vytisknout velikost písma Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Malý crossover Opel Mokka zákazníkov zaujal, ale neradno zaspávať na vavrínoch. Predaj je potrebné podporovať. Ako? Čo takto konceptom?
Opel Mokka sa pre Moskvu prezliekol do oranžovej

Na autosalón v ruskej metropole si blesk priviezol štýlovku pre maximálne poľné cesty v ešte vyšperkovanejšej podobe. Mokka Moscow Edition sa určite predávať nebude, ani v hlavnom meste veľkej krajiny na východe, ani inde. Ale za pozornosť rozhodne stojí. A nielen tým, že firemné fotky boli vyrobené na Červenom námestí sa známym chrámom Vasila Blaženého v pozadí.

cq5dam.web.1280.1280.jpegOpel-Mokka-Moscow-Edition-292473.jpgOpel-Mokka-Moscow-Edition-292475.jpg
„Moskovská edícia“ Mokky údajne vznikla na počesť ruskej metropole

Auto však nie je červené, je hlavne oranžové. Táto výrazne sýta farba bola módna pred štyridsiatimi rokmi, teraz sa však začína vracať. A to je dobre, pretože nech si myslíte o vonkajších tvaroch, čo chcete, pristane mu. Oranžové na moskovskom Opeli nie sú len veľké plochy karosérie vrátane rámčekov hmloviek, ale aj dvojité lúče efektných liatych kolies. Spodnú časť Mokky pokrýva šedočierny plast, v tomto odtieni sú napríklad aj stredné stĺpiky, kľučky dverí, celá strecha a nosiče.

Kryt podvozku nalakovali v Rüsselsheime naopak striebornou, ale túto kombináciu poznáme nielen z Opelu, používa ju aj stále rastúca konkurencia a drsne sa tváriace kombíky a dodávky.

Oranžovú však nájdeme aj v Alcantarou čalúnenom interiéri: na prešívaní sedadiel, lemoch koberčekov, výplniach dverí a palubnej doske. Dekor na nej je navyše ozdobený mapou centra Moskvy, štúdia vznikla len a len na počesť hlavného mesta. Má určite tú najlepšiu výbavu, prezrádza ju napríklad displej v stredovej kaplnke. Čo sa ukrýva pod kapotou, nemecká automobilka bohužiaľ neoznámila. Inštalovaná prevodovka však rozhodne nie je manuálna, takže by to pokojne mohol byť turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec so 103 kW. Ak nemá táto tisícštyristovka náhodou ešte vyšší výkon.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY