vytisknout velikost písma Opel Meriva dostal slabší (a lacnejší) diesel 1.6 CDTI

Opel Meriva dostal slabší (a lacnejší) diesel 1.6 CDTI

Malé MPV Opel Meriva dostalo slabšie verziu nového turbodiesela 1.6 CDTI s výkonom 95 koní a krútiacim momentom 280 Nm. Motor 1.6 CDTI bol v Merive zatiaľ k dispozícii len vo vrcholnej verzii s výkonom 136 konských síl a krútiacim momentom 320 Nm.

Nová verzia nahradí diesel 1.3 CDTI pôvodom vo Fiate, ktorý mal síce rovnaký výkon, ale o 100 Nm nižší krútiaci moment. Meriva so slabšou naftovou jednašestkou spotrebuje v kombinácii 4,0 l/100 km, teda aspoň podľa normovaného cyklu merania spotreby.

Nižšej spotreby sa dosiahlo aj s použitím novej šesťstupňovej mechanickej prevodovky so zníženým trením, systému stop/štart a pneumatík s nižším valivým odporom.

Naftový motor 1.6 CDTI postupne nahradí všetky verzie starších turbodieselov 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Slovenskú cenu novej slabšej verzie 1.6 CDTI bohužiaľ ešte nepoznáme, ale logicky bude nižšia ako pri najsilnejšom prevedení.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY