vytisknout velikost písma Opel Zafira nakoniec musí do servisu, ale len ten s volantom vpravo

Opel Zafira nakoniec musí do servisu, ale len ten s volantom vpravo

Britská odnož automobilky Opel, značka Vauxhall, zvoláva zhruba 220 000 modelov Zafira druhej generácie k servisnej prehliadke. Dôvodom je nebezpečenstvo vzniku požiaru, o ktorom sme už informovali skôr. Na problémy s horiacimi Zafirami upozorňovali majitelia prostredníctvom sociálnych sietí.

Koncern General Motors celú vec preskúmal a samozrejme nevynechal ani celý Opel, avšak analýza ukázala, že zvýšené riziko požiaru existuje iba pri Zafire s volantom vpravo, teda iba v britskom modeli. Aj tak sa zvolávacia akcia týka viac ako dvestotisíc vozidiel.

Vauxhall teraz odporúča majiteľom nepoužívať pomalé otáčky ventilátora, problém sa týka výhradne áut s mechanickou klimatizáciou. Odporúča používať iba ofuk predného okna na vysoké otáčky a inak ventiláciu ručne vypnúť. Servisy vykonajú kontrolu a výmenu potrebných dielov, všetko samozrejme zadarmo.

Vyšetrovanie príčiny problému bolo ťažké, ale pravdepodobne sa jedná o motorček ventilátora a bezpečnostnú poistku, ktoré neplnila správne svoju funkciu. Prejavuje sa to vraj najprv rastúcou teplotou pri stene priehradky spolujazdca a tiež charakteristickým zápachom z ventilácie.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY