vytisknout velikost písma Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Základné prevedenie ponúka 88 kW, spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime. Opel Insignia tiež dostane asistenčný systém OnStar.
Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Nový naftový motor 1.6 CDTI sa teraz nasťahoval aj pod kapotu Oplu Insignia. Nahrádza tak slabšiu verziu staršieho motora s objemom 2,0 l. Základné prevedenie ponúka výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 320 Nm v 2000 ot./min. Spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime.

Akcelerácia z nuly na 100 km/h trvá ale 11,9 sekundy a na päťku akceleruje z 80 na 120 km/h za 10,4 sekundy. Potom je tu k dispozícii ešte silnejší variant nového motora 1.6 CDTI, ktorý ponúka výkon 100 kW (136 k) a rovnaký krútiaci moment.

Výkonnejší motor na stovku akceleruje o sekundu rýchlejšie a jeho kombinovaná spotreba je dokonca ešte o desatinku nižšia ako v prípade verzie s výkonom 88 kW. Za 210 km/h sa ale silnejšia verzia už nedostane.

Opel Insignia dostane aj asistenčný systém OnStar, ktorého prevádzka je prvý rok v cene auta. Vedľa asistenčných služieb umožňuje systém aj pripojenie k internetu, kedy Opel vytvorí WiFi hot spot a pripojiť sa môže až sedem zariadení naraz. Rozšírila sa aj konektivita so smartfónmi.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY