vytisknout velikost písma Opel predstavuje nový motor 2.0 CDTI určený pre Zafiru Tourer a Insigniu

Opel predstavuje nový motor 2.0 CDTI určený pre Zafiru Tourer a Insigniu

Automobilka Opel privezie na parížsky autosalón aj nový turbodiesel 2.0 CDTI, ktorý nahradí už pomerne zastarané dvojlitrové jednotky v modeloch Opel Insignia a Opel Zafira Tourer. Jedná sa o radový štvorvalec z novej generácie motorov, ktorú poznáme napríklad v podaní jednotky 1.6 CDTI.

Nový motor má predovšetkým zvýšiť kultivovanosť chodu, pretože súčasné dvojlitre patria v Opeli k tomu najhlučnejšiemu a najmenej kultivovanému na trhu vôbec. Opel samozrejme motor upravil aj pre emisnú normu Euro 6, takže má vstrekovanie močoviny AdBlue do výfuku pre ďalšie zníženie emisií, a dočkáme sa aj zvýšenia výkonu.

Prvá verzia má výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1750 a 2500 ot./min. Aj keď má o 5 kW (7 k) vyšší výkon ako starší motor, bude mať nová jednotka nižšiu spotrebu paliva. Hlavný rozdiel ale máme podľa Oplu pocítiť práve v hlučnosti. Ďalšie verzie s rôznymi výkonmi dorazia neskôr.

Zníženie hlučnosti sa vraj dosiahlo predovšetkým prepracovaním spaľovacej komory, novými vysokotlakovými vstrekovačmi schopnými dodať počas jedného pracovného cyklu až desať presných dávok paliva a novým dizajnom sacieho traktu.

Turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek využíva po novom namiesto vákuového aktuátora elektrický. Opel vďaka tomu sľubuje pohotovejšiu reakciu na plyn, o 20% rýchlejší nástup turbodúchadla a teda menší turboefekt. Opel dokonca osadil turbo vodným chladením a dal mu samostatný filter oleja na jeho vstupe, aby sa znížilo opotrebovanie ložísk turbodúchadla. To by malo významne pomôcť spoľahlivosti a životnosti celého mechanizmu.

Samotný motor je potom vyrobený kompletne z hliníka, vďaka čomu sa má rýchlejšie dostať na pracovnú teplotu, čo ďalej zníži emisie a spotrebu. Motor tiež dostal dva protibežné vyvažovacie hriadele, ktoré majú vyrušiť až 83% vedľajších vibrácií.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY