vytisknout velikost písma Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Základné prevedenie ponúka 88 kW, spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime. Opel Insignia tiež dostane asistenčný systém OnStar.
Opel Insignia tiež dostal nový motor 1.6 CDTI. Má jazdiť za 3,9 l/100 km

Nový naftový motor 1.6 CDTI sa teraz nasťahoval aj pod kapotu Oplu Insignia. Nahrádza tak slabšiu verziu staršieho motora s objemom 2,0 l. Základné prevedenie ponúka výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 320 Nm v 2000 ot./min. Spotrebovať má len 3,9 l/100 km v kombinovanom režime.

Akcelerácia z nuly na 100 km/h trvá ale 11,9 sekundy a na päťku akceleruje z 80 na 120 km/h za 10,4 sekundy. Potom je tu k dispozícii ešte silnejší variant nového motora 1.6 CDTI, ktorý ponúka výkon 100 kW (136 k) a rovnaký krútiaci moment.

Výkonnejší motor na stovku akceleruje o sekundu rýchlejšie a jeho kombinovaná spotreba je dokonca ešte o desatinku nižšia ako v prípade verzie s výkonom 88 kW. Za 210 km/h sa ale silnejšia verzia už nedostane.

Opel Insignia dostane aj asistenčný systém OnStar, ktorého prevádzka je prvý rok v cene auta. Vedľa asistenčných služieb umožňuje systém aj pripojenie k internetu, kedy Opel vytvorí WiFi hot spot a pripojiť sa môže až sedem zariadení naraz. Rozšírila sa aj konektivita so smartfónmi.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY