vytisknout velikost písma Ostravskí študenti postavili elektrický športiak. Má 300 koní a 1800 Nm

Ostravskí študenti postavili elektrický športiak. Má 300 koní a 1800 Nm
Zoznam kapitol
  1. StudentCar SCX
  2. Fotogaléria: StudentCar SCX

Že v našich končinách nemôže vzniknúť zaujímavé auto? Študenti Vysokej školy banskej-technickej univerzity Ostrava postavili plne homologizovaný elektromobil StudentCar SCX. Jedná sa o dvojmiestne kupé, dostalo značky a dokonca má za sebou aj bariérovú skúšku.

scx (1).jpgscx (3).jpgscx (4).jpgČeskí študenti postavili celkom zaujímavý elektromobil. Prešiel dokonca aj nárazovými skúškami a má luxusne vybavený interiér. Dostanete k nemu aj odnímateľný tablet

Vznik vozidla podporila v roku 2011 Technologická agentúra ČR projektom "Aplikovaný výskum a vývoj smerom k zvýšeniu bezpečnosti vozidiel s elektropohonom-elektromobilov a znižovanie ich negatívnych vplyvov na životné prostredie."

Počas štyroch rokov vznikli tri generačné stupne prototypu elektromobilu. K pohonu slúžia štyri nezávislé synchrónne elektromotory, elektronika potom rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé kolesá.

Výkon vozidla, ktorému energiu dodáva 300 akumulátorov LiFePO4 s napätím 320V, je 220 kW (300 k) a krútiaci moment dosahuje hodnotu 1800 Nm. Kupé s hmotnosťou 1438 kg zrýchli na stovku za 4,9 sekundy a na 150 km/h za 9,2 s. Dojazd činí podľa okolností asi 180 km.

Elektrické kupé StudentCar SCX stojí na priehradovom samonosnom oceľovom ráme a lichobežníkovom zavesení. Karoséria je vyrobená z kompozitu zo sklených vlákien.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY