vytisknout velikost písma Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Špekulácie o ostrejších variantoch sa vyroja prakticky ihneď po predstavení nového modelu. Rovnako to bolo aj pri novej Mazde MX-5. Teraz ale šéf vývoja roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, ktorý stál aj za úspechom programu Mazda 787B v Le Mans, odmietol silnejšiu verziu.

Pre britský Top Gear Yamamoto povedal, že dôležitejší než čísla výkonu a krútiaceho momentu je pôžitok z jazdy a že auto jednoducho musí byť zábavné. Silnejšie auto vyžaduje väčšie brzdy a hlavne širšie pneumatiky a tým sa skazí vrodený vodičský charakter MX-5.

Yamamoto odmietol aj použitie turbodúchadla alebo iného druhu preplňovania, pretože atmosférické motory sú podľa neho lepšie a ich prejav sa k autu ako MX-5 hodí viac. Objemnejší motor by tiež zvýšil hmotnosť a pokazil vyváženie auta. A zvýšil cenu.

Záujemcovia o výkonnejšiu Mazdu MX-5 sa nemusia báť, že by sa na trhu čoskoro neobjavil nejaký kit od renomovaného úpravcu. Navyše Mazda stále sľubuje, že sa niekedy v budúcnosti objaví nástupca RX-7 a RX-8.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY