vytisknout velikost písma Originálny crossover Lexus NX opäť poodhaľuje rúško tajomstva

Lexus postupne odhaľuje svoj ​​menší crossover NX, ktorý sa ukáže po prvýkrát na autosalóne v Pekingu. Podrobnosti o motoroch si ale stále necháva pre seba, pridáva však informácie o výbave.
Originálny crossover Lexus NX opäť poodhaľuje rúško tajomstva

Dizajn Lexusu NX je najmä v porovnaní s nemeckou konkurenciou radikálny, ale oproti konceptu LF-NX zase trochu umiernený. Najmä predná maska ​​sa zmenšila, aj tak samozrejme zostáva mohutná. Vpredu sa usídlilo diódové osvetlenie vrátane denných svetiel v tvare bumerangu a hmloviek v spodnej časti nárazníka. Proporcie vozidla sú viacmenej konvenčné, ale klinovité tvary a ostré zlomy ešte výraznejšie, než tomu bolo pri predchádzajúcich moderných modeloch. Hrany vyznávajú aj koncovky výfuku. Každopádne si auto s iným rozhodne nepomýlite.

2015_Lexus_NX_Family_001.jpg2015_Lexus_NX_Family_002.jpg2015_Lexus_NX_300h_013.jpg2015_Lexus_NX_300h_012.jpg
Lexus NX je extravagantný, ale predsa len o niečo menej než predchádzajúca štúdia...

Lexus si síce robí v reklamách srandu zo svojich súperov, ale modernému trendu downsizingu a hlavne preplňovaniu sa nevyhne. Horúcou novinkou pod kapotou je zážihový štvorvalec s turbom s objemom 2,0 l pre verzie NX 200t a jej vizuálne ostrejšie prevedenie F-Sport. Jedná sa o vôbec prvý preplňovaný agregát značky. Základom ponuky je však atmosférický dvojliter NX 200 a nesmie chýbať ani hybrid NX 300h, veď divízia je súčasťou Toyoty, ktorá tieto vozidlá uviedla do sériovej výroby. Čísla zostávajú tajomstvom, no v ponuke bude ako štvorkolka, tak aj verzia s pohonom jednej nápravy. Prekvapivo.

Kolesá sú v základe sedemnásťpalcové, za príplatok ešte o palec väčšie. Techno interiér pôvod rozhodne nezaprie. Mäkčené materiály sú kombinované s kovom. Prístrojová doska verzie F-Sport je navyše čalúnená kožou a prešívaná červenou niťou, športové nižšie umiestnené sedadlá takisto pokrýva tento prírodný materiál. Celok dopĺňajú hliníkové prahy a pedále. Toto prevedenie sa líši aj zvonku agresívnejšími aerodynamickými doplnkami. Lexus ukázal tiež luxusnú variantu s čiernobéžovým interiérom a dreveným dekorom.

2015_Lexus_NX_300h_014.jpg2015_Lexus_NX_300h_015.jpg
Interiér kombinuje mäkké čalúnenie s ostrými hranami leštených obkladov

Kokpite dominuje vyspelá elektronika, ktorá zahŕňa HMI (Human Machine Interface), dotykovú obrazovku s ovládaním niektorých funkcií touchpadom ako u notebooku, head-up displej, radarový tempomat a armádu bezpečnostných asistentov vrátane strážcu mŕtveho uhla a prevádzky za chrbtom. Nezabúdajme na bezdrôtovú nabíjačku mobilných telefónov.

NX sa postaví hlavne drahším kompaktným crossoverom, teda Audi Q5, BMW X3, Mercedesu GLK a Volve XC60. Germánska konkurencia má o čom premýšľať, hoci v Európe luxusná divízia Toyoty stále nemá patričný image. Je viacmenej alternatívou pre tých, ktorí nechcú zapadnúť do davu. Za morom im však určite poriadne zakúri.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY