vytisknout velikost písma Opel predstavuje nový motor 2.0 CDTI určený pre Zafiru Tourer a Insigniu

Opel predstavuje nový motor 2.0 CDTI určený pre Zafiru Tourer a Insigniu

Automobilka Opel privezie na parížsky autosalón aj nový turbodiesel 2.0 CDTI, ktorý nahradí už pomerne zastarané dvojlitrové jednotky v modeloch Opel Insignia a Opel Zafira Tourer. Jedná sa o radový štvorvalec z novej generácie motorov, ktorú poznáme napríklad v podaní jednotky 1.6 CDTI.

Nový motor má predovšetkým zvýšiť kultivovanosť chodu, pretože súčasné dvojlitre patria v Opeli k tomu najhlučnejšiemu a najmenej kultivovanému na trhu vôbec. Opel samozrejme motor upravil aj pre emisnú normu Euro 6, takže má vstrekovanie močoviny AdBlue do výfuku pre ďalšie zníženie emisií, a dočkáme sa aj zvýšenia výkonu.

Prvá verzia má výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1750 a 2500 ot./min. Aj keď má o 5 kW (7 k) vyšší výkon ako starší motor, bude mať nová jednotka nižšiu spotrebu paliva. Hlavný rozdiel ale máme podľa Oplu pocítiť práve v hlučnosti. Ďalšie verzie s rôznymi výkonmi dorazia neskôr.

Zníženie hlučnosti sa vraj dosiahlo predovšetkým prepracovaním spaľovacej komory, novými vysokotlakovými vstrekovačmi schopnými dodať počas jedného pracovného cyklu až desať presných dávok paliva a novým dizajnom sacieho traktu.

Turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek využíva po novom namiesto vákuového aktuátora elektrický. Opel vďaka tomu sľubuje pohotovejšiu reakciu na plyn, o 20% rýchlejší nástup turbodúchadla a teda menší turboefekt. Opel dokonca osadil turbo vodným chladením a dal mu samostatný filter oleja na jeho vstupe, aby sa znížilo opotrebovanie ložísk turbodúchadla. To by malo významne pomôcť spoľahlivosti a životnosti celého mechanizmu.

Samotný motor je potom vyrobený kompletne z hliníka, vďaka čomu sa má rýchlejšie dostať na pracovnú teplotu, čo ďalej zníži emisie a spotrebu. Motor tiež dostal dva protibežné vyvažovacie hriadele, ktoré majú vyrušiť až 83% vedľajších vibrácií.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY