vytisknout velikost písma Opel Karl je odpoveď na Daciu. Bude jeho cena pod 10-tisíc eur?

Opel Karl je odpoveď na Daciu. Bude jeho cena pod 10-tisíc eur?

Nový Opel Karl bude zrejme hrať úlohu úplne základného modelu automobilky. V Nemecku sa nová trojdverová Corsa predáva od 11 980 eur, nový Karl má ale základnú nemeckú cenovku stanovenú na 9 500 eur. Uvidíme, či sa teda na našom trhu dostane pod magickú hranicu 10-tisíc.

opel (1).jpgopel (12).jpgopel (2).jpgOpel Karl má byť nielen konkurenciou veľmi lacným autám, ale aj súper napríklad pre trio 108 / C1 / Aygo a Citigo / Mii / Up !. V ponuke značky pôjde o úplne základný model

Automobilka Opel si od modelu Karl sľubuje naozaj veľa. Spolu s Corsou a Adamom má vytvoriť silnú základňu z malých a cenovo dostupných modelov. Napriek tomu sa nemá jednať o lacné auto a napríklad interiér ukazuje, že sa tu práve veľmi nešetrilo. Opel si chce evidentne pripraviť obranu proti invázii lacných, predovšetkým čínskych áut.

Opel tiež sľubuje vybavenosť bezpečnostnými systémami obvyklými pre dve triedy vyššie, ako je rozpoznávanie dopravných značiek, protikolíznym systémom a podobne. Pod kapotou bude ako základný motor celohliníkový atmosférický litrový trojvalec Ecotec s výkonom 75 koní, ale bude aj diesel a zrejme tiež nový trojvalec 1.0 SIDI s preplňovaním.

opel (10).jpgopel (11).jpgopel (3).JPGopel (4).JPGopel (5).JPGopel (6).jpgopel (7).jpgopel (8).jpgopel (9).jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY