vytisknout velikost písma Opel Vivaro je v novej generácii väčší, praktickejší a komfortnejší

Značka Opel v lete spustí predaj novej generácie svojho užitkového modelu Vivaro.
Opel Vivaro je v novej generácii väčší, praktickejší a komfortnejší

Aj v tejto generácii zostáva Opel Vivaro dvojčaťom Renaultu Traffic, s ktorým tiež prakticky súbežne vstúpi do predajov. Podobnosť je dobre viditeľná už pri pohľade do interiéru a na palubnú dosku s prístrojmi a materiálmi odkazujúcu na existujúce osobné Renaulty. Doterajšie generácie Vivara produkované od roku 2001 vznikli doposiaľ v počte takmer 600 000 exemplárov. Prepočítané na ročný odbyt tak Opel Vivaro v Európe udržiava zhruba desaťpercentný trhový podiel v segmente Van D.

Opel-Vivaro-290825.jpgOpel-Vivaro-290952.jpgOpel-Vivaro-290950.jpg
Opel-Vivaro-290951.jpgOpel-Vivaro-290954.jpgOpel-Vivaro-290819.jpg
Nový Opel Vivaro zostáva dvojčaťom Renaultu Traffic

Nové Vivaro bude k dispozícii s dvojicou preplňovaných vznetových motorov s objemom 1,6 l, z ktorých každý má dve naladenie. Ide o štvorvalce 1,6 CDTi s výkonom 90 a 115 koní (66 / 85 kW) a 1,6 BiTurbo CDTI s výkonom 120, alebo 140 koní (88 / 103 kW). Pri motoroch so sekvenčným preplňovaním dvojicou turbodúchadiel s oddeleným chladením výrobca zdôrazňuje, že maximum krútiaceho momentu je dostupné už od 1 500 ot./Min. (320, resp. 340 Nm). Priemerná spotreba sa má pohybovať okolo úrovne 5,7 l/100 km.

Aj nové Vivaro bude k dispozicii v celkom širokej škále verzií od dodávky s plechovými bokmi cez mikrobus až po samostatnú kabínu a odhalený podvozok pre montáž účelových nadstavieb. Prevedenie L1 na dĺžku meria 4 998 mm, väčšia L2 potom je potom dlhá 5 398 mm, pričom v oboch prípadoch ide o nárast o 216 mm. Na nákladový priestor z tohto nárastu pripadá 100 mm navyše, takže sa pripravte na ložnú plochu v dĺžke 2 500 a 2 900 mm (L1/L2).

Opel-Vivaro-290812.jpgOpel-Vivaro-290956.jpgOpel-Vivaro-290948.jpg
Vivaro sa pokúsi vábiť na praktický a komfortne vybavený interiér

Voliť možno z dvoch výšok strechy. Objem nákladového priestoru dodávky siaha od 5,2 do 8,6 m3, dlhšia verzia odvezie aj tri europalety. Pri preprave dlhších predmetov príde vhod možnosť pravú časť zadných krídlových dverí fixovať v pravom uhle. Vivaro ponúkne možnosť všestrannej konektivity vďaka palubnému systému Opel IntelliLink a sedempalcovému dotykovému monitoru, tešiť sa môžete aj na samočinnú klimatizáciu alebo bezkľúčové zamykanie a štartovanie.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY