vytisknout velikost písma Opel nakoniec nové miniauto pripravuje sám, stáť má menej ako Škoda Citigo

Značka Opel dokončuje prípravy svojho úplne nového minivozidla, ktoré dostane trojvalec 1,0 SIDI z Adamu.
Opel nakoniec nové miniauto pripravuje sám, stáť má menej ako Škoda Citigo

Koncern General Motors pôvodne plánoval koordinovať vývoj nového subkompaktného modelu pre svoje európske značky Opel a Vauxhall s francúzskym koncernom PSA, ale nakoniec sa do neho pustil na vlastnú päsť. Novinka má vychádzať z mechanických skupín pripravovaného nástupcu dnešného modelu Chevrolet Spark, ktorý sa v Európe už neobjaví. Tesne pred koncom minulého roka totiž bolo rozhodnuté o tom, že značka Chevrolet v Európe končí, aby nebrala zákazníkov značke Opel...

Nový malý Opel, resp. Vauxhall, nastúpi do boja najmä s vozidlami Volkswagen Up! / Škoda Citigo / Seat Mii, ale aj s novým trojlístkom Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 (s ktorým mal byť pôvodne technicky spriaznený), ale bude vraj lacnejší. Najmenší z Oplov má napriek tomu ponúknu svojrázny dizajn a vlastnú identitu, ktorá bude výrazne iná ako pri modeli Adam alebo nadchádzajúcej generácie radu Opel Corsa.

K zmene názoru pri príprave nového subkompaktu uviedol šéf Opelu Dr Karl - Thomas Neumann: "Zistili sme, že múdrejšie bude stavať na vlastnom základe. Môžeme veľa vecí urobiť rýchlejšie a ľahko aplikovať naše najnovšie motory a komponenty. "O pohon pripravovaného malého Opelu sa postará nový zážihový trojvalec 1,0 SIDI Turbo, ktorý práve oslavoval svoju premiéru vo vozidle Opel Adam.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY