vytisknout velikost písma Opel Zafira Turbo je najvýkonnejšie kompaktné MPV

Opel Zafira Turbo je najvýkonnejšie kompaktné MPV

Opel zaradil do ponuky motorizácií pre Zafiru Tourer štvorvalec 1.6 SIDI Turbo s najvyšším výkonom 200 koní. Jedná sa o novú generáciu preplňovanej tisícšestovky z Rüsselsheimu, ktorá konečne dostala aj priame vstrekovanie paliva.

Opel sa po práve chváli tým, že nová Zafira Tourer Turbo je najvýkonnejším a najsilnejším kompaktným MPV na európskom trhu. Vedľa vysokého výkonu má tiež nevídaný krútiaci moment, ktorý pri dočasnom zvýšení plniaceho tlaku pri akcelerácii dosahuje 300 Nm.

Opel-Zafira-Tourer-270504.jpgOpel-Zafira-Tourer-272873.jpgOpel-Zafira-Tourer-272877.jpg
Najrýchlejšia Zafira zvládne stovku pod deväť sekúnd

Pre porovnanie: Volkswagen Touran 1.4 TSI ponúka 140 koní a 220 Nm, Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 180 koní a 270 Nm, Citroen Grand C4 Picasso 1.6 THP má 156 koní a 240 Nm.

Opel Zafira 1.6 SIDI Turbo zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 8,9 s a rozbehne sa až na 225 km/h. Asi chápete, že spotreba bude v praxi výrazne vyššia ako udávaná hodnota 7,0l/100 km v kombinovanom cykle.

Rýchle verzie Zafiry majú v Opeli slušnú tradíciu. Prvé dve generácie sa vyrábali aj v športovej variante OPC s preplňovaným dvojlitrom a nejmodrejším lakom v segmente.

Novú Zafiru Tourer 1.6 SIDI Turbo môžete objednávať už aj u nás. V najlacnejšej dostupnej výbave Essentia stojí 17 290 €, vrcholná výbava Cosmo vás vyjde na 19 640 €.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY