vytisknout velikost písma Opel Zafira druhej generácie môže vzplanúť od klimatizácie

Opel Zafira druhej generácie môže vzplanúť od klimatizácie

Pri druhej generácie Opelu Zafira s pravostranným riadením sa objavil problém, ktorý môže spôsobiť požiar. Jedná sa o vozidlá dodané s manuálne ovládanou klimatizáciou a Opel má hlásených zatiaľ 130 prípadov skratu alebo vzniku požiaru, ktoré vyšetruje. O probléme sa začalo hovoriť, keď majitelia zverejnili svoje starosti na sociálnych sieťach. Dokonca kvôli tomu vznikla skupina na Facebooku.

Oficiálna zvolávacia akcia ešte vyhlásená nebola, pretože Opel musí presne zistiť, čo sa s autom deje. Zatiaľ vydal pre majiteľov niektoré odporúčania. Predovšetkým radí nezasahovať do klimatizácie alebo vykonávať opravy v odbornom servise. Práve neodborné zásahy spôsobili požiar v niektorých autách.

Opel tiež radí nepoužívať stupne ventilácie 1, 2 a 3, odporúča iba stupeň 4 napríklad na odhmlievanie okna. Potom ale výrobca odporúča ventilátor vypnúť. Tento postup by mal dočasne zamedziť problému, ak sú z ventilácie počuť škrípavé zvuky.

Prvotným javom je práve škrípanie z ventilácie, zápach spáleného plastu a horúca stena priehradky spolujazdca. Pravdepodobne dochádza ku skratu alebo prehrievaniu elektromotora ventilátora.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY