vytisknout velikost písma Opel Meriva s čerstvým faceliftom vsádza na hospodárnejšie motory

Značka Opel na autosalóne v Bruseli vystavuje aj modernizované prevedenie svojho MPV Meriva.
Opel Meriva s čerstvým faceliftom vsádza na hospodárnejšie motory

Prvé živé snímky a podrobnosti k modelu Opel Meriva sme vám priniesli už v júli 2010, pričom všetky dôležité informácie k jeho čerstvému ​​faceliftu od nás poznáte už z vlaňajšieho októbra. Tento prakticky strihaný automobil, ktorý vyniká proti smeru jazdy otváraným zadným párom dverí, na našich cestách zatiaľ príliš nezdomácnel. Avšak je potrebné poznamenať, že čo sa spoľahlivosti týka, zabodoval v poslednej štatistike TÜV Report ako vôbec najspoľahlivejšie vozidlo nemeckého trhu v danom segmente.

Opel Meriva 2015 15.jpgOpel Meriva 2015 14.jpgOpel Meriva 2015 13.jpg
Opel Meriva 2015 10.jpgOpel Meriva 2015 11.jpgOpel Meriva 2015 12.jpg
Najdôležitejšími prvkami facelifte sú: upravený predok, nové zadné svetlá a zavedenie motora 1,6 CDTI a multimediálnej sústavy IntelliLink

Až teraz bola sada modifikácií pre Opel Meriva predstavená oficiálne. Ako už od nás viete, facelift sa dotkol hlavne upraveného predku s výraznejšou a širšou maskou chladiča, prepracovaných svetlometov s vstavanými zdrojmi LED pre denné svietenie a zadných svetiel aj zložených z LED. Na palube sa nič zásadné nezmenilo, za zmienku stojí hlavne multimediálna sústava Opel IntelliLink so sedempalcovým displejom slúžiacim tiež k projekcii obrazu cúvacej kamery.

Dôležitou novinkou modernizovanej Merivy je zavedenie nového vznetového štvorvalca GM 1,6 CDTI , ktorý pri výkone 136 koní (100 kW) a krútiacom momente 320 Nm vozidla zaistí priemernú spotrebu 4,4 l/100 km, čo je o 10% menej ako u doteraz používaného agregátu Isuzu 1,7 CDTI s rovnakým výkonom. Podladené prevedenie motora 1,6 CDTI s výkonom obmedzeným na 110 koní (81 kW) sa potom má pochváliť spotrebou 3,8 l/100 km a emisiami CO2 zníženými na 99 g/km.

Všetky motory pre vylepšený Opel Meriva po novom plnia emisnú normu Euro VI.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY