vytisknout velikost písma Originálny crossover Lexus NX opäť poodhaľuje rúško tajomstva

Lexus postupne odhaľuje svoj ​​menší crossover NX, ktorý sa ukáže po prvýkrát na autosalóne v Pekingu. Podrobnosti o motoroch si ale stále necháva pre seba, pridáva však informácie o výbave.
Originálny crossover Lexus NX opäť poodhaľuje rúško tajomstva

Dizajn Lexusu NX je najmä v porovnaní s nemeckou konkurenciou radikálny, ale oproti konceptu LF-NX zase trochu umiernený. Najmä predná maska ​​sa zmenšila, aj tak samozrejme zostáva mohutná. Vpredu sa usídlilo diódové osvetlenie vrátane denných svetiel v tvare bumerangu a hmloviek v spodnej časti nárazníka. Proporcie vozidla sú viacmenej konvenčné, ale klinovité tvary a ostré zlomy ešte výraznejšie, než tomu bolo pri predchádzajúcich moderných modeloch. Hrany vyznávajú aj koncovky výfuku. Každopádne si auto s iným rozhodne nepomýlite.

2015_Lexus_NX_Family_001.jpg2015_Lexus_NX_Family_002.jpg2015_Lexus_NX_300h_013.jpg2015_Lexus_NX_300h_012.jpg
Lexus NX je extravagantný, ale predsa len o niečo menej než predchádzajúca štúdia...

Lexus si síce robí v reklamách srandu zo svojich súperov, ale modernému trendu downsizingu a hlavne preplňovaniu sa nevyhne. Horúcou novinkou pod kapotou je zážihový štvorvalec s turbom s objemom 2,0 l pre verzie NX 200t a jej vizuálne ostrejšie prevedenie F-Sport. Jedná sa o vôbec prvý preplňovaný agregát značky. Základom ponuky je však atmosférický dvojliter NX 200 a nesmie chýbať ani hybrid NX 300h, veď divízia je súčasťou Toyoty, ktorá tieto vozidlá uviedla do sériovej výroby. Čísla zostávajú tajomstvom, no v ponuke bude ako štvorkolka, tak aj verzia s pohonom jednej nápravy. Prekvapivo.

Kolesá sú v základe sedemnásťpalcové, za príplatok ešte o palec väčšie. Techno interiér pôvod rozhodne nezaprie. Mäkčené materiály sú kombinované s kovom. Prístrojová doska verzie F-Sport je navyše čalúnená kožou a prešívaná červenou niťou, športové nižšie umiestnené sedadlá takisto pokrýva tento prírodný materiál. Celok dopĺňajú hliníkové prahy a pedále. Toto prevedenie sa líši aj zvonku agresívnejšími aerodynamickými doplnkami. Lexus ukázal tiež luxusnú variantu s čiernobéžovým interiérom a dreveným dekorom.

2015_Lexus_NX_300h_014.jpg2015_Lexus_NX_300h_015.jpg
Interiér kombinuje mäkké čalúnenie s ostrými hranami leštených obkladov

Kokpite dominuje vyspelá elektronika, ktorá zahŕňa HMI (Human Machine Interface), dotykovú obrazovku s ovládaním niektorých funkcií touchpadom ako u notebooku, head-up displej, radarový tempomat a armádu bezpečnostných asistentov vrátane strážcu mŕtveho uhla a prevádzky za chrbtom. Nezabúdajme na bezdrôtovú nabíjačku mobilných telefónov.

NX sa postaví hlavne drahším kompaktným crossoverom, teda Audi Q5, BMW X3, Mercedesu GLK a Volve XC60. Germánska konkurencia má o čom premýšľať, hoci v Európe luxusná divízia Toyoty stále nemá patričný image. Je viacmenej alternatívou pre tých, ktorí nechcú zapadnúť do davu. Za morom im však určite poriadne zakúri.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY