vytisknout velikost písma Oslo do štyroch rokov úplne zakáže autá v centre

Život obyvateľov chce týmto opatrením zlepšiť nové vedenie radnice zložené zo zástupcov Strany práce, Strany zelených a Strany socialistickej ľavice.
Oslo do štyroch rokov úplne zakáže autá v centre

Už v roku 2019 bude v širšom centre nórskej metropoly úplne zakázaná prevádzka prakticky všetkých automobilov. V pondelok to oznámila novozvolená mestská rada, v ktorej zasadli zástupcovia Strany práce (soc-dem), Strany zelených a Strany socialistickej ľavice.

Ak sa opatrenie realizuje, bude to prvý takto rozsiahly zákaz svojho druhu v Európe. Výnimku dostane iba zásobovanie a automobily zaisťujúce prepravu telesne postihnutých. O vozidlách bezpečnostných zložiek a záchranného systému spoločné oznámenia troch ľavicových strán nehovorí, ale možno dúfať, že výnimka by sa mohla vzťahovať aj na ne.

Zákaz vjazdu áut do Osla bude lepší pre všetkých, sú si istí jeho predkladatelia. "Chceme centrum mesta bez áut," povedala Lan Marie Nguyen Berg (28), hlavná vyjednávačka za Stranu zelených. "Chceme, aby bolo (mesto) lepšie pre chodcov, cyklistov. Bude to lepšie aj pre obchody a pre každého," uviedla doslova.

Radnica chce do roku 2019 vybudovať 60 kilometrov cyklotrás a "masívne navýšiť" investície do hromadnej dopravy. Podľa agentúry Reuters má Oslo 600 000 obyvateľov, ktorá vlastní takmer 350 000 áut. Väčšina z nich však žije mimo centra.

Titulná foto: Pudelek (Marcin Szala) (vlastné dielo) [CC BY-SA 3.0], prostredníctvom Wikimedia Commons

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY