vytisknout velikost písma Opel Karl: Svetová premiéra v marci, uvedenie na trh v lete

Opel Karl: Svetová premiéra v marci, uvedenie na trh v lete

Opel oficiálnou cestou oznámil, že na blížiacom sa autosalóne v Ženeve ukáže vo svetovej premiére svoj nový najmenší model, ktorý dostal meno Karl. Na trh sa táto novinka dostane v lete, pričom základná cena nemá presiahnuť desať tisíc eur.

Opel Karl sa svetu predstaví vo výstavnej premiére presne piateho marca. Základné fakty, rovnako ako rad fotografií a videí, už automobilka zverejnila. Karl je päťmiestny päťdverový hatchback ponúkajúci celkovú dĺžku 3,68 m a výšku 1,48 m. Pre Opel to je najmenší model v ponuke, ktorý sa zaradí pod Adama.

Ponuka bude zahŕňať desať odtieňov farieb karosérie a tri úrovne výbavy (Essentia, Enjoy a Cosmo). Pod kapotou nájdeme celohliníkový litrový trojvalec Ecotec naladený na 55 kW (75 k). Opel sľubuje vycibrený chod a prvotriednu spotrebu. S balíčkom ecoFlex zahŕňajúcim predný a zadný spojler plus pneumatiky s nízkym valivým odporom by sa mala spotreba dostať na 4,3 l / 100 km.

Hoci bude Karl základným modelom v ponuke Oplu, výbava môže byť bohatá. Automobilka sľubuje vyhrievané sedadlá, vyhrievaný volant, pätnásťpalcové disky, prisvecovanie hmlovkami do zákrut, parkovací asistent, tempomat, stráženie mŕtvych uhlov, USB alebo príjem digitálneho signálu.

karl_1.jpgkarl_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY