vytisknout velikost písma Open Automotive Alliance rozšíri systém Android do bežných áut

Auto s ovládaním komfortných funkcií v štýle tuctového mobilného telefónu je opäť bližšie realite.
Open Automotive Alliance rozšíri systém Android do bežných áut

Automobilky General Motors, Audi, Honda a Hyundai založili spolu s firmami Google a NVIDIA spoločný podnik Open Automotive Alliance (OVP). Zámerom tejto spoločnosti je zaviesť operačný systém Android, známy z veľkej časti tzv. smartfónov, do palubných sústav bežných automobilov, čo má ovládanie funkcií a aplikácií urobiť bezpečnejším a jednoduchším. Podrobnosti k tomuto projektu zatiaľ k dispozícii nie sú, avšak prvé sériové automobily s implementáciou systému Android sa majú v predajoch objaviť ešte v priebehu tohto roka.

Sundar Pichai, jeden z šéfov Google pre Android, tvrdí: "Milióny ľudí sú na Android zvyknutí a pracujú s ním každý deň. Rozšírenie platformy Android do automobilového priemyslu umožní našim partnerom ľahko integrovať techniku ​​mobilných telefónov do vozov a ponúknuť vodičom známe komunikačné prostredie, takže sa budú môcť viac sústrediť na cestu."

Hoci práve s týmto vyhlásením je možné polemizovať, veď aj malé rozptyľovanie stále rozptyľovaním zostáva, rozhodne ide o krok správnym a očakávaným smerom, ktorý rade motoristov uľahčí komunikáciu s ich vozidlami a snáď aj prispeje k väčšej bezpečnosti cestnej premávky.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY