vytisknout velikost písma Oslo do štyroch rokov úplne zakáže autá v centre

Život obyvateľov chce týmto opatrením zlepšiť nové vedenie radnice zložené zo zástupcov Strany práce, Strany zelených a Strany socialistickej ľavice.
Oslo do štyroch rokov úplne zakáže autá v centre

Už v roku 2019 bude v širšom centre nórskej metropoly úplne zakázaná prevádzka prakticky všetkých automobilov. V pondelok to oznámila novozvolená mestská rada, v ktorej zasadli zástupcovia Strany práce (soc-dem), Strany zelených a Strany socialistickej ľavice.

Ak sa opatrenie realizuje, bude to prvý takto rozsiahly zákaz svojho druhu v Európe. Výnimku dostane iba zásobovanie a automobily zaisťujúce prepravu telesne postihnutých. O vozidlách bezpečnostných zložiek a záchranného systému spoločné oznámenia troch ľavicových strán nehovorí, ale možno dúfať, že výnimka by sa mohla vzťahovať aj na ne.

Zákaz vjazdu áut do Osla bude lepší pre všetkých, sú si istí jeho predkladatelia. "Chceme centrum mesta bez áut," povedala Lan Marie Nguyen Berg (28), hlavná vyjednávačka za Stranu zelených. "Chceme, aby bolo (mesto) lepšie pre chodcov, cyklistov. Bude to lepšie aj pre obchody a pre každého," uviedla doslova.

Radnica chce do roku 2019 vybudovať 60 kilometrov cyklotrás a "masívne navýšiť" investície do hromadnej dopravy. Podľa agentúry Reuters má Oslo 600 000 obyvateľov, ktorá vlastní takmer 350 000 áut. Väčšina z nich však žije mimo centra.

Titulná foto: Pudelek (Marcin Szala) (vlastné dielo) [CC BY-SA 3.0], prostredníctvom Wikimedia Commons

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY