vytisknout velikost písma Ostré Mazdy MPS sa zrejme vrátia na scénu. Všetko odštartuje SUV CX-4

Ostré Mazdy MPS sa zrejme vrátia na scénu. Všetko odštartuje SUV CX-4

Japonská automobilka Mazda opustila trh ostrých hatchbackov a rýchlych sedanov pred pár rokmi. Aktuálnu generáciu Mazdy 3 alebo Mazdy 6 v športovej verzii MPS už nekúpite, ale v nasledujúcich rokoch by tomu mohlo byť inak. Šancu na život dalo týmto modelom SUV Mazda CX-9.

Nový veľký model totiž dostal preplňovaný motor radu Skyactiv s objemom 2,5 l. Podľa Mazdy sa tento motor vojde do všetkých aktuálnych modelov a platforiem s výnimkou roadstera Mazda MX-5. V SUV Mazda CX-9 má štvorvalec Skyactiv-G 2.5T výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 420 Nm.

Prvý model MPS (ak sa tak budú rýchle Mazdy naďalej volať) by mohol byť crossover Mazda CX-4 alebo CX-6, ktorý bude vychádzať z dizajnovej štúdie Mazda Koeru. Tú sme mohli vidieť na poslednom autosalóne vo Frankfurte a už tento rok by sme mali uvidieť ďalšiu fázu tohto projektu, teda produkčný model.

Trh športovo poňatých SUV sa postupne rozrastá a Mazda má šancu do neho skočiť po hlave. Motor Skyactiv-G 2.5T by bol v takom prípade spojený s pohonom všetkých kolies. Zaujímavé je, že prakticky rovnakú techniku ​​môže pomerne ľahko získať aj sedan Mazda 6. S aplikáciou štvorkolky do Mazdy 3 je to horšie, ale samotný motor sa tam zmestí. Mazda ale tvrdí, že všetko záleží na požiadavkách a dopyte zákazníkov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY