vytisknout velikost písma Opel Meriva dostal slabší (a lacnejší) diesel 1.6 CDTI

Opel Meriva dostal slabší (a lacnejší) diesel 1.6 CDTI

Malé MPV Opel Meriva dostalo slabšie verziu nového turbodiesela 1.6 CDTI s výkonom 95 koní a krútiacim momentom 280 Nm. Motor 1.6 CDTI bol v Merive zatiaľ k dispozícii len vo vrcholnej verzii s výkonom 136 konských síl a krútiacim momentom 320 Nm.

Nová verzia nahradí diesel 1.3 CDTI pôvodom vo Fiate, ktorý mal síce rovnaký výkon, ale o 100 Nm nižší krútiaci moment. Meriva so slabšou naftovou jednašestkou spotrebuje v kombinácii 4,0 l/100 km, teda aspoň podľa normovaného cyklu merania spotreby.

Nižšej spotreby sa dosiahlo aj s použitím novej šesťstupňovej mechanickej prevodovky so zníženým trením, systému stop/štart a pneumatík s nižším valivým odporom.

Naftový motor 1.6 CDTI postupne nahradí všetky verzie starších turbodieselov 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Slovenskú cenu novej slabšej verzie 1.6 CDTI bohužiaľ ešte nepoznáme, ale logicky bude nižšia ako pri najsilnejšom prevedení.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY