vytisknout velikost písma Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Opel predstavuje modifikované pohonné ústrojenstvo v modeli Astra, ktoré ešte o kúsok znižuje normovanú spotrebu paliva. Hoci motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry ešte len zhruba rok, Opel zapracoval na procese spaľovania, znížil trecie straty v prevodovom ústrojenstve a obul na Astru pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Opel-Astra-292904.jpgOpel-Astra-286380.jpgOpel-Astra-287574.jpgCorsa teraz jazdí za 3,1 litra na sto, Astra za 3,6 litra na sto a Insignia za 4,3 litra na sto. Za znížením spotreby stojí optimalizácia spaľovacieho procesu, aerodynamiky, zníženie trenia v prevodovom ústrojenstve a pneumatiky s nízkym valivým odporom

Výsledkom je kombinovaná spotreba paliva 3,6 litra na 100 km a emisie 94 g/km CO2. Dáta platia pre verziu s výkonom 81 kW (110 k), ale aj silnejší model s výkonom 100 kW (136 k) má teraz spotrebu 3,7 litra, čo zodpovedá emisiám 99 g / km CO2. Astra tak má energetické označenia A + a v mnohých krajinách sa dostáva do kategórie s najnižšou daňovou záťažou.

Súčasťou ekobalíčku pre Astru je aj o trochu znížený podvozok zlepšujúci aerodynamickú efektivitu a tiež upravená aerodynamika s aktívnymi klapkami v maske chladiča, ktoré sa pri vyššej rýchlosti, a pokiaľ to dovoľuje teplota motora, zatvárajú.

Nový Opel Corsa sa tiež dočkal upravených parametrov spotreby. S motorom 1.3 CDTI s výkonom 70 kW (95 k) teraz dosahuje spotrebu 3,1 litra na 100 km a emisie 84 g / km CO2, ak je vybavená novou prevodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Nižšie hodnoty spotreby a emisií platia aj pre Opel Insignia s novým motorom 2.0 CDTI. Verzia s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm má kombinovanú spotrebu medzi 4,3 a 4,5 litrami na 100 km podľa výbavy a použitých pneumatík.

Opel-Astra-278206.jpgOpel-Astra-286375.jpgOpel-Astra-283671.jpgOpel-Astra-292617.jpgOpel-Astra-283737.jpgOpel-Astra-283104.jpgOpel-1.6-CDTI-283734.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY