vytisknout velikost písma Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Opel predstavuje modifikované pohonné ústrojenstvo v modeli Astra, ktoré ešte o kúsok znižuje normovanú spotrebu paliva. Hoci motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry ešte len zhruba rok, Opel zapracoval na procese spaľovania, znížil trecie straty v prevodovom ústrojenstve a obul na Astru pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Opel-Astra-292904.jpgOpel-Astra-286380.jpgOpel-Astra-287574.jpgCorsa teraz jazdí za 3,1 litra na sto, Astra za 3,6 litra na sto a Insignia za 4,3 litra na sto. Za znížením spotreby stojí optimalizácia spaľovacieho procesu, aerodynamiky, zníženie trenia v prevodovom ústrojenstve a pneumatiky s nízkym valivým odporom

Výsledkom je kombinovaná spotreba paliva 3,6 litra na 100 km a emisie 94 g/km CO2. Dáta platia pre verziu s výkonom 81 kW (110 k), ale aj silnejší model s výkonom 100 kW (136 k) má teraz spotrebu 3,7 litra, čo zodpovedá emisiám 99 g / km CO2. Astra tak má energetické označenia A + a v mnohých krajinách sa dostáva do kategórie s najnižšou daňovou záťažou.

Súčasťou ekobalíčku pre Astru je aj o trochu znížený podvozok zlepšujúci aerodynamickú efektivitu a tiež upravená aerodynamika s aktívnymi klapkami v maske chladiča, ktoré sa pri vyššej rýchlosti, a pokiaľ to dovoľuje teplota motora, zatvárajú.

Nový Opel Corsa sa tiež dočkal upravených parametrov spotreby. S motorom 1.3 CDTI s výkonom 70 kW (95 k) teraz dosahuje spotrebu 3,1 litra na 100 km a emisie 84 g / km CO2, ak je vybavená novou prevodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Nižšie hodnoty spotreby a emisií platia aj pre Opel Insignia s novým motorom 2.0 CDTI. Verzia s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm má kombinovanú spotrebu medzi 4,3 a 4,5 litrami na 100 km podľa výbavy a použitých pneumatík.

Opel-Astra-278206.jpgOpel-Astra-286375.jpgOpel-Astra-283671.jpgOpel-Astra-292617.jpgOpel-Astra-283737.jpgOpel-Astra-283104.jpgOpel-1.6-CDTI-283734.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY