vytisknout velikost písma Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Odtučňovacia kúra novej generácie Opelu Astra bola dôležitá na to, aby auto obstálo v našlapanej konkurencii a zároveň znížilo emisie CO2, na ktoré sa najviac pozerá v krajinách, kde sa podľa nich odvíjajú dane z prevádzky vozidla. Len sa nebojte, to čoskoro dorazí aj k nám...

Najmenšia úspora pri novej Astre je 120 kg, v prípade niektorých verzií sa dosiahlo zníženie hmotnosti až 200 kg. Veľký podiel na tom má predovšetkým nová pevnejšia a ľahšia platforma. Ak vezmeme holú karosériu a podlahu vozidla, váži dohromady 280 kg. To je o 77 kg menej ako predtým.

Na podvozku bolo ušetrených 50 kg. Opel sa tiež rozhodol navrhnúť podlahu tak, aby nebolo nutné kvôli zníženiu aerodynamického odporu montovať na auto dodatočné plastové kryty a panely. To vo výsledku znížilo aj náklady, konečnú cenu a uľahčilo servis a prístup k niektorým dielam. O 10 kg je ľahšie napríklad aj každé z predných sedadiel.

Pretože je celá Astra ľahšia, vystačí si s menšími brzdami a ľahšími a menšími kolesami. Kolesá a pneumatiky sú dohromady o 11,5 kg ľahšie (v základnom prevedení) a brzdy sú ľahšie o 10 kg. Napriek tomu Opel uisťuje, že nové auto brzdí lepšie ako odchádzajúca generácia.

Hmotnosť bola ušetrená aj na motoroch. Najväčší podiel na tom má prechod na celohliníkové bloky motorov, čo ušetrilo 10 kg. O 4,5 kg je ľahší výfukový systém a 10 kg sa podarilo ušetriť na prevodovke a systému prenosu sily na ceste. Motory a prevodovky majú zároveň nižšie straty.

Opel ďalej tvrdí, že model Astra s trojvalcom 1.0 Turbo a prevodovkou Easytronic 3.0 spotrebuje v kombinácii 4,2 litra na 100 km a vypustí 96 g/km CO2, čo sú vraj najnižšie hodnoty pre nehybridné benzínové auto v tomto segmente.

Asi nemusíme pripomínať, že nižšia hmotnosť má vedľa pozitívneho prínosu pre spotrebu paliva a emisie takisto vplyv na ovládateľnosť a celkovú dynamiku vozidla. Práve minulá generácia Oplu Astra patrila vo svojom segmente C k najťažším vozidlám.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY