vytisknout velikost písma Opel Meriva dostal slabší (a lacnejší) diesel 1.6 CDTI

Opel Meriva dostal slabší (a lacnejší) diesel 1.6 CDTI

Malé MPV Opel Meriva dostalo slabšie verziu nového turbodiesela 1.6 CDTI s výkonom 95 koní a krútiacim momentom 280 Nm. Motor 1.6 CDTI bol v Merive zatiaľ k dispozícii len vo vrcholnej verzii s výkonom 136 konských síl a krútiacim momentom 320 Nm.

Nová verzia nahradí diesel 1.3 CDTI pôvodom vo Fiate, ktorý mal síce rovnaký výkon, ale o 100 Nm nižší krútiaci moment. Meriva so slabšou naftovou jednašestkou spotrebuje v kombinácii 4,0 l/100 km, teda aspoň podľa normovaného cyklu merania spotreby.

Nižšej spotreby sa dosiahlo aj s použitím novej šesťstupňovej mechanickej prevodovky so zníženým trením, systému stop/štart a pneumatík s nižším valivým odporom.

Naftový motor 1.6 CDTI postupne nahradí všetky verzie starších turbodieselov 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Slovenskú cenu novej slabšej verzie 1.6 CDTI bohužiaľ ešte nepoznáme, ale logicky bude nižšia ako pri najsilnejšom prevedení.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY