vytisknout velikost písma Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Odtučňovacia kúra novej generácie Opelu Astra bola dôležitá na to, aby auto obstálo v našlapanej konkurencii a zároveň znížilo emisie CO2, na ktoré sa najviac pozerá v krajinách, kde sa podľa nich odvíjajú dane z prevádzky vozidla. Len sa nebojte, to čoskoro dorazí aj k nám...

Najmenšia úspora pri novej Astre je 120 kg, v prípade niektorých verzií sa dosiahlo zníženie hmotnosti až 200 kg. Veľký podiel na tom má predovšetkým nová pevnejšia a ľahšia platforma. Ak vezmeme holú karosériu a podlahu vozidla, váži dohromady 280 kg. To je o 77 kg menej ako predtým.

Na podvozku bolo ušetrených 50 kg. Opel sa tiež rozhodol navrhnúť podlahu tak, aby nebolo nutné kvôli zníženiu aerodynamického odporu montovať na auto dodatočné plastové kryty a panely. To vo výsledku znížilo aj náklady, konečnú cenu a uľahčilo servis a prístup k niektorým dielam. O 10 kg je ľahšie napríklad aj každé z predných sedadiel.

Pretože je celá Astra ľahšia, vystačí si s menšími brzdami a ľahšími a menšími kolesami. Kolesá a pneumatiky sú dohromady o 11,5 kg ľahšie (v základnom prevedení) a brzdy sú ľahšie o 10 kg. Napriek tomu Opel uisťuje, že nové auto brzdí lepšie ako odchádzajúca generácia.

Hmotnosť bola ušetrená aj na motoroch. Najväčší podiel na tom má prechod na celohliníkové bloky motorov, čo ušetrilo 10 kg. O 4,5 kg je ľahší výfukový systém a 10 kg sa podarilo ušetriť na prevodovke a systému prenosu sily na ceste. Motory a prevodovky majú zároveň nižšie straty.

Opel ďalej tvrdí, že model Astra s trojvalcom 1.0 Turbo a prevodovkou Easytronic 3.0 spotrebuje v kombinácii 4,2 litra na 100 km a vypustí 96 g/km CO2, čo sú vraj najnižšie hodnoty pre nehybridné benzínové auto v tomto segmente.

Asi nemusíme pripomínať, že nižšia hmotnosť má vedľa pozitívneho prínosu pre spotrebu paliva a emisie takisto vplyv na ovládateľnosť a celkovú dynamiku vozidla. Práve minulá generácia Oplu Astra patrila vo svojom segmente C k najťažším vozidlám.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY