vytisknout velikost písma Opel Zafira Tourer dostal nový diesel spĺňajúci Euro 6

Opel Zafira Tourer dostal nový diesel spĺňajúci Euro 6

Praktické MPV Opel Zafira Tourer rozširuje ponuku pohonných jednotiek o turbodiesel 1.6 CDTI vo verzii ecoFLEX so systémom vstrekovania močoviny do výfukového systému, čo pomáha znižovať emisie oxidov dusíka o 60 až 80% v závislosti na štýle jazdy.

Opel-ECOTEC-1.6-CDTI-283671.jpgOpel-Zafira-Tourer-272878.jpgOpel-Zafira-Tourer-292403.jpg
Zafira Tourer je stále rovnaká. Nové veci sa odohrávajú len pod kapotou

Vďaka tomu Opel Zafira Tourer teraz spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá vstúpi do platnosti tento rok v septembri. Ekonomike prevádzky pomáha popri systéme stop/štart napríklad aj aktívny alternátor, ktorý sa zapína len vtedy, keď vodič zloží nohu z plynu.

Nový motor je trochu slabší ako predtým uvedená verzia naftovej tisícšestovky. Novinka ponúka najvyšší výkon 88 kW (120 k) v 4000 ot./min., no krútiaci moment zostal rovnaký na hodnote 320 Nm v 2000 ot./min.

Znížila sa však ťažná sila. Kým maximálna povolená hmotnosť nebrzdeného prívesu zostala na 750 kg, brzdený príves smie mať hmotnosť maximálne 1250 kg proti 1600 kg u silnejšej jednašestky.

Dynamické parametre sú horšie len o málo. Novinka zvládne 186 km/h (o 7 km/h menej) a na stovke je za 12,7 s (o 1,5 s pomalšie). Paradoxne sa ale zhoršila spotreba paliva. Silnejší motor spotrebuje 4,1 l/100 km, novinka 4,5 l/100 km. No to môže byť dané predovšetkým kratším odstupňovaním prevodovky.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY