vytisknout velikost písma Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Malý crossover Opel Mokka zákazníkov zaujal, ale neradno zaspávať na vavrínoch. Predaj je potrebné podporovať. Ako? Čo takto konceptom?
Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Na autosalón v ruskej metropole si blesk priviezol štýlovku pre maximálne poľné cesty v ešte vyšperkovanejšej podobe. Mokka Moscow Edition sa určite predávať nebude, ani v hlavnom meste veľkej krajiny na východe, ani inde. Ale za pozornosť rozhodne stojí. A nielen tým, že firemné fotky boli vyrobené na Červenom námestí sa známym chrámom Vasila Blaženého v pozadí.

cq5dam.web.1280.1280.jpegOpel-Mokka-Moscow-Edition-292473.jpgOpel-Mokka-Moscow-Edition-292475.jpg
„Moskovská edícia“ Mokky údajne vznikla na počesť ruskej metropole

Auto však nie je červené, je hlavne oranžové. Táto výrazne sýta farba bola módna pred štyridsiatimi rokmi, teraz sa však začína vracať. A to je dobre, pretože nech si myslíte o vonkajších tvaroch, čo chcete, pristane mu. Oranžové na moskovskom Opeli nie sú len veľké plochy karosérie vrátane rámčekov hmloviek, ale aj dvojité lúče efektných liatych kolies. Spodnú časť Mokky pokrýva šedočierny plast, v tomto odtieni sú napríklad aj stredné stĺpiky, kľučky dverí, celá strecha a nosiče.

Kryt podvozku nalakovali v Rüsselsheime naopak striebornou, ale túto kombináciu poznáme nielen z Opelu, používa ju aj stále rastúca konkurencia a drsne sa tváriace kombíky a dodávky.

Oranžovú však nájdeme aj v Alcantarou čalúnenom interiéri: na prešívaní sedadiel, lemoch koberčekov, výplniach dverí a palubnej doske. Dekor na nej je navyše ozdobený mapou centra Moskvy, štúdia vznikla len a len na počesť hlavného mesta. Má určite tú najlepšiu výbavu, prezrádza ju napríklad displej v stredovej kaplnke. Čo sa ukrýva pod kapotou, nemecká automobilka bohužiaľ neoznámila. Inštalovaná prevodovka však rozhodne nie je manuálna, takže by to pokojne mohol byť turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec so 103 kW. Ak nemá táto tisícštyristovka náhodou ešte vyšší výkon.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY