vytisknout velikost písma Opel tvrdí, že nová Astra má najlepšie sedadlá vo svojej triede

Opel tvrdí, že nová Astra má najlepšie sedadlá vo svojej triede

Nová generácia hatchbacku Opel Astra už nie je žiadne tajomstvo, ale čaká sa na jednu zásadnú vec. Na prvý test. Ten totiž ukáže, ako auto skutočne jazdí a či má, ako sa Opel nebojí tvrdiť, najlepšie sedadlá vo svojej triede. Podľa automobilky majú perfektnú sedadlá veľký prínos aj pre bezpečnosť.

opel (1).jpgopel (4).jpgopel (3).jpgErgonomické sedačky budú v Astre pochopiteľne za príplatok, ale dostanete napríklad aj ventiláciu, vyhrievanie, masáž a možnosť nastavenia sedadla v 18 smeroch

Už štandardné sedačky sú vraj dokonalé, ale Opel sa teraz pýši úplne novou generáciou ergonomických sedadiel s masážou, ventiláciou, vyhrievaním a možnosťou nastavenia v až 18 smeroch. Iste, budú v Astre za príplatok, ale v tejto triede áut sú také sedačky neobvyklé.

Opel ukazuje, ako sedadlo vyzerá vnútri a približuje jeho konštrukciu. Sedadlo je o 10 kg ľahšie ako predchodca, napriek tomu má viac funkcií (napríklad ventiláciu a masáž). Je tiež tenšie, čo má prospieť predovšetkým miestu na nohy vzadu.

Automobilka myslela práve aj na zadných cestujúcich a zadnú lavicu sa snažila prispôsobiť tak, aby bola pohodlná aj pre dospelého na dlhých cestách. Napríklad podpora stehien má byť vraj najlepšia medzi konkurentmi, čo pomôže znížiť únavu a bolesť pri dlhej ceste.

opel (2).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY