vytisknout velikost písma Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Odtučňovacia kúra novej generácie Opelu Astra bola dôležitá na to, aby auto obstálo v našlapanej konkurencii a zároveň znížilo emisie CO2, na ktoré sa najviac pozerá v krajinách, kde sa podľa nich odvíjajú dane z prevádzky vozidla. Len sa nebojte, to čoskoro dorazí aj k nám...

Najmenšia úspora pri novej Astre je 120 kg, v prípade niektorých verzií sa dosiahlo zníženie hmotnosti až 200 kg. Veľký podiel na tom má predovšetkým nová pevnejšia a ľahšia platforma. Ak vezmeme holú karosériu a podlahu vozidla, váži dohromady 280 kg. To je o 77 kg menej ako predtým.

Na podvozku bolo ušetrených 50 kg. Opel sa tiež rozhodol navrhnúť podlahu tak, aby nebolo nutné kvôli zníženiu aerodynamického odporu montovať na auto dodatočné plastové kryty a panely. To vo výsledku znížilo aj náklady, konečnú cenu a uľahčilo servis a prístup k niektorým dielam. O 10 kg je ľahšie napríklad aj každé z predných sedadiel.

Pretože je celá Astra ľahšia, vystačí si s menšími brzdami a ľahšími a menšími kolesami. Kolesá a pneumatiky sú dohromady o 11,5 kg ľahšie (v základnom prevedení) a brzdy sú ľahšie o 10 kg. Napriek tomu Opel uisťuje, že nové auto brzdí lepšie ako odchádzajúca generácia.

Hmotnosť bola ušetrená aj na motoroch. Najväčší podiel na tom má prechod na celohliníkové bloky motorov, čo ušetrilo 10 kg. O 4,5 kg je ľahší výfukový systém a 10 kg sa podarilo ušetriť na prevodovke a systému prenosu sily na ceste. Motory a prevodovky majú zároveň nižšie straty.

Opel ďalej tvrdí, že model Astra s trojvalcom 1.0 Turbo a prevodovkou Easytronic 3.0 spotrebuje v kombinácii 4,2 litra na 100 km a vypustí 96 g/km CO2, čo sú vraj najnižšie hodnoty pre nehybridné benzínové auto v tomto segmente.

Asi nemusíme pripomínať, že nižšia hmotnosť má vedľa pozitívneho prínosu pre spotrebu paliva a emisie takisto vplyv na ovládateľnosť a celkovú dynamiku vozidla. Práve minulá generácia Oplu Astra patrila vo svojom segmente C k najťažším vozidlám.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY