vytisknout velikost písma Opel Insignia môže mať osemvalec a pohon zadných kolies

Holden Commodore mieri na pretekárske okruhy v sérii V8 Supercars. Je to vlastne "prekopaný" Opel Insignia. Vpredu uložený osemvalec 5,0 l poháňa zadné kolesá. V roku 2018 zamieri pod kapotu šesťvalec twin-turbo.
Opel Insignia môže mať osemvalec a pohon zadných kolies

Ak vás mrzí, že sa ani nová generácia Oplu Insignia nevrátila k tradičnej koncepcii a poriadnym motorom, má pre vás koncern General Motors predsa len malú útechu. V legendárnom austrálskom šampionáte V8 Supercars totiž bude súťažiť miestny verziy Insignie, avšak masívne prepracovaná. Volá sa Holden Commodore a pre závodné účely používa trochu iný pohon ako downsizované štvorvalce.

O smutnom osude austrálskej divízie General Motors sme už písali. Holden na domácom austrálskom trhu končí s výrobou vozidiel, značka ich bude iba dovážať. Závodný Holden Commodore vznikol na podporu nového modelu a ako hovoria pravidlá, používa na pohon osemvalec 5,0 l, ktorý poháňa zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenciu a "uzamknutý" diferenciál.

Pravidlá dovoľujú použiť aj produkčný motor, ale Holden spolu s konkurenčným Fordom vsádzajú na zákazkový osemvalec OHV, vyvinutý v USA. Motor má výkon približne 620 až 650 koní, kompresný pomer je 10:1 a obmedzovač otáčok je nastavený na 7500 min-1. Vozidlo podľa pravidiel váži minimálne 1410 kg.

Pôvodne mala séria V8 Supercars (oficiálne premenovaná Australia Supercars Championship) prejsť už tento rok na dvomi turbami preplňované šesťvalce, ale tímy odhlasovali posunutie nových pravidiel motorov až na rok 2018 s tým, že ešte v budúcom roku bude možné prevádzkovať vozidlá podľa staršej špecifikácie. Holden prejde na šesťvalec až v sezóne 2018/2019. Na priloženom videu sa môžete pozrieť, ako taký bežný závod V8 Supercars vyzerá:

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY