vytisknout velikost písma Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Malý crossover Opel Mokka zákazníkov zaujal, ale neradno zaspávať na vavrínoch. Predaj je potrebné podporovať. Ako? Čo takto konceptom?
Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Na autosalón v ruskej metropole si blesk priviezol štýlovku pre maximálne poľné cesty v ešte vyšperkovanejšej podobe. Mokka Moscow Edition sa určite predávať nebude, ani v hlavnom meste veľkej krajiny na východe, ani inde. Ale za pozornosť rozhodne stojí. A nielen tým, že firemné fotky boli vyrobené na Červenom námestí sa známym chrámom Vasila Blaženého v pozadí.

cq5dam.web.1280.1280.jpegOpel-Mokka-Moscow-Edition-292473.jpgOpel-Mokka-Moscow-Edition-292475.jpg
„Moskovská edícia“ Mokky údajne vznikla na počesť ruskej metropole

Auto však nie je červené, je hlavne oranžové. Táto výrazne sýta farba bola módna pred štyridsiatimi rokmi, teraz sa však začína vracať. A to je dobre, pretože nech si myslíte o vonkajších tvaroch, čo chcete, pristane mu. Oranžové na moskovskom Opeli nie sú len veľké plochy karosérie vrátane rámčekov hmloviek, ale aj dvojité lúče efektných liatych kolies. Spodnú časť Mokky pokrýva šedočierny plast, v tomto odtieni sú napríklad aj stredné stĺpiky, kľučky dverí, celá strecha a nosiče.

Kryt podvozku nalakovali v Rüsselsheime naopak striebornou, ale túto kombináciu poznáme nielen z Opelu, používa ju aj stále rastúca konkurencia a drsne sa tváriace kombíky a dodávky.

Oranžovú však nájdeme aj v Alcantarou čalúnenom interiéri: na prešívaní sedadiel, lemoch koberčekov, výplniach dverí a palubnej doske. Dekor na nej je navyše ozdobený mapou centra Moskvy, štúdia vznikla len a len na počesť hlavného mesta. Má určite tú najlepšiu výbavu, prezrádza ju napríklad displej v stredovej kaplnke. Čo sa ukrýva pod kapotou, nemecká automobilka bohužiaľ neoznámila. Inštalovaná prevodovka však rozhodne nie je manuálna, takže by to pokojne mohol byť turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec so 103 kW. Ak nemá táto tisícštyristovka náhodou ešte vyšší výkon.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY