vytisknout velikost písma Ostré Mazdy MPS sa zrejme vrátia na scénu. Všetko odštartuje SUV CX-4

Ostré Mazdy MPS sa zrejme vrátia na scénu. Všetko odštartuje SUV CX-4

Japonská automobilka Mazda opustila trh ostrých hatchbackov a rýchlych sedanov pred pár rokmi. Aktuálnu generáciu Mazdy 3 alebo Mazdy 6 v športovej verzii MPS už nekúpite, ale v nasledujúcich rokoch by tomu mohlo byť inak. Šancu na život dalo týmto modelom SUV Mazda CX-9.

Nový veľký model totiž dostal preplňovaný motor radu Skyactiv s objemom 2,5 l. Podľa Mazdy sa tento motor vojde do všetkých aktuálnych modelov a platforiem s výnimkou roadstera Mazda MX-5. V SUV Mazda CX-9 má štvorvalec Skyactiv-G 2.5T výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 420 Nm.

Prvý model MPS (ak sa tak budú rýchle Mazdy naďalej volať) by mohol byť crossover Mazda CX-4 alebo CX-6, ktorý bude vychádzať z dizajnovej štúdie Mazda Koeru. Tú sme mohli vidieť na poslednom autosalóne vo Frankfurte a už tento rok by sme mali uvidieť ďalšiu fázu tohto projektu, teda produkčný model.

Trh športovo poňatých SUV sa postupne rozrastá a Mazda má šancu do neho skočiť po hlave. Motor Skyactiv-G 2.5T by bol v takom prípade spojený s pohonom všetkých kolies. Zaujímavé je, že prakticky rovnakú techniku ​​môže pomerne ľahko získať aj sedan Mazda 6. S aplikáciou štvorkolky do Mazdy 3 je to horšie, ale samotný motor sa tam zmestí. Mazda ale tvrdí, že všetko záleží na požiadavkách a dopyte zákazníkov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY