vytisknout velikost písma Ostré Mazdy MPS sa zrejme vrátia na scénu. Všetko odštartuje SUV CX-4

Ostré Mazdy MPS sa zrejme vrátia na scénu. Všetko odštartuje SUV CX-4

Japonská automobilka Mazda opustila trh ostrých hatchbackov a rýchlych sedanov pred pár rokmi. Aktuálnu generáciu Mazdy 3 alebo Mazdy 6 v športovej verzii MPS už nekúpite, ale v nasledujúcich rokoch by tomu mohlo byť inak. Šancu na život dalo týmto modelom SUV Mazda CX-9.

Nový veľký model totiž dostal preplňovaný motor radu Skyactiv s objemom 2,5 l. Podľa Mazdy sa tento motor vojde do všetkých aktuálnych modelov a platforiem s výnimkou roadstera Mazda MX-5. V SUV Mazda CX-9 má štvorvalec Skyactiv-G 2.5T výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 420 Nm.

Prvý model MPS (ak sa tak budú rýchle Mazdy naďalej volať) by mohol byť crossover Mazda CX-4 alebo CX-6, ktorý bude vychádzať z dizajnovej štúdie Mazda Koeru. Tú sme mohli vidieť na poslednom autosalóne vo Frankfurte a už tento rok by sme mali uvidieť ďalšiu fázu tohto projektu, teda produkčný model.

Trh športovo poňatých SUV sa postupne rozrastá a Mazda má šancu do neho skočiť po hlave. Motor Skyactiv-G 2.5T by bol v takom prípade spojený s pohonom všetkých kolies. Zaujímavé je, že prakticky rovnakú techniku ​​môže pomerne ľahko získať aj sedan Mazda 6. S aplikáciou štvorkolky do Mazdy 3 je to horšie, ale samotný motor sa tam zmestí. Mazda ale tvrdí, že všetko záleží na požiadavkách a dopyte zákazníkov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY