vytisknout velikost písma Otvorené Audi TT Roadster sa konečne odhaľuje

Otvorené Audi TT Roadster sa konečne odhaľuje
Zoznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogaléria: Audi TT a TTS Roadster

Automobilka Audi splnila svoje sľuby a predstavuje nový roadster TT, ktorý prvýkrát uvidíme na autosalóne v Paríži. A rovnako ako v prípade kupé k tomu rovno pridala ostrejšiu verziu TTS. Nový roadster Audi TT pokračuje v znižovaní hmotnosti, ktoré naštartovalo nové kupé a preberá tiež moderný "virtuálny kokpit".

TTR140024_medium.jpgTTS140102_medium.jpgTTR140016_medium.jpg
Virtuálny kokpit dostane TT Roadster už v základe. U rychlého TTS to neskončí, ostré TT RS ale dorazí až o tri roky

Audi TT Roadster opäť používa tradičnú plátenú strechu, ktorá sa zloží už za desať sekúnd pri rýchlosti do 50 km/h. Vďaka použitiu odlahčených vzpier je o ďalšie 3 kg ľahšie ako u predchodcu. Napriek tomu by mala lepšie izolovať od okolia.

Najprv bude Audi TT Roadster k dispozícii s dvojicou motorov. Naftu bude spaľovať jednotka 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Audi sa nezabudlo pochváliť, že spotrebuje len 4,3 litra na 100 km.

Vodičsky atraktívnejší bude určite motor 2.0 TFSI s výkonom 169 kW (230 k) a krútiacim momentom 370 Nm. K benzínovému dvojlitru je možné priobjednať aj pohon všetkých kolies a automatickou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovku S-Tronic.

Vrcholom ponuky je potom Audi TTS Roadster, ktoré poháňa dvojliter TFSI vyladený na 228 kW (310 k) a 380 Nm. Vďaka štandardne dodávanému pohonu všetkých kolies nemá problém zvládnuť stovku za 4,9 sekundy a rozbehnúť sa na elektronicky obmedzených 250 km/h. Audi TTS má aj štandardne elektronicky nastaviteľný podvozok.

Zatiaľ čo vo väčšine moderných áut sa už nedá z pomocnej elektroniky nič vypnúť, Audi vám dovolí v novomo TT a TTS Roadsteri úplne deaktivovať stabilizačný systém. Spolu s elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu na zaťažené vonkajšie kolesá bude toto určite veľmi schopné a snáď aj trochu zábavné auto.

Ako je v Audi zvykom, základná výbava bude síce rozumná, ale nijako bohatá. Ceny v Nemecku začínajú na 37 900 eur za 2.0 TFSI s manuálom a pohonom predných kolies. Predaj verzie TTS bude zahájený až v roku 2015.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY