vytisknout velikost písma Open Automotive Alliance rozšíri systém Android do bežných áut

Auto s ovládaním komfortných funkcií v štýle tuctového mobilného telefónu je opäť bližšie realite.
Open Automotive Alliance rozšíri systém Android do bežných áut

Automobilky General Motors, Audi, Honda a Hyundai založili spolu s firmami Google a NVIDIA spoločný podnik Open Automotive Alliance (OVP). Zámerom tejto spoločnosti je zaviesť operačný systém Android, známy z veľkej časti tzv. smartfónov, do palubných sústav bežných automobilov, čo má ovládanie funkcií a aplikácií urobiť bezpečnejším a jednoduchším. Podrobnosti k tomuto projektu zatiaľ k dispozícii nie sú, avšak prvé sériové automobily s implementáciou systému Android sa majú v predajoch objaviť ešte v priebehu tohto roka.

Sundar Pichai, jeden z šéfov Google pre Android, tvrdí: "Milióny ľudí sú na Android zvyknutí a pracujú s ním každý deň. Rozšírenie platformy Android do automobilového priemyslu umožní našim partnerom ľahko integrovať techniku ​​mobilných telefónov do vozov a ponúknuť vodičom známe komunikačné prostredie, takže sa budú môcť viac sústrediť na cestu."

Hoci práve s týmto vyhlásením je možné polemizovať, veď aj malé rozptyľovanie stále rozptyľovaním zostáva, rozhodne ide o krok správnym a očakávaným smerom, ktorý rade motoristov uľahčí komunikáciu s ich vozidlami a snáď aj prispeje k väčšej bezpečnosti cestnej premávky.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY