vytisknout velikost písma Originálny crossover Lexus NX opäť poodhaľuje rúško tajomstva

Lexus postupne odhaľuje svoj ​​menší crossover NX, ktorý sa ukáže po prvýkrát na autosalóne v Pekingu. Podrobnosti o motoroch si ale stále necháva pre seba, pridáva však informácie o výbave.
Originálny crossover Lexus NX opäť poodhaľuje rúško tajomstva

Dizajn Lexusu NX je najmä v porovnaní s nemeckou konkurenciou radikálny, ale oproti konceptu LF-NX zase trochu umiernený. Najmä predná maska ​​sa zmenšila, aj tak samozrejme zostáva mohutná. Vpredu sa usídlilo diódové osvetlenie vrátane denných svetiel v tvare bumerangu a hmloviek v spodnej časti nárazníka. Proporcie vozidla sú viacmenej konvenčné, ale klinovité tvary a ostré zlomy ešte výraznejšie, než tomu bolo pri predchádzajúcich moderných modeloch. Hrany vyznávajú aj koncovky výfuku. Každopádne si auto s iným rozhodne nepomýlite.

2015_Lexus_NX_Family_001.jpg2015_Lexus_NX_Family_002.jpg2015_Lexus_NX_300h_013.jpg2015_Lexus_NX_300h_012.jpg
Lexus NX je extravagantný, ale predsa len o niečo menej než predchádzajúca štúdia...

Lexus si síce robí v reklamách srandu zo svojich súperov, ale modernému trendu downsizingu a hlavne preplňovaniu sa nevyhne. Horúcou novinkou pod kapotou je zážihový štvorvalec s turbom s objemom 2,0 l pre verzie NX 200t a jej vizuálne ostrejšie prevedenie F-Sport. Jedná sa o vôbec prvý preplňovaný agregát značky. Základom ponuky je však atmosférický dvojliter NX 200 a nesmie chýbať ani hybrid NX 300h, veď divízia je súčasťou Toyoty, ktorá tieto vozidlá uviedla do sériovej výroby. Čísla zostávajú tajomstvom, no v ponuke bude ako štvorkolka, tak aj verzia s pohonom jednej nápravy. Prekvapivo.

Kolesá sú v základe sedemnásťpalcové, za príplatok ešte o palec väčšie. Techno interiér pôvod rozhodne nezaprie. Mäkčené materiály sú kombinované s kovom. Prístrojová doska verzie F-Sport je navyše čalúnená kožou a prešívaná červenou niťou, športové nižšie umiestnené sedadlá takisto pokrýva tento prírodný materiál. Celok dopĺňajú hliníkové prahy a pedále. Toto prevedenie sa líši aj zvonku agresívnejšími aerodynamickými doplnkami. Lexus ukázal tiež luxusnú variantu s čiernobéžovým interiérom a dreveným dekorom.

2015_Lexus_NX_300h_014.jpg2015_Lexus_NX_300h_015.jpg
Interiér kombinuje mäkké čalúnenie s ostrými hranami leštených obkladov

Kokpite dominuje vyspelá elektronika, ktorá zahŕňa HMI (Human Machine Interface), dotykovú obrazovku s ovládaním niektorých funkcií touchpadom ako u notebooku, head-up displej, radarový tempomat a armádu bezpečnostných asistentov vrátane strážcu mŕtveho uhla a prevádzky za chrbtom. Nezabúdajme na bezdrôtovú nabíjačku mobilných telefónov.

NX sa postaví hlavne drahším kompaktným crossoverom, teda Audi Q5, BMW X3, Mercedesu GLK a Volve XC60. Germánska konkurencia má o čom premýšľať, hoci v Európe luxusná divízia Toyoty stále nemá patričný image. Je viacmenej alternatívou pre tých, ktorí nechcú zapadnúť do davu. Za morom im však určite poriadne zakúri.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY