vytisknout velikost písma Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Ostrejšia Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nie sú dôležité

Špekulácie o ostrejších variantoch sa vyroja prakticky ihneď po predstavení nového modelu. Rovnako to bolo aj pri novej Mazde MX-5. Teraz ale šéf vývoja roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, ktorý stál aj za úspechom programu Mazda 787B v Le Mans, odmietol silnejšiu verziu.

Pre britský Top Gear Yamamoto povedal, že dôležitejší než čísla výkonu a krútiaceho momentu je pôžitok z jazdy a že auto jednoducho musí byť zábavné. Silnejšie auto vyžaduje väčšie brzdy a hlavne širšie pneumatiky a tým sa skazí vrodený vodičský charakter MX-5.

Yamamoto odmietol aj použitie turbodúchadla alebo iného druhu preplňovania, pretože atmosférické motory sú podľa neho lepšie a ich prejav sa k autu ako MX-5 hodí viac. Objemnejší motor by tiež zvýšil hmotnosť a pokazil vyváženie auta. A zvýšil cenu.

Záujemcovia o výkonnejšiu Mazdu MX-5 sa nemusia báť, že by sa na trhu čoskoro neobjavil nejaký kit od renomovaného úpravcu. Navyše Mazda stále sľubuje, že sa niekedy v budúcnosti objaví nástupca RX-7 a RX-8.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY