vytisknout velikost písma Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Opel vysvetľuje, ako dokázala nová Astra schudnúť až 200 kg

Odtučňovacia kúra novej generácie Opelu Astra bola dôležitá na to, aby auto obstálo v našlapanej konkurencii a zároveň znížilo emisie CO2, na ktoré sa najviac pozerá v krajinách, kde sa podľa nich odvíjajú dane z prevádzky vozidla. Len sa nebojte, to čoskoro dorazí aj k nám...

Najmenšia úspora pri novej Astre je 120 kg, v prípade niektorých verzií sa dosiahlo zníženie hmotnosti až 200 kg. Veľký podiel na tom má predovšetkým nová pevnejšia a ľahšia platforma. Ak vezmeme holú karosériu a podlahu vozidla, váži dohromady 280 kg. To je o 77 kg menej ako predtým.

Na podvozku bolo ušetrených 50 kg. Opel sa tiež rozhodol navrhnúť podlahu tak, aby nebolo nutné kvôli zníženiu aerodynamického odporu montovať na auto dodatočné plastové kryty a panely. To vo výsledku znížilo aj náklady, konečnú cenu a uľahčilo servis a prístup k niektorým dielam. O 10 kg je ľahšie napríklad aj každé z predných sedadiel.

Pretože je celá Astra ľahšia, vystačí si s menšími brzdami a ľahšími a menšími kolesami. Kolesá a pneumatiky sú dohromady o 11,5 kg ľahšie (v základnom prevedení) a brzdy sú ľahšie o 10 kg. Napriek tomu Opel uisťuje, že nové auto brzdí lepšie ako odchádzajúca generácia.

Hmotnosť bola ušetrená aj na motoroch. Najväčší podiel na tom má prechod na celohliníkové bloky motorov, čo ušetrilo 10 kg. O 4,5 kg je ľahší výfukový systém a 10 kg sa podarilo ušetriť na prevodovke a systému prenosu sily na ceste. Motory a prevodovky majú zároveň nižšie straty.

Opel ďalej tvrdí, že model Astra s trojvalcom 1.0 Turbo a prevodovkou Easytronic 3.0 spotrebuje v kombinácii 4,2 litra na 100 km a vypustí 96 g/km CO2, čo sú vraj najnižšie hodnoty pre nehybridné benzínové auto v tomto segmente.

Asi nemusíme pripomínať, že nižšia hmotnosť má vedľa pozitívneho prínosu pre spotrebu paliva a emisie takisto vplyv na ovládateľnosť a celkovú dynamiku vozidla. Práve minulá generácia Oplu Astra patrila vo svojom segmente C k najťažším vozidlám.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY