vytisknout velikost písma Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Odtučňovacia kúra novej generácie Opelu Astra bola dôležitá na to, aby auto obstálo v našlapanej konkurencii a zároveň znížilo emisie CO2, na ktoré sa najviac pozerá v krajinách, kde sa podľa nich odvíjajú dane z prevádzky vozidla. Len sa nebojte, to čoskoro dorazí aj k nám...

Najmenšia úspora pri novej Astre je 120 kg, v prípade niektorých verzií sa dosiahlo zníženie hmotnosti až 200 kg. Veľký podiel na tom má predovšetkým nová pevnejšia a ľahšia platforma. Ak vezmeme holú karosériu a podlahu vozidla, váži dohromady 280 kg. To je o 77 kg menej ako predtým.

Na podvozku bolo ušetrených 50 kg. Opel sa tiež rozhodol navrhnúť podlahu tak, aby nebolo nutné kvôli zníženiu aerodynamického odporu montovať na auto dodatočné plastové kryty a panely. To vo výsledku znížilo aj náklady, konečnú cenu a uľahčilo servis a prístup k niektorým dielam. O 10 kg je ľahšie napríklad aj každé z predných sedadiel.

Pretože je celá Astra ľahšia, vystačí si s menšími brzdami a ľahšími a menšími kolesami. Kolesá a pneumatiky sú dohromady o 11,5 kg ľahšie (v základnom prevedení) a brzdy sú ľahšie o 10 kg. Napriek tomu Opel uisťuje, že nové auto brzdí lepšie ako odchádzajúca generácia.

Hmotnosť bola ušetrená aj na motoroch. Najväčší podiel na tom má prechod na celohliníkové bloky motorov, čo ušetrilo 10 kg. O 4,5 kg je ľahší výfukový systém a 10 kg sa podarilo ušetriť na prevodovke a systému prenosu sily na ceste. Motory a prevodovky majú zároveň nižšie straty.

Opel ďalej tvrdí, že model Astra s trojvalcom 1.0 Turbo a prevodovkou Easytronic 3.0 spotrebuje v kombinácii 4,2 litra na 100 km a vypustí 96 g/km CO2, čo sú vraj najnižšie hodnoty pre nehybridné benzínové auto v tomto segmente.

Asi nemusíme pripomínať, že nižšia hmotnosť má vedľa pozitívneho prínosu pre spotrebu paliva a emisie takisto vplyv na ovládateľnosť a celkovú dynamiku vozidla. Práve minulá generácia Oplu Astra patrila vo svojom segmente C k najťažším vozidlám.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY