vytisknout velikost písma Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Základné prevedenie ponúka 88 kW, spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime. Opel Insignia tiež dostane asistenčný systém OnStar.
Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Nový naftový motor 1.6 CDTI sa teraz nasťahoval aj pod kapotu Oplu Insignia. Nahrádza tak slabšiu verziu staršieho motora s objemom 2,0 l. Základné prevedenie ponúka výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 320 Nm v 2000 ot./min. Spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime.

Akcelerácia z nuly na 100 km/h trvá ale 11,9 sekundy a na päťku akceleruje z 80 na 120 km/h za 10,4 sekundy. Potom je tu k dispozícii ešte silnejší variant nového motora 1.6 CDTI, ktorý ponúka výkon 100 kW (136 k) a rovnaký krútiaci moment.

Výkonnejší motor na stovku akceleruje o sekundu rýchlejšie a jeho kombinovaná spotreba je dokonca ešte o desatinku nižšia ako v prípade verzie s výkonom 88 kW. Za 210 km/h sa ale silnejšia verzia už nedostane.

Opel Insignia dostane aj asistenčný systém OnStar, ktorého prevádzka je prvý rok v cene auta. Vedľa asistenčných služieb umožňuje systém aj pripojenie k internetu, kedy Opel vytvorí WiFi hot spot a pripojiť sa môže až sedem zariadení naraz. Rozšírila sa aj konektivita so smartfónmi.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY