vytisknout velikost písma OTEC sa háda o ropu. Benzín medzitým spadol na historické minimum

OTEC sa háda o ropu. Benzín medzitým spadol na historické minimum

Organizácia OPEC, ktorá združuje štáty vyvážajúce ropu, sa začína hádať. Vnútri organizácie nepanuje úplná zhoda na objeme ťažby ropy, čím sa vlastne určuje jej cena na svetových trhoch. Teraz najsilnejší hráči kartelu OPEC - Saudská Arábia, Rusko, Katar a Venezuela na mimoriadnom zasadnutí OPEC - presadili svoje a produkcia ropy sa zmrazí na januárových hodnotách.

Podľa nich je cieľom udržať stabilnú cenu ropy a objem ťažby, čím si zaručí dopyt po vlastnej produkcii. 

Irán bol proti a presadzoval zníženie produkcie. Ďalší hráči OPEC mali tiež iný názor, najmä tí, ktorí už teraz idú na sto percent svojej ťažobnej kapacity. Barel ropy sa aktuálne predáva za asi 35 dolárov, čo je najnižšie za posledných 13 rokov.

Nízke ceny ropy majú pozitívny dopad na peňaženky motoristov. V sieťach najlacnejších čerpacích staníc prelomil Natural 95 cenu euro za liter. Nafta sa predáva za menej ako 85 centov za liter. Ceny pohonných hmôt sú zhruba o 40 centov nižšie ako pred rokom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY