vytisknout velikost písma Originálny crossover Lexus NX opäť poodhaľuje rúško tajomstva

Lexus postupne odhaľuje svoj ​​menší crossover NX, ktorý sa ukáže po prvýkrát na autosalóne v Pekingu. Podrobnosti o motoroch si ale stále necháva pre seba, pridáva však informácie o výbave.
Originálny crossover Lexus NX opäť poodhaľuje rúško tajomstva

Dizajn Lexusu NX je najmä v porovnaní s nemeckou konkurenciou radikálny, ale oproti konceptu LF-NX zase trochu umiernený. Najmä predná maska ​​sa zmenšila, aj tak samozrejme zostáva mohutná. Vpredu sa usídlilo diódové osvetlenie vrátane denných svetiel v tvare bumerangu a hmloviek v spodnej časti nárazníka. Proporcie vozidla sú viacmenej konvenčné, ale klinovité tvary a ostré zlomy ešte výraznejšie, než tomu bolo pri predchádzajúcich moderných modeloch. Hrany vyznávajú aj koncovky výfuku. Každopádne si auto s iným rozhodne nepomýlite.

2015_Lexus_NX_Family_001.jpg2015_Lexus_NX_Family_002.jpg2015_Lexus_NX_300h_013.jpg2015_Lexus_NX_300h_012.jpg
Lexus NX je extravagantný, ale predsa len o niečo menej než predchádzajúca štúdia...

Lexus si síce robí v reklamách srandu zo svojich súperov, ale modernému trendu downsizingu a hlavne preplňovaniu sa nevyhne. Horúcou novinkou pod kapotou je zážihový štvorvalec s turbom s objemom 2,0 l pre verzie NX 200t a jej vizuálne ostrejšie prevedenie F-Sport. Jedná sa o vôbec prvý preplňovaný agregát značky. Základom ponuky je však atmosférický dvojliter NX 200 a nesmie chýbať ani hybrid NX 300h, veď divízia je súčasťou Toyoty, ktorá tieto vozidlá uviedla do sériovej výroby. Čísla zostávajú tajomstvom, no v ponuke bude ako štvorkolka, tak aj verzia s pohonom jednej nápravy. Prekvapivo.

Kolesá sú v základe sedemnásťpalcové, za príplatok ešte o palec väčšie. Techno interiér pôvod rozhodne nezaprie. Mäkčené materiály sú kombinované s kovom. Prístrojová doska verzie F-Sport je navyše čalúnená kožou a prešívaná červenou niťou, športové nižšie umiestnené sedadlá takisto pokrýva tento prírodný materiál. Celok dopĺňajú hliníkové prahy a pedále. Toto prevedenie sa líši aj zvonku agresívnejšími aerodynamickými doplnkami. Lexus ukázal tiež luxusnú variantu s čiernobéžovým interiérom a dreveným dekorom.

2015_Lexus_NX_300h_014.jpg2015_Lexus_NX_300h_015.jpg
Interiér kombinuje mäkké čalúnenie s ostrými hranami leštených obkladov

Kokpite dominuje vyspelá elektronika, ktorá zahŕňa HMI (Human Machine Interface), dotykovú obrazovku s ovládaním niektorých funkcií touchpadom ako u notebooku, head-up displej, radarový tempomat a armádu bezpečnostných asistentov vrátane strážcu mŕtveho uhla a prevádzky za chrbtom. Nezabúdajme na bezdrôtovú nabíjačku mobilných telefónov.

NX sa postaví hlavne drahším kompaktným crossoverom, teda Audi Q5, BMW X3, Mercedesu GLK a Volve XC60. Germánska konkurencia má o čom premýšľať, hoci v Európe luxusná divízia Toyoty stále nemá patričný image. Je viacmenej alternatívou pre tých, ktorí nechcú zapadnúť do davu. Za morom im však určite poriadne zakúri.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY