vytisknout velikost písma Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Opel predstavuje modifikované pohonné ústrojenstvo v modeli Astra, ktoré ešte o kúsok znižuje normovanú spotrebu paliva. Hoci motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry ešte len zhruba rok, Opel zapracoval na procese spaľovania, znížil trecie straty v prevodovom ústrojenstve a obul na Astru pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Opel-Astra-292904.jpgOpel-Astra-286380.jpgOpel-Astra-287574.jpgCorsa teraz jazdí za 3,1 litra na sto, Astra za 3,6 litra na sto a Insignia za 4,3 litra na sto. Za znížením spotreby stojí optimalizácia spaľovacieho procesu, aerodynamiky, zníženie trenia v prevodovom ústrojenstve a pneumatiky s nízkym valivým odporom

Výsledkom je kombinovaná spotreba paliva 3,6 litra na 100 km a emisie 94 g/km CO2. Dáta platia pre verziu s výkonom 81 kW (110 k), ale aj silnejší model s výkonom 100 kW (136 k) má teraz spotrebu 3,7 litra, čo zodpovedá emisiám 99 g / km CO2. Astra tak má energetické označenia A + a v mnohých krajinách sa dostáva do kategórie s najnižšou daňovou záťažou.

Súčasťou ekobalíčku pre Astru je aj o trochu znížený podvozok zlepšujúci aerodynamickú efektivitu a tiež upravená aerodynamika s aktívnymi klapkami v maske chladiča, ktoré sa pri vyššej rýchlosti, a pokiaľ to dovoľuje teplota motora, zatvárajú.

Nový Opel Corsa sa tiež dočkal upravených parametrov spotreby. S motorom 1.3 CDTI s výkonom 70 kW (95 k) teraz dosahuje spotrebu 3,1 litra na 100 km a emisie 84 g / km CO2, ak je vybavená novou prevodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Nižšie hodnoty spotreby a emisií platia aj pre Opel Insignia s novým motorom 2.0 CDTI. Verzia s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm má kombinovanú spotrebu medzi 4,3 a 4,5 litrami na 100 km podľa výbavy a použitých pneumatík.

Opel-Astra-278206.jpgOpel-Astra-286375.jpgOpel-Astra-283671.jpgOpel-Astra-292617.jpgOpel-Astra-283737.jpgOpel-Astra-283104.jpgOpel-1.6-CDTI-283734.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY