vytisknout velikost písma Opel Mokka X má nový dizajn, motory, interiér, prevodovky aj LED svetlá

Kompaktné SUV od Opelu dostalo pod kapotu modernizovanú techniku a aj inteligentné LED svetlá.
Opel Mokka X má nový dizajn, motory, interiér, prevodovky aj LED svetlá
Zoznam kapitol
  1. Opel Mokka X
  2. Fotogaléria: Opel Mokka X

Vedľa konceptu Opel GT privezie nemecká automobilka na autosalón do Ženevy aj prepracované kompaktné SUV Opel Mokka. Do názvu sa nasťahovalo písmeno X a toto veľmi dobre predávané SUV sa dočkalo vylepšení pod kapotou, nových prevodoviek a tiež modernizovaného interiéru.

Opel-Mokka-X-299139.jpgOpel-Mokka-X-299147.jpgOpel-Mokka-X-299157.jpgPod kapotou sú nové motory a prenos sily na ceste zaisťuje prepracovaný pohon všetkých kolies a nový šesťstupňový automat. Vnútri nájdeme palubný systém z novej Astry

Vnútri nájdete dotykovú obrazovku s multimediálnym systémom, ktorú poznáme napríklad z nového Opelu Astra. Samozrejmosťou sú široké možnosti konektivity so smartphonmi, ale pri palubnom systéme to nekončí. Opel Mokka X môže mať za príplatok aj nové inteligentné LED svetlá, rovnako ako nová Astra. Spolu s nimi dostanete aj modernizovaný systém Opel Eye, čo je dopredu smerujúca kamera a senzor.

Vďaka tomu potom môže Opel Mokka X disponovať napríklad prednárazovým systémom s funkciou núdzového brzdenia, bude vedieť čítať dopravné značky a Opel sa tiež vie udržať v jazdnom pruhu. Bez podobných fíčur už by to dnes samozrejme nešlo.

Pokiaľ ide o techniku, pod kapotou nájdeme samozrejme nové turbodiesely 1.6 CDTI, ktoré v modelovom rade Opel nahradili starú jednotku 1.7 CDTI. Najsilnejšie vyhotovenie tohto dieselu bude mať výkon 100 kW (136 k). Slabší má zatiaľ 81 kW (110 k).

Opel-Mokka-X-299140.jpgOpel-Mokka-X-299143.jpgOpel-Mokka-X-299145.jpgZatiaľ je pod kapotou nová tisícštyristovka s turbom a dve výkonové verzie turbodieselu 1.6 CDTI. Základné prevedenie Mokka X bude s pohonom predných kolies a manuálom

Novinkou je potom benzínový motor 1.4 Turbo, ktorý sa predstavil v novej Astre. V Opeli Mokka X ponúka výkon až 112 kW (152 k). Vedľa základného prevedenie s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou potom samozrejme môžete mať modernizovaný pohon všetkých kolies a tiež nové automatické prevodovky.

Nový šesťstupňový automat s hydrodynamickým meničom má nižšie mechanické straty a radí rýchlejšie. Opel modernizoval pohon všetkých kolies s medzinápravovou elektromagnetickou spojkou. Pohon všetkých kolies sa prispôsobuje podmienkam a podľa potreby rozdeľuje silu medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 100:0 až 50:50. Do predaja sa modernizovaný Opel Mokka X dostane na jeseň roku 2016.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY