vytisknout velikost písma Opel Meriva dostal slabší (a lacnejší) diesel 1.6 CDTI

Opel Meriva dostal slabší (a lacnejší) diesel 1.6 CDTI

Malé MPV Opel Meriva dostalo slabšie verziu nového turbodiesela 1.6 CDTI s výkonom 95 koní a krútiacim momentom 280 Nm. Motor 1.6 CDTI bol v Merive zatiaľ k dispozícii len vo vrcholnej verzii s výkonom 136 konských síl a krútiacim momentom 320 Nm.

Nová verzia nahradí diesel 1.3 CDTI pôvodom vo Fiate, ktorý mal síce rovnaký výkon, ale o 100 Nm nižší krútiaci moment. Meriva so slabšou naftovou jednašestkou spotrebuje v kombinácii 4,0 l/100 km, teda aspoň podľa normovaného cyklu merania spotreby.

Nižšej spotreby sa dosiahlo aj s použitím novej šesťstupňovej mechanickej prevodovky so zníženým trením, systému stop/štart a pneumatík s nižším valivým odporom.

Naftový motor 1.6 CDTI postupne nahradí všetky verzie starších turbodieselov 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Slovenskú cenu novej slabšej verzie 1.6 CDTI bohužiaľ ešte nepoznáme, ale logicky bude nižšia ako pri najsilnejšom prevedení.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY