vytisknout velikost písma Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Špekulácie o ostrejších variantoch sa vyroja prakticky ihneď po predstavení nového modelu. Rovnako to bolo aj pri novej Mazde MX-5. Teraz ale šéf vývoja roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, ktorý stál aj za úspechom programu Mazda 787B v Le Mans, odmietol silnejšiu verziu.

Pre britský Top Gear Yamamoto povedal, že dôležitejší než čísla výkonu a krútiaceho momentu je pôžitok z jazdy a že auto jednoducho musí byť zábavné. Silnejšie auto vyžaduje väčšie brzdy a hlavne širšie pneumatiky a tým sa skazí vrodený vodičský charakter MX-5.

Yamamoto odmietol aj použitie turbodúchadla alebo iného druhu preplňovania, pretože atmosférické motory sú podľa neho lepšie a ich prejav sa k autu ako MX-5 hodí viac. Objemnejší motor by tiež zvýšil hmotnosť a pokazil vyváženie auta. A zvýšil cenu.

Záujemcovia o výkonnejšiu Mazdu MX-5 sa nemusia báť, že by sa na trhu čoskoro neobjavil nejaký kit od renomovaného úpravcu. Navyše Mazda stále sľubuje, že sa niekedy v budúcnosti objaví nástupca RX-7 a RX-8.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY