vytisknout velikost písma Opel Karl: Svetová premiéra v marci, uvedenie na trh v lete

Opel Karl: Svetová premiéra v marci, uvedenie na trh v lete

Opel oficiálnou cestou oznámil, že na blížiacom sa autosalóne v Ženeve ukáže vo svetovej premiére svoj nový najmenší model, ktorý dostal meno Karl. Na trh sa táto novinka dostane v lete, pričom základná cena nemá presiahnuť desať tisíc eur.

Opel Karl sa svetu predstaví vo výstavnej premiére presne piateho marca. Základné fakty, rovnako ako rad fotografií a videí, už automobilka zverejnila. Karl je päťmiestny päťdverový hatchback ponúkajúci celkovú dĺžku 3,68 m a výšku 1,48 m. Pre Opel to je najmenší model v ponuke, ktorý sa zaradí pod Adama.

Ponuka bude zahŕňať desať odtieňov farieb karosérie a tri úrovne výbavy (Essentia, Enjoy a Cosmo). Pod kapotou nájdeme celohliníkový litrový trojvalec Ecotec naladený na 55 kW (75 k). Opel sľubuje vycibrený chod a prvotriednu spotrebu. S balíčkom ecoFlex zahŕňajúcim predný a zadný spojler plus pneumatiky s nízkym valivým odporom by sa mala spotreba dostať na 4,3 l / 100 km.

Hoci bude Karl základným modelom v ponuke Oplu, výbava môže byť bohatá. Automobilka sľubuje vyhrievané sedadlá, vyhrievaný volant, pätnásťpalcové disky, prisvecovanie hmlovkami do zákrut, parkovací asistent, tempomat, stráženie mŕtvych uhlov, USB alebo príjem digitálneho signálu.

karl_1.jpgkarl_2.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY