vytisknout velikost písma Osemvalec 6,7 l Ford Power Stroke má 1270 Nm

Ford predstavil modernizovaný model F-450. Pod kapotou je najsilnejší naftový osemvalec v histórii značky. Motor Power Stroke má objem 6,7 l a krútiaci moment 1270 Nm.
Osemvalec 6,7 l Ford Power Stroke má 1270 Nm

Poslednou dobou to je s dieselom v osobných autách dosť nahnuté. Avšak pracovné stroje, nákladné autá a klasické americké pick-upy sa bez neho len tak nezaobídu. S novým naftovým motorom teraz prišiel Ford a je to naozaj výnimočné dielo.

Nový dieselový osemvalec Power Stroke má objem 6,7 l. Vo vrcholnom prevedení ponúka veľmi pekný výkon 336 kW (456 k) a hlavne krútiaci moment 1270 Nm. Vyhlásenie, že "to poriadne ťahá odspodu", tak dostáva úplne nový rozmer. Jedná sa o najvýkonnejší a najsilnejší dieselový motor, ktorý je v tejto triede aktuálne k dispozícii, aspoň to teda uvádza automobilka. Kúpite ho v pick-upe Ford F-450 v prevedení s pohonom zadnej nápravy, na ktoré je samozrejme poctivá dvojmontáž.

Hlavnou prednosťou veľkého pick-upu je ťažná sila. Kým na korbe odvezie Ford F-450 s novým osemvalcom Power Stroke 3312 kg nákladu, utiahne príves s hmotnosťou až 9450 kg. Aby toho nebolo málo, môžete si na zadnú plošinu dať aj točňu a ťahať aj náves. A ten môže vážiť až 15 300 kg. To by snáď malo na také tie bežné rodinné výlety na chalupu stačiť.

Ford si za F-450 Super Duty s týmto motorom vypýta 52 830 dolárov, ale so všetkými poplatkami a daňami spojenými s dovozom by vás také praktické rodinné auto s úsporným dieselom u nás vyšlo na zhruba 80-tisíc eur. Stále je to ale menej, než na koľko vyjde napríklad také Audi SQ7.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY