vytisknout velikost písma Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Základné prevedenie ponúka 88 kW, spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime. Opel Insignia tiež dostane asistenčný systém OnStar.
Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Nový naftový motor 1.6 CDTI sa teraz nasťahoval aj pod kapotu Oplu Insignia. Nahrádza tak slabšiu verziu staršieho motora s objemom 2,0 l. Základné prevedenie ponúka výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 320 Nm v 2000 ot./min. Spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime.

Akcelerácia z nuly na 100 km/h trvá ale 11,9 sekundy a na päťku akceleruje z 80 na 120 km/h za 10,4 sekundy. Potom je tu k dispozícii ešte silnejší variant nového motora 1.6 CDTI, ktorý ponúka výkon 100 kW (136 k) a rovnaký krútiaci moment.

Výkonnejší motor na stovku akceleruje o sekundu rýchlejšie a jeho kombinovaná spotreba je dokonca ešte o desatinku nižšia ako v prípade verzie s výkonom 88 kW. Za 210 km/h sa ale silnejšia verzia už nedostane.

Opel Insignia dostane aj asistenčný systém OnStar, ktorého prevádzka je prvý rok v cene auta. Vedľa asistenčných služieb umožňuje systém aj pripojenie k internetu, kedy Opel vytvorí WiFi hot spot a pripojiť sa môže až sedem zariadení naraz. Rozšírila sa aj konektivita so smartfónmi.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY