vytisknout velikost písma Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Špekulácie o ostrejších variantoch sa vyroja prakticky ihneď po predstavení nového modelu. Rovnako to bolo aj pri novej Mazde MX-5. Teraz ale šéf vývoja roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, ktorý stál aj za úspechom programu Mazda 787B v Le Mans, odmietol silnejšiu verziu.

Pre britský Top Gear Yamamoto povedal, že dôležitejší než čísla výkonu a krútiaceho momentu je pôžitok z jazdy a že auto jednoducho musí byť zábavné. Silnejšie auto vyžaduje väčšie brzdy a hlavne širšie pneumatiky a tým sa skazí vrodený vodičský charakter MX-5.

Yamamoto odmietol aj použitie turbodúchadla alebo iného druhu preplňovania, pretože atmosférické motory sú podľa neho lepšie a ich prejav sa k autu ako MX-5 hodí viac. Objemnejší motor by tiež zvýšil hmotnosť a pokazil vyváženie auta. A zvýšil cenu.

Záujemcovia o výkonnejšiu Mazdu MX-5 sa nemusia báť, že by sa na trhu čoskoro neobjavil nejaký kit od renomovaného úpravcu. Navyše Mazda stále sľubuje, že sa niekedy v budúcnosti objaví nástupca RX-7 a RX-8.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY