vytisknout velikost písma Oslo do štyroch rokov úplne zakáže autá v centre

Život obyvateľov chce týmto opatrením zlepšiť nové vedenie radnice zložené zo zástupcov Strany práce, Strany zelených a Strany socialistickej ľavice.
Oslo do štyroch rokov úplne zakáže autá v centre

Už v roku 2019 bude v širšom centre nórskej metropoly úplne zakázaná prevádzka prakticky všetkých automobilov. V pondelok to oznámila novozvolená mestská rada, v ktorej zasadli zástupcovia Strany práce (soc-dem), Strany zelených a Strany socialistickej ľavice.

Ak sa opatrenie realizuje, bude to prvý takto rozsiahly zákaz svojho druhu v Európe. Výnimku dostane iba zásobovanie a automobily zaisťujúce prepravu telesne postihnutých. O vozidlách bezpečnostných zložiek a záchranného systému spoločné oznámenia troch ľavicových strán nehovorí, ale možno dúfať, že výnimka by sa mohla vzťahovať aj na ne.

Zákaz vjazdu áut do Osla bude lepší pre všetkých, sú si istí jeho predkladatelia. "Chceme centrum mesta bez áut," povedala Lan Marie Nguyen Berg (28), hlavná vyjednávačka za Stranu zelených. "Chceme, aby bolo (mesto) lepšie pre chodcov, cyklistov. Bude to lepšie aj pre obchody a pre každého," uviedla doslova.

Radnica chce do roku 2019 vybudovať 60 kilometrov cyklotrás a "masívne navýšiť" investície do hromadnej dopravy. Podľa agentúry Reuters má Oslo 600 000 obyvateľov, ktorá vlastní takmer 350 000 áut. Väčšina z nich však žije mimo centra.

Titulná foto: Pudelek (Marcin Szala) (vlastné dielo) [CC BY-SA 3.0], prostredníctvom Wikimedia Commons

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY