vytisknout velikost písma Opel Meriva s čerstvým faceliftom vsádza na hospodárnejšie motory

Značka Opel na autosalóne v Bruseli vystavuje aj modernizované prevedenie svojho MPV Meriva.
Opel Meriva s čerstvým faceliftom vsádza na hospodárnejšie motory

Prvé živé snímky a podrobnosti k modelu Opel Meriva sme vám priniesli už v júli 2010, pričom všetky dôležité informácie k jeho čerstvému ​​faceliftu od nás poznáte už z vlaňajšieho októbra. Tento prakticky strihaný automobil, ktorý vyniká proti smeru jazdy otváraným zadným párom dverí, na našich cestách zatiaľ príliš nezdomácnel. Avšak je potrebné poznamenať, že čo sa spoľahlivosti týka, zabodoval v poslednej štatistike TÜV Report ako vôbec najspoľahlivejšie vozidlo nemeckého trhu v danom segmente.

Opel Meriva 2015 15.jpgOpel Meriva 2015 14.jpgOpel Meriva 2015 13.jpg
Opel Meriva 2015 10.jpgOpel Meriva 2015 11.jpgOpel Meriva 2015 12.jpg
Najdôležitejšími prvkami facelifte sú: upravený predok, nové zadné svetlá a zavedenie motora 1,6 CDTI a multimediálnej sústavy IntelliLink

Až teraz bola sada modifikácií pre Opel Meriva predstavená oficiálne. Ako už od nás viete, facelift sa dotkol hlavne upraveného predku s výraznejšou a širšou maskou chladiča, prepracovaných svetlometov s vstavanými zdrojmi LED pre denné svietenie a zadných svetiel aj zložených z LED. Na palube sa nič zásadné nezmenilo, za zmienku stojí hlavne multimediálna sústava Opel IntelliLink so sedempalcovým displejom slúžiacim tiež k projekcii obrazu cúvacej kamery.

Dôležitou novinkou modernizovanej Merivy je zavedenie nového vznetového štvorvalca GM 1,6 CDTI , ktorý pri výkone 136 koní (100 kW) a krútiacom momente 320 Nm vozidla zaistí priemernú spotrebu 4,4 l/100 km, čo je o 10% menej ako u doteraz používaného agregátu Isuzu 1,7 CDTI s rovnakým výkonom. Podladené prevedenie motora 1,6 CDTI s výkonom obmedzeným na 110 koní (81 kW) sa potom má pochváliť spotrebou 3,8 l/100 km a emisiami CO2 zníženými na 99 g/km.

Všetky motory pre vylepšený Opel Meriva po novom plnia emisnú normu Euro VI.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY