vytisknout velikost písma Ostrá Toyota Yaris GRMN dostane tisícosemstovku s kompresorom a 212 koní

Malý ostrý Yaris dostane tisícosemstovku s kompresorom. V tejto triede to bude unikátny motor. Auto sa volá GRMN ako "Gazoo Racing Masters of the Nürburgring". Ostrý Yaris má podporiť snaženie značky vo WRC.
Ostrá Toyota Yaris GRMN dostane tisícosemstovku s kompresorom a 212 koní

O príchode ostrej verzie modernizovanej Toyoty Yaris sa už hovorilo. Sama automobilka naznačila, že sa novinka predstaví na autosalóne v Ženeve. Priblížila tiež očakávaný výkon motora aj skutočnosť, že pôjde o model na podporu zatiaľ úspešného snaženia japonskej automobilky v šampionáte WRC.

Nový ostrý hatchback dostal už aj meno. Volá sa Toyota Yaris GRMN, čo znamená "Gazoo Racing Masters of the Nürburgring". To asi netreba prekladať. A pod kapotou je vskutku nevídaný motor, aspoň teda v tejto kategórii. Zatiaľ čo väčšina značiek vsádza v tejto triede na turbodúchadlom preplňované tisícštyristovky až tisícšestovky, Toyota nasadí do hry tisícosemstovku s kompresorom.

Zatiaľ vieme, že motor bude mať výkon 156 kW (212 koní), ale to je zhruba tak všetko. Možno očakávať, že oproti bežnému cestnému Yarisu dostane model GRMN výraznejší bodykit, širšie nízkoprofilové pneumatiky, väčšie brzdy a nejaký ten detail do interiéru.

Toyota Yaris sa dočkala väčšej modernizácie, v rámci ktorej dostala napríklad úplne novú benzínovú tisícpäťstovku s vyššou účinnosťou (tepelná účinnosť má dosahovať až 38,5%, to je rekordná hodnota medzi koncepčne podobnými nehybridnými motormi) a nižšiu reálnu spotrebou. Motor sa totiž dokáže pri čiastočnom zaťažení prepnúť do oveľa úspornejšieho Atkinsonovho cyklu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY