verziu TTS. Nový roadster Audi TT pokračuje v znižovaní hmotnosti, ktoré naštartovalo nové kupé a preberá tiež moderný "virtuálny kokpit".

TTR140024_medium.jpgTTS140102_medium.jpgTTR140016_medium.jpg
Virtuálny kokpit dostane TT Roadster už v základe. U rychlého TTS to neskončí, ostré TT RS ale dorazí až o tri roky

Audi TT Roadster opäť používa tradičnú plátenú strechu, ktorá sa zloží už za desať sekúnd pri rýchlosti do 50 km/h. Vďaka použitiu odlahčených vzpier je o ďalšie 3 kg ľahšie ako u predchodcu. Napriek tomu by mala lepšie izolovať od okolia.

Najprv bude Audi TT Roadster k dispozícii s dvojicou motorov. Naftu bude spaľovať jednotka 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Audi sa nezabudlo pochváliť, že spotrebuje len 4,3 litra na 100 km.

Vodičsky atraktívnejší bude určite motor 2.0 TFSI s výkonom 169 kW (230 k) a krútiacim momentom 370 Nm. K benzínovému dvojlitru je možné priobjednať aj pohon všetkých kolies a automatickou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovku S-Tronic.

Vrcholom ponuky je potom Audi TTS Roadster, ktoré poháňa dvojliter TFSI vyladený na 228 kW (310 k) a 380 Nm. Vďaka štandardne dodávanému pohonu všetkých kolies nemá problém zvládnuť stovku za 4,9 sekundy a rozbehnúť sa na elektronicky obmedzených 250 km/h. Audi TTS má aj štandardne elektronicky nastaviteľný podvozok.

Zatiaľ čo vo väčšine moderných áut sa už nedá z pomocnej elektroniky nič vypnúť, Audi vám dovolí v novomo TT a TTS Roadsteri úplne deaktivovať stabilizačný systém. Spolu s elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu na zaťažené vonkajšie kolesá bude toto určite veľmi schopné a snáď aj trochu zábavné auto.

Ako je v Audi zvykom, základná výbava bude síce rozumná, ale nijako bohatá. Ceny v Nemecku začínajú na 37 900 eur za 2.0 TFSI s manuálom a pohonom predných kolies. Predaj verzie TTS bude zahájený až v roku 2015.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY