vytisknout velikost písma Opel nakoniec nové miniauto pripravuje sám, stáť má menej ako Škoda Citigo

Značka Opel dokončuje prípravy svojho úplne nového minivozidla, ktoré dostane trojvalec 1,0 SIDI z Adamu.
Opel nakoniec nové miniauto pripravuje sám, stáť má menej ako Škoda Citigo

Koncern General Motors pôvodne plánoval koordinovať vývoj nového subkompaktného modelu pre svoje európske značky Opel a Vauxhall s francúzskym koncernom PSA, ale nakoniec sa do neho pustil na vlastnú päsť. Novinka má vychádzať z mechanických skupín pripravovaného nástupcu dnešného modelu Chevrolet Spark, ktorý sa v Európe už neobjaví. Tesne pred koncom minulého roka totiž bolo rozhodnuté o tom, že značka Chevrolet v Európe končí, aby nebrala zákazníkov značke Opel...

Nový malý Opel, resp. Vauxhall, nastúpi do boja najmä s vozidlami Volkswagen Up! / Škoda Citigo / Seat Mii, ale aj s novým trojlístkom Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 (s ktorým mal byť pôvodne technicky spriaznený), ale bude vraj lacnejší. Najmenší z Oplov má napriek tomu ponúknu svojrázny dizajn a vlastnú identitu, ktorá bude výrazne iná ako pri modeli Adam alebo nadchádzajúcej generácie radu Opel Corsa.

K zmene názoru pri príprave nového subkompaktu uviedol šéf Opelu Dr Karl - Thomas Neumann: "Zistili sme, že múdrejšie bude stavať na vlastnom základe. Môžeme veľa vecí urobiť rýchlejšie a ľahko aplikovať naše najnovšie motory a komponenty. "O pohon pripravovaného malého Opelu sa postará nový zážihový trojvalec 1,0 SIDI Turbo, ktorý práve oslavoval svoju premiéru vo vozidle Opel Adam.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY