vytisknout velikost písma Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Ople sú teraz ešte úspornejšie. Astra 1.6 CDTI jazdí za 3,6 litra na sto

Opel predstavuje modifikované pohonné ústrojenstvo v modeli Astra, ktoré ešte o kúsok znižuje normovanú spotrebu paliva. Hoci motor 1.6 CDTI je pod kapotou Astry ešte len zhruba rok, Opel zapracoval na procese spaľovania, znížil trecie straty v prevodovom ústrojenstve a obul na Astru pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Opel-Astra-292904.jpgOpel-Astra-286380.jpgOpel-Astra-287574.jpgCorsa teraz jazdí za 3,1 litra na sto, Astra za 3,6 litra na sto a Insignia za 4,3 litra na sto. Za znížením spotreby stojí optimalizácia spaľovacieho procesu, aerodynamiky, zníženie trenia v prevodovom ústrojenstve a pneumatiky s nízkym valivým odporom

Výsledkom je kombinovaná spotreba paliva 3,6 litra na 100 km a emisie 94 g/km CO2. Dáta platia pre verziu s výkonom 81 kW (110 k), ale aj silnejší model s výkonom 100 kW (136 k) má teraz spotrebu 3,7 litra, čo zodpovedá emisiám 99 g / km CO2. Astra tak má energetické označenia A + a v mnohých krajinách sa dostáva do kategórie s najnižšou daňovou záťažou.

Súčasťou ekobalíčku pre Astru je aj o trochu znížený podvozok zlepšujúci aerodynamickú efektivitu a tiež upravená aerodynamika s aktívnymi klapkami v maske chladiča, ktoré sa pri vyššej rýchlosti, a pokiaľ to dovoľuje teplota motora, zatvárajú.

Nový Opel Corsa sa tiež dočkal upravených parametrov spotreby. S motorom 1.3 CDTI s výkonom 70 kW (95 k) teraz dosahuje spotrebu 3,1 litra na 100 km a emisie 84 g / km CO2, ak je vybavená novou prevodovkou Easytronic 3.0 a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Nižšie hodnoty spotreby a emisií platia aj pre Opel Insignia s novým motorom 2.0 CDTI. Verzia s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm má kombinovanú spotrebu medzi 4,3 a 4,5 litrami na 100 km podľa výbavy a použitých pneumatík.

Opel-Astra-278206.jpgOpel-Astra-286375.jpgOpel-Astra-283671.jpgOpel-Astra-292617.jpgOpel-Astra-283737.jpgOpel-Astra-283104.jpgOpel-1.6-CDTI-283734.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY