vytisknout velikost písma Opel Zafira Tourer dostal nový diesel spĺňajúci Euro 6

Opel Zafira Tourer dostal nový diesel spĺňajúci Euro 6

Praktické MPV Opel Zafira Tourer rozširuje ponuku pohonných jednotiek o turbodiesel 1.6 CDTI vo verzii ecoFLEX so systémom vstrekovania močoviny do výfukového systému, čo pomáha znižovať emisie oxidov dusíka o 60 až 80% v závislosti na štýle jazdy.

Opel-ECOTEC-1.6-CDTI-283671.jpgOpel-Zafira-Tourer-272878.jpgOpel-Zafira-Tourer-292403.jpg
Zafira Tourer je stále rovnaká. Nové veci sa odohrávajú len pod kapotou

Vďaka tomu Opel Zafira Tourer teraz spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá vstúpi do platnosti tento rok v septembri. Ekonomike prevádzky pomáha popri systéme stop/štart napríklad aj aktívny alternátor, ktorý sa zapína len vtedy, keď vodič zloží nohu z plynu.

Nový motor je trochu slabší ako predtým uvedená verzia naftovej tisícšestovky. Novinka ponúka najvyšší výkon 88 kW (120 k) v 4000 ot./min., no krútiaci moment zostal rovnaký na hodnote 320 Nm v 2000 ot./min.

Znížila sa však ťažná sila. Kým maximálna povolená hmotnosť nebrzdeného prívesu zostala na 750 kg, brzdený príves smie mať hmotnosť maximálne 1250 kg proti 1600 kg u silnejšej jednašestky.

Dynamické parametre sú horšie len o málo. Novinka zvládne 186 km/h (o 7 km/h menej) a na stovke je za 12,7 s (o 1,5 s pomalšie). Paradoxne sa ale zhoršila spotreba paliva. Silnejší motor spotrebuje 4,1 l/100 km, novinka 4,5 l/100 km. No to môže byť dané predovšetkým kratším odstupňovaním prevodovky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY