vytisknout velikost písma Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Opel predstavuje modifikované pohonné ústrojenstvo v modeli Astra, ktoré ešte o kúsok znižuje normovanú spotrebu paliva. Hoci motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry ešte len zhruba rok, Opel zapracoval na procese spaľovania, znížil trecie straty v prevodovom ústrojenstve a obul na Astru pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Opel-Astra-292904.jpgOpel-Astra-286380.jpgOpel-Astra-287574.jpgCorsa teraz jazdí za 3,1 litra na sto, Astra za 3,6 litra na sto a Insignia za 4,3 litra na sto. Za znížením spotreby stojí optimalizácia spaľovacieho procesu, aerodynamiky, zníženie trenia v prevodovom ústrojenstve a pneumatiky s nízkym valivým odporom

Výsledkom je kombinovaná spotreba paliva 3,6 litra na 100 km a emisie 94 g/km CO2. Dáta platia pre verziu s výkonom 81 kW (110 k), ale aj silnejší model s výkonom 100 kW (136 k) má teraz spotrebu 3,7 litra, čo zodpovedá emisiám 99 g / km CO2. Astra tak má energetické označenia A + a v mnohých krajinách sa dostáva do kategórie s najnižšou daňovou záťažou.

Súčasťou ekobalíčku pre Astru je aj o trochu znížený podvozok zlepšujúci aerodynamickú efektivitu a tiež upravená aerodynamika s aktívnymi klapkami v maske chladiča, ktoré sa pri vyššej rýchlosti, a pokiaľ to dovoľuje teplota motora, zatvárajú.

Nový Opel Corsa sa tiež dočkal upravených parametrov spotreby. S motorom 1.3 CDTI s výkonom 70 kW (95 k) teraz dosahuje spotrebu 3,1 litra na 100 km a emisie 84 g / km CO2, ak je vybavená novou prevodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Nižšie hodnoty spotreby a emisií platia aj pre Opel Insignia s novým motorom 2.0 CDTI. Verzia s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm má kombinovanú spotrebu medzi 4,3 a 4,5 litrami na 100 km podľa výbavy a použitých pneumatík.

Opel-Astra-278206.jpgOpel-Astra-286375.jpgOpel-Astra-283671.jpgOpel-Astra-292617.jpgOpel-Astra-283737.jpgOpel-Astra-283104.jpgOpel-1.6-CDTI-283734.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY