vytisknout velikost písma Opel sa môže rozlúčiť s vlastnými motormi, všetko prevezme od PSA

Koncern PSA o motory a platformy Opelu nestojí. Nemecká automobilka bude používať francúzsku techniku. PSA zrejme zredukuje vývojové centrum značky Opel. Výrobné kapacity Opela ale Francúzi potrebujú.
Opel sa môže rozlúčiť s vlastnými motormi, všetko prevezme od PSA

Opel nedávno otvoril veľké moderné centrum vývoja a testovania nových pohonných jednotiek a prototypov. Nezdá sa však, že by o neho bol v koncerne PSA Peugeot-Citroën, pod ktorý teraz nemecká automobilka patrí, veľký záujem. Súčasťou dohody o prevzatí automobilky Opel francúzskymi automobilkami je totiž aj zdieľanie ich platforiem a motorov. V ohrození sú tak zhruba tri tisícky pracovných miest, píšu Automotive News.

Zástupcovia automobiliek PSA miernia správy o prepúšťaní s tým, že prechod na motory PSA nenastane cez noc. Bude trvať niekoľko rokov, než skončí životný cyklus aktuálnych motorov a platforiem. V súčasnej dobe sú vlastne jedinými vozidlami so spoločnou platformou SUV Opel Grandland X a Crossland X.

Jedným z problémov koncernu PSA je, že musí platiť bývalému majiteľovi Opelu, koncernu General Motors, za licencie a patenty na jeho produkty. Aj to je dôvod, prečo sa chce PSA "starej" techniky čo najrýchlejšie zbaviť. Avšak napríklad v Astre a Insignii, pre Opel veľmi dôležitých modelov, bude prechod trvať ešte dlho. Oba modely sú na začiatkoch svojich životných cyklov a obaja používajú platformu i motory vzniknuté ešte pod hlavičkou GM.

Na druhej strane bude koncern PSA potrebovať výrobné kapacity Opela a spoločné platformy a motory uľahčia montáž rôznych modelov so spoločným technickým základom. PSA vlastne ale vôbec nepotrebuje know-how Opelu na poli vývoja platforiem a motorov. Niečo iné je to ale v oblasti vývoja elektrických pohonov a palivových článkov. V tých je General Motors o niečo ďalej než francúzsky koncern.

Najviac sú ale ohrozené pracovné miesta vo vývoji Opelu, ktorý sa podieľal na projektoch práve pre celý koncern General Motors. Opel totiž pre koncern GM pracoval nielen na motoroch, ale napríklad práve aj na globálnych platformách pre kompaktné vozidlá s motorom vpredu naprieč. A to sú vlastne jediné typy, ktoré Opel v Európe predáva.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY