vytisknout velikost písma Ostré Mazdy MPS sa zrejme vrátia na scénu. Všetko odštartuje SUV CX-4

Ostré Mazdy MPS sa zrejme vrátia na scénu. Všetko odštartuje SUV CX-4

Japonská automobilka Mazda opustila trh ostrých hatchbackov a rýchlych sedanov pred pár rokmi. Aktuálnu generáciu Mazdy 3 alebo Mazdy 6 v športovej verzii MPS už nekúpite, ale v nasledujúcich rokoch by tomu mohlo byť inak. Šancu na život dalo týmto modelom SUV Mazda CX-9.

Nový veľký model totiž dostal preplňovaný motor radu Skyactiv s objemom 2,5 l. Podľa Mazdy sa tento motor vojde do všetkých aktuálnych modelov a platforiem s výnimkou roadstera Mazda MX-5. V SUV Mazda CX-9 má štvorvalec Skyactiv-G 2.5T výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 420 Nm.

Prvý model MPS (ak sa tak budú rýchle Mazdy naďalej volať) by mohol byť crossover Mazda CX-4 alebo CX-6, ktorý bude vychádzať z dizajnovej štúdie Mazda Koeru. Tú sme mohli vidieť na poslednom autosalóne vo Frankfurte a už tento rok by sme mali uvidieť ďalšiu fázu tohto projektu, teda produkčný model.

Trh športovo poňatých SUV sa postupne rozrastá a Mazda má šancu do neho skočiť po hlave. Motor Skyactiv-G 2.5T by bol v takom prípade spojený s pohonom všetkých kolies. Zaujímavé je, že prakticky rovnakú techniku ​​môže pomerne ľahko získať aj sedan Mazda 6. S aplikáciou štvorkolky do Mazdy 3 je to horšie, ale samotný motor sa tam zmestí. Mazda ale tvrdí, že všetko záleží na požiadavkách a dopyte zákazníkov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY