vytisknout velikost písma Opel Zafira Turbo je najvýkonnejšie kompaktné MPV

Opel Zafira Turbo je najvýkonnejšie kompaktné MPV

Opel zaradil do ponuky motorizácií pre Zafiru Tourer štvorvalec 1.6 SIDI Turbo s najvyšším výkonom 200 koní. Jedná sa o novú generáciu preplňovanej tisícšestovky z Rüsselsheimu, ktorá konečne dostala aj priame vstrekovanie paliva.

Opel sa po práve chváli tým, že nová Zafira Tourer Turbo je najvýkonnejším a najsilnejším kompaktným MPV na európskom trhu. Vedľa vysokého výkonu má tiež nevídaný krútiaci moment, ktorý pri dočasnom zvýšení plniaceho tlaku pri akcelerácii dosahuje 300 Nm.

Opel-Zafira-Tourer-270504.jpgOpel-Zafira-Tourer-272873.jpgOpel-Zafira-Tourer-272877.jpg
Najrýchlejšia Zafira zvládne stovku pod deväť sekúnd

Pre porovnanie: Volkswagen Touran 1.4 TSI ponúka 140 koní a 220 Nm, Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 180 koní a 270 Nm, Citroen Grand C4 Picasso 1.6 THP má 156 koní a 240 Nm.

Opel Zafira 1.6 SIDI Turbo zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 8,9 s a rozbehne sa až na 225 km/h. Asi chápete, že spotreba bude v praxi výrazne vyššia ako udávaná hodnota 7,0l/100 km v kombinovanom cykle.

Rýchle verzie Zafiry majú v Opeli slušnú tradíciu. Prvé dve generácie sa vyrábali aj v športovej variante OPC s preplňovaným dvojlitrom a nejmodrejším lakom v segmente.

Novú Zafiru Tourer 1.6 SIDI Turbo môžete objednávať už aj u nás. V najlacnejšej dostupnej výbave Essentia stojí 17 290 €, vrcholná výbava Cosmo vás vyjde na 19 640 €.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY