vytisknout velikost písma Opel Karl je odpoveď na Daciu. Bude jeho cena pod 10-tisíc eur?

Opel Karl je odpoveď na Daciu. Bude jeho cena pod 10-tisíc eur?

Nový Opel Karl bude zrejme hrať úlohu úplne základného modelu automobilky. V Nemecku sa nová trojdverová Corsa predáva od 11 980 eur, nový Karl má ale základnú nemeckú cenovku stanovenú na 9 500 eur. Uvidíme, či sa teda na našom trhu dostane pod magickú hranicu 10-tisíc.

opel (1).jpgopel (12).jpgopel (2).jpgOpel Karl má byť nielen konkurenciou veľmi lacným autám, ale aj súper napríklad pre trio 108 / C1 / Aygo a Citigo / Mii / Up !. V ponuke značky pôjde o úplne základný model

Automobilka Opel si od modelu Karl sľubuje naozaj veľa. Spolu s Corsou a Adamom má vytvoriť silnú základňu z malých a cenovo dostupných modelov. Napriek tomu sa nemá jednať o lacné auto a napríklad interiér ukazuje, že sa tu práve veľmi nešetrilo. Opel si chce evidentne pripraviť obranu proti invázii lacných, predovšetkým čínskych áut.

Opel tiež sľubuje vybavenosť bezpečnostnými systémami obvyklými pre dve triedy vyššie, ako je rozpoznávanie dopravných značiek, protikolíznym systémom a podobne. Pod kapotou bude ako základný motor celohliníkový atmosférický litrový trojvalec Ecotec s výkonom 75 koní, ale bude aj diesel a zrejme tiež nový trojvalec 1.0 SIDI s preplňovaním.

opel (10).jpgopel (11).jpgopel (3).JPGopel (4).JPGopel (5).JPGopel (6).jpgopel (7).jpgopel (8).jpgopel (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY