vytisknout velikost písma Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Špekulácie o ostrejších variantoch sa vyroja prakticky ihneď po predstavení nového modelu. Rovnako to bolo aj pri novej Mazde MX-5. Teraz ale šéf vývoja roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, ktorý stál aj za úspechom programu Mazda 787B v Le Mans, odmietol silnejšiu verziu.

Pre britský Top Gear Yamamoto povedal, že dôležitejší než čísla výkonu a krútiaceho momentu je pôžitok z jazdy a že auto jednoducho musí byť zábavné. Silnejšie auto vyžaduje väčšie brzdy a hlavne širšie pneumatiky a tým sa skazí vrodený vodičský charakter MX-5.

Yamamoto odmietol aj použitie turbodúchadla alebo iného druhu preplňovania, pretože atmosférické motory sú podľa neho lepšie a ich prejav sa k autu ako MX-5 hodí viac. Objemnejší motor by tiež zvýšil hmotnosť a pokazil vyváženie auta. A zvýšil cenu.

Záujemcovia o výkonnejšiu Mazdu MX-5 sa nemusia báť, že by sa na trhu čoskoro neobjavil nejaký kit od renomovaného úpravcu. Navyše Mazda stále sľubuje, že sa niekedy v budúcnosti objaví nástupca RX-7 a RX-8.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY