vytisknout velikost písma Opel Vivaro je v novej generácii väčší, praktickejší a komfortnejší

Značka Opel v lete spustí predaj novej generácie svojho užitkového modelu Vivaro.
Opel Vivaro je v novej generácii väčší, praktickejší a komfortnejší

Aj v tejto generácii zostáva Opel Vivaro dvojčaťom Renaultu Traffic, s ktorým tiež prakticky súbežne vstúpi do predajov. Podobnosť je dobre viditeľná už pri pohľade do interiéru a na palubnú dosku s prístrojmi a materiálmi odkazujúcu na existujúce osobné Renaulty. Doterajšie generácie Vivara produkované od roku 2001 vznikli doposiaľ v počte takmer 600 000 exemplárov. Prepočítané na ročný odbyt tak Opel Vivaro v Európe udržiava zhruba desaťpercentný trhový podiel v segmente Van D.

Opel-Vivaro-290825.jpgOpel-Vivaro-290952.jpgOpel-Vivaro-290950.jpg
Opel-Vivaro-290951.jpgOpel-Vivaro-290954.jpgOpel-Vivaro-290819.jpg
Nový Opel Vivaro zostáva dvojčaťom Renaultu Traffic

Nové Vivaro bude k dispozícii s dvojicou preplňovaných vznetových motorov s objemom 1,6 l, z ktorých každý má dve naladenie. Ide o štvorvalce 1,6 CDTi s výkonom 90 a 115 koní (66 / 85 kW) a 1,6 BiTurbo CDTI s výkonom 120, alebo 140 koní (88 / 103 kW). Pri motoroch so sekvenčným preplňovaním dvojicou turbodúchadiel s oddeleným chladením výrobca zdôrazňuje, že maximum krútiaceho momentu je dostupné už od 1 500 ot./Min. (320, resp. 340 Nm). Priemerná spotreba sa má pohybovať okolo úrovne 5,7 l/100 km.

Aj nové Vivaro bude k dispozicii v celkom širokej škále verzií od dodávky s plechovými bokmi cez mikrobus až po samostatnú kabínu a odhalený podvozok pre montáž účelových nadstavieb. Prevedenie L1 na dĺžku meria 4 998 mm, väčšia L2 potom je potom dlhá 5 398 mm, pričom v oboch prípadoch ide o nárast o 216 mm. Na nákladový priestor z tohto nárastu pripadá 100 mm navyše, takže sa pripravte na ložnú plochu v dĺžke 2 500 a 2 900 mm (L1/L2).

Opel-Vivaro-290812.jpgOpel-Vivaro-290956.jpgOpel-Vivaro-290948.jpg
Vivaro sa pokúsi vábiť na praktický a komfortne vybavený interiér

Voliť možno z dvoch výšok strechy. Objem nákladového priestoru dodávky siaha od 5,2 do 8,6 m3, dlhšia verzia odvezie aj tri europalety. Pri preprave dlhších predmetov príde vhod možnosť pravú časť zadných krídlových dverí fixovať v pravom uhle. Vivaro ponúkne možnosť všestrannej konektivity vďaka palubnému systému Opel IntelliLink a sedempalcovému dotykovému monitoru, tešiť sa môžete aj na samočinnú klimatizáciu alebo bezkľúčové zamykanie a štartovanie.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY