vytisknout velikost písma Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Malý crossover Opel Mokka zákazníkov zaujal, ale neradno zaspávať na vavrínoch. Predaj je potrebné podporovať. Ako? Čo takto konceptom?
Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Na autosalón v ruskej metropole si blesk priviezol štýlovku pre maximálne poľné cesty v ešte vyšperkovanejšej podobe. Mokka Moscow Edition sa určite predávať nebude, ani v hlavnom meste veľkej krajiny na východe, ani inde. Ale za pozornosť rozhodne stojí. A nielen tým, že firemné fotky boli vyrobené na Červenom námestí sa známym chrámom Vasila Blaženého v pozadí.

cq5dam.web.1280.1280.jpegOpel-Mokka-Moscow-Edition-292473.jpgOpel-Mokka-Moscow-Edition-292475.jpg
„Moskovská edícia“ Mokky údajne vznikla na počesť ruskej metropole

Auto však nie je červené, je hlavne oranžové. Táto výrazne sýta farba bola módna pred štyridsiatimi rokmi, teraz sa však začína vracať. A to je dobre, pretože nech si myslíte o vonkajších tvaroch, čo chcete, pristane mu. Oranžové na moskovskom Opeli nie sú len veľké plochy karosérie vrátane rámčekov hmloviek, ale aj dvojité lúče efektných liatych kolies. Spodnú časť Mokky pokrýva šedočierny plast, v tomto odtieni sú napríklad aj stredné stĺpiky, kľučky dverí, celá strecha a nosiče.

Kryt podvozku nalakovali v Rüsselsheime naopak striebornou, ale túto kombináciu poznáme nielen z Opelu, používa ju aj stále rastúca konkurencia a drsne sa tváriace kombíky a dodávky.

Oranžovú však nájdeme aj v Alcantarou čalúnenom interiéri: na prešívaní sedadiel, lemoch koberčekov, výplniach dverí a palubnej doske. Dekor na nej je navyše ozdobený mapou centra Moskvy, štúdia vznikla len a len na počesť hlavného mesta. Má určite tú najlepšiu výbavu, prezrádza ju napríklad displej v stredovej kaplnke. Čo sa ukrýva pod kapotou, nemecká automobilka bohužiaľ neoznámila. Inštalovaná prevodovka však rozhodne nie je manuálna, takže by to pokojne mohol byť turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec so 103 kW. Ak nemá táto tisícštyristovka náhodou ešte vyšší výkon.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY