vytisknout velikost písma Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Základné prevedenie ponúka 88 kW, spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime. Opel Insignia tiež dostane asistenčný systém OnStar.
Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Nový naftový motor 1.6 CDTI sa teraz nasťahoval aj pod kapotu Oplu Insignia. Nahrádza tak slabšiu verziu staršieho motora s objemom 2,0 l. Základné prevedenie ponúka výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 320 Nm v 2000 ot./min. Spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime.

Akcelerácia z nuly na 100 km/h trvá ale 11,9 sekundy a na päťku akceleruje z 80 na 120 km/h za 10,4 sekundy. Potom je tu k dispozícii ešte silnejší variant nového motora 1.6 CDTI, ktorý ponúka výkon 100 kW (136 k) a rovnaký krútiaci moment.

Výkonnejší motor na stovku akceleruje o sekundu rýchlejšie a jeho kombinovaná spotreba je dokonca ešte o desatinku nižšia ako v prípade verzie s výkonom 88 kW. Za 210 km/h sa ale silnejšia verzia už nedostane.

Opel Insignia dostane aj asistenčný systém OnStar, ktorého prevádzka je prvý rok v cene auta. Vedľa asistenčných služieb umožňuje systém aj pripojenie k internetu, kedy Opel vytvorí WiFi hot spot a pripojiť sa môže až sedem zariadení naraz. Rozšírila sa aj konektivita so smartfónmi.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY