vytisknout velikost písma Opel predstavuje nový motor 2.0 CDTI určený pre Zafiru Tourer a Insigniu

Opel predstavuje nový motor 2.0 CDTI určený pre Zafiru Tourer a Insigniu

Automobilka Opel privezie na parížsky autosalón aj nový turbodiesel 2.0 CDTI, ktorý nahradí už pomerne zastarané dvojlitrové jednotky v modeloch Opel Insignia a Opel Zafira Tourer. Jedná sa o radový štvorvalec z novej generácie motorov, ktorú poznáme napríklad v podaní jednotky 1.6 CDTI.

Nový motor má predovšetkým zvýšiť kultivovanosť chodu, pretože súčasné dvojlitre patria v Opeli k tomu najhlučnejšiemu a najmenej kultivovanému na trhu vôbec. Opel samozrejme motor upravil aj pre emisnú normu Euro 6, takže má vstrekovanie močoviny AdBlue do výfuku pre ďalšie zníženie emisií, a dočkáme sa aj zvýšenia výkonu.

Prvá verzia má výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1750 a 2500 ot./min. Aj keď má o 5 kW (7 k) vyšší výkon ako starší motor, bude mať nová jednotka nižšiu spotrebu paliva. Hlavný rozdiel ale máme podľa Oplu pocítiť práve v hlučnosti. Ďalšie verzie s rôznymi výkonmi dorazia neskôr.

Zníženie hlučnosti sa vraj dosiahlo predovšetkým prepracovaním spaľovacej komory, novými vysokotlakovými vstrekovačmi schopnými dodať počas jedného pracovného cyklu až desať presných dávok paliva a novým dizajnom sacieho traktu.

Turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek využíva po novom namiesto vákuového aktuátora elektrický. Opel vďaka tomu sľubuje pohotovejšiu reakciu na plyn, o 20% rýchlejší nástup turbodúchadla a teda menší turboefekt. Opel dokonca osadil turbo vodným chladením a dal mu samostatný filter oleja na jeho vstupe, aby sa znížilo opotrebovanie ložísk turbodúchadla. To by malo významne pomôcť spoľahlivosti a životnosti celého mechanizmu.

Samotný motor je potom vyrobený kompletne z hliníka, vďaka čomu sa má rýchlejšie dostať na pracovnú teplotu, čo ďalej zníži emisie a spotrebu. Motor tiež dostal dva protibežné vyvažovacie hriadele, ktoré majú vyrušiť až 83% vedľajších vibrácií.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY