vytisknout velikost písma Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Malý crossover Opel Mokka zákazníkov zaujal, ale neradno zaspávať na vavrínoch. Predaj je potrebné podporovať. Ako? Čo takto konceptom?
Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Na autosalón v ruskej metropole si blesk priviezol štýlovku pre maximálne poľné cesty v ešte vyšperkovanejšej podobe. Mokka Moscow Edition sa určite predávať nebude, ani v hlavnom meste veľkej krajiny na východe, ani inde. Ale za pozornosť rozhodne stojí. A nielen tým, že firemné fotky boli vyrobené na Červenom námestí sa známym chrámom Vasila Blaženého v pozadí.

cq5dam.web.1280.1280.jpegOpel-Mokka-Moscow-Edition-292473.jpgOpel-Mokka-Moscow-Edition-292475.jpg
„Moskovská edícia“ Mokky údajne vznikla na počesť ruskej metropole

Auto však nie je červené, je hlavne oranžové. Táto výrazne sýta farba bola módna pred štyridsiatimi rokmi, teraz sa však začína vracať. A to je dobre, pretože nech si myslíte o vonkajších tvaroch, čo chcete, pristane mu. Oranžové na moskovskom Opeli nie sú len veľké plochy karosérie vrátane rámčekov hmloviek, ale aj dvojité lúče efektných liatych kolies. Spodnú časť Mokky pokrýva šedočierny plast, v tomto odtieni sú napríklad aj stredné stĺpiky, kľučky dverí, celá strecha a nosiče.

Kryt podvozku nalakovali v Rüsselsheime naopak striebornou, ale túto kombináciu poznáme nielen z Opelu, používa ju aj stále rastúca konkurencia a drsne sa tváriace kombíky a dodávky.

Oranžovú však nájdeme aj v Alcantarou čalúnenom interiéri: na prešívaní sedadiel, lemoch koberčekov, výplniach dverí a palubnej doske. Dekor na nej je navyše ozdobený mapou centra Moskvy, štúdia vznikla len a len na počesť hlavného mesta. Má určite tú najlepšiu výbavu, prezrádza ju napríklad displej v stredovej kaplnke. Čo sa ukrýva pod kapotou, nemecká automobilka bohužiaľ neoznámila. Inštalovaná prevodovka však rozhodne nie je manuálna, takže by to pokojne mohol byť turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec so 103 kW. Ak nemá táto tisícštyristovka náhodou ešte vyšší výkon.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY