vytisknout velikost písma Open Automotive Alliance rozšíri systém Android do bežných áut

Auto s ovládaním komfortných funkcií v štýle tuctového mobilného telefónu je opäť bližšie realite.
Open Automotive Alliance rozšíri systém Android do bežných áut

Automobilky General Motors, Audi, Honda a Hyundai založili spolu s firmami Google a NVIDIA spoločný podnik Open Automotive Alliance (OVP). Zámerom tejto spoločnosti je zaviesť operačný systém Android, známy z veľkej časti tzv. smartfónov, do palubných sústav bežných automobilov, čo má ovládanie funkcií a aplikácií urobiť bezpečnejším a jednoduchším. Podrobnosti k tomuto projektu zatiaľ k dispozícii nie sú, avšak prvé sériové automobily s implementáciou systému Android sa majú v predajoch objaviť ešte v priebehu tohto roka.

Sundar Pichai, jeden z šéfov Google pre Android, tvrdí: "Milióny ľudí sú na Android zvyknutí a pracujú s ním každý deň. Rozšírenie platformy Android do automobilového priemyslu umožní našim partnerom ľahko integrovať techniku ​​mobilných telefónov do vozov a ponúknuť vodičom známe komunikačné prostredie, takže sa budú môcť viac sústrediť na cestu."

Hoci práve s týmto vyhlásením je možné polemizovať, veď aj malé rozptyľovanie stále rozptyľovaním zostáva, rozhodne ide o krok správnym a očakávaným smerom, ktorý rade motoristov uľahčí komunikáciu s ich vozidlami a snáď aj prispeje k väčšej bezpečnosti cestnej premávky.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY