vytisknout velikost písma Opel Karl je odpoveď na Daciu. Bude jeho cena pod 10-tisíc eur?

Opel Karl je odpoveď na Daciu. Bude jeho cena pod 10-tisíc eur?

Nový Opel Karl bude zrejme hrať úlohu úplne základného modelu automobilky. V Nemecku sa nová trojdverová Corsa predáva od 11 980 eur, nový Karl má ale základnú nemeckú cenovku stanovenú na 9 500 eur. Uvidíme, či sa teda na našom trhu dostane pod magickú hranicu 10-tisíc.

opel (1).jpgopel (12).jpgopel (2).jpgOpel Karl má byť nielen konkurenciou veľmi lacným autám, ale aj súper napríklad pre trio 108 / C1 / Aygo a Citigo / Mii / Up !. V ponuke značky pôjde o úplne základný model

Automobilka Opel si od modelu Karl sľubuje naozaj veľa. Spolu s Corsou a Adamom má vytvoriť silnú základňu z malých a cenovo dostupných modelov. Napriek tomu sa nemá jednať o lacné auto a napríklad interiér ukazuje, že sa tu práve veľmi nešetrilo. Opel si chce evidentne pripraviť obranu proti invázii lacných, predovšetkým čínskych áut.

Opel tiež sľubuje vybavenosť bezpečnostnými systémami obvyklými pre dve triedy vyššie, ako je rozpoznávanie dopravných značiek, protikolíznym systémom a podobne. Pod kapotou bude ako základný motor celohliníkový atmosférický litrový trojvalec Ecotec s výkonom 75 koní, ale bude aj diesel a zrejme tiež nový trojvalec 1.0 SIDI s preplňovaním.

opel (10).jpgopel (11).jpgopel (3).JPGopel (4).JPGopel (5).JPGopel (6).jpgopel (7).jpgopel (8).jpgopel (9).jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY