vytisknout velikost písma Opel Meriva s čerstvým faceliftom vsádza na hospodárnejšie motory

Značka Opel na autosalóne v Bruseli vystavuje aj modernizované prevedenie svojho MPV Meriva.
Opel Meriva s čerstvým faceliftom vsádza na hospodárnejšie motory

Prvé živé snímky a podrobnosti k modelu Opel Meriva sme vám priniesli už v júli 2010, pričom všetky dôležité informácie k jeho čerstvému ​​faceliftu od nás poznáte už z vlaňajšieho októbra. Tento prakticky strihaný automobil, ktorý vyniká proti smeru jazdy otváraným zadným párom dverí, na našich cestách zatiaľ príliš nezdomácnel. Avšak je potrebné poznamenať, že čo sa spoľahlivosti týka, zabodoval v poslednej štatistike TÜV Report ako vôbec najspoľahlivejšie vozidlo nemeckého trhu v danom segmente.

Opel Meriva 2015 15.jpgOpel Meriva 2015 14.jpgOpel Meriva 2015 13.jpg
Opel Meriva 2015 10.jpgOpel Meriva 2015 11.jpgOpel Meriva 2015 12.jpg
Najdôležitejšími prvkami facelifte sú: upravený predok, nové zadné svetlá a zavedenie motora 1,6 CDTI a multimediálnej sústavy IntelliLink

Až teraz bola sada modifikácií pre Opel Meriva predstavená oficiálne. Ako už od nás viete, facelift sa dotkol hlavne upraveného predku s výraznejšou a širšou maskou chladiča, prepracovaných svetlometov s vstavanými zdrojmi LED pre denné svietenie a zadných svetiel aj zložených z LED. Na palube sa nič zásadné nezmenilo, za zmienku stojí hlavne multimediálna sústava Opel IntelliLink so sedempalcovým displejom slúžiacim tiež k projekcii obrazu cúvacej kamery.

Dôležitou novinkou modernizovanej Merivy je zavedenie nového vznetového štvorvalca GM 1,6 CDTI , ktorý pri výkone 136 koní (100 kW) a krútiacom momente 320 Nm vozidla zaistí priemernú spotrebu 4,4 l/100 km, čo je o 10% menej ako u doteraz používaného agregátu Isuzu 1,7 CDTI s rovnakým výkonom. Podladené prevedenie motora 1,6 CDTI s výkonom obmedzeným na 110 koní (81 kW) sa potom má pochváliť spotrebou 3,8 l/100 km a emisiami CO2 zníženými na 99 g/km.

Všetky motory pre vylepšený Opel Meriva po novom plnia emisnú normu Euro VI.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY