vytisknout velikost písma Opel Meriva s čerstvým faceliftom vsádza na hospodárnejšie motory

Značka Opel na autosalóne v Bruseli vystavuje aj modernizované prevedenie svojho MPV Meriva.
Opel Meriva s čerstvým faceliftom vsádza na hospodárnejšie motory

Prvé živé snímky a podrobnosti k modelu Opel Meriva sme vám priniesli už v júli 2010, pričom všetky dôležité informácie k jeho čerstvému ​​faceliftu od nás poznáte už z vlaňajšieho októbra. Tento prakticky strihaný automobil, ktorý vyniká proti smeru jazdy otváraným zadným párom dverí, na našich cestách zatiaľ príliš nezdomácnel. Avšak je potrebné poznamenať, že čo sa spoľahlivosti týka, zabodoval v poslednej štatistike TÜV Report ako vôbec najspoľahlivejšie vozidlo nemeckého trhu v danom segmente.

Opel Meriva 2015 15.jpgOpel Meriva 2015 14.jpgOpel Meriva 2015 13.jpg
Opel Meriva 2015 10.jpgOpel Meriva 2015 11.jpgOpel Meriva 2015 12.jpg
Najdôležitejšími prvkami facelifte sú: upravený predok, nové zadné svetlá a zavedenie motora 1,6 CDTI a multimediálnej sústavy IntelliLink

Až teraz bola sada modifikácií pre Opel Meriva predstavená oficiálne. Ako už od nás viete, facelift sa dotkol hlavne upraveného predku s výraznejšou a širšou maskou chladiča, prepracovaných svetlometov s vstavanými zdrojmi LED pre denné svietenie a zadných svetiel aj zložených z LED. Na palube sa nič zásadné nezmenilo, za zmienku stojí hlavne multimediálna sústava Opel IntelliLink so sedempalcovým displejom slúžiacim tiež k projekcii obrazu cúvacej kamery.

Dôležitou novinkou modernizovanej Merivy je zavedenie nového vznetového štvorvalca GM 1,6 CDTI , ktorý pri výkone 136 koní (100 kW) a krútiacom momente 320 Nm vozidla zaistí priemernú spotrebu 4,4 l/100 km, čo je o 10% menej ako u doteraz používaného agregátu Isuzu 1,7 CDTI s rovnakým výkonom. Podladené prevedenie motora 1,6 CDTI s výkonom obmedzeným na 110 koní (81 kW) sa potom má pochváliť spotrebou 3,8 l/100 km a emisiami CO2 zníženými na 99 g/km.

Všetky motory pre vylepšený Opel Meriva po novom plnia emisnú normu Euro VI.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY