vytisknout velikost písma Opel Karl: Svetová premiéra v marci, uvedenie na trh v lete

Opel Karl: Svetová premiéra v marci, uvedenie na trh v lete

Opel oficiálnou cestou oznámil, že na blížiacom sa autosalóne v Ženeve ukáže vo svetovej premiére svoj nový najmenší model, ktorý dostal meno Karl. Na trh sa táto novinka dostane v lete, pričom základná cena nemá presiahnuť desať tisíc eur.

Opel Karl sa svetu predstaví vo výstavnej premiére presne piateho marca. Základné fakty, rovnako ako rad fotografií a videí, už automobilka zverejnila. Karl je päťmiestny päťdverový hatchback ponúkajúci celkovú dĺžku 3,68 m a výšku 1,48 m. Pre Opel to je najmenší model v ponuke, ktorý sa zaradí pod Adama.

Ponuka bude zahŕňať desať odtieňov farieb karosérie a tri úrovne výbavy (Essentia, Enjoy a Cosmo). Pod kapotou nájdeme celohliníkový litrový trojvalec Ecotec naladený na 55 kW (75 k). Opel sľubuje vycibrený chod a prvotriednu spotrebu. S balíčkom ecoFlex zahŕňajúcim predný a zadný spojler plus pneumatiky s nízkym valivým odporom by sa mala spotreba dostať na 4,3 l / 100 km.

Hoci bude Karl základným modelom v ponuke Oplu, výbava môže byť bohatá. Automobilka sľubuje vyhrievané sedadlá, vyhrievaný volant, pätnásťpalcové disky, prisvecovanie hmlovkami do zákrut, parkovací asistent, tempomat, stráženie mŕtvych uhlov, USB alebo príjem digitálneho signálu.

karl_1.jpgkarl_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY