vytisknout velikost písma Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg ľahšia ako OPC

Insignia GSi zatiaľ v ponuke nahrádza model OPC. Má preplňovaný motor 2,0 l, výkon 260 koní a pohon 4×4. Oproti staršiemu OPC váži o 160 kg menej.
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg ľahšia ako OPC

Opel začína prípravy na septembrový autosalón vo Frankfurte. Po už predstavených príbuzných modeloch značiek Holden a Buick prichádza s rýchlou verziou svojho vrcholného modelu Insignia. Volá sa Insignia GSi a zatiaľ nahrádza v ponuke model OPC. Ako sa dalo predpokladať, šesťvalec nemá.

Pod kapotou pracuje motor 2.0 Turbo s výkonom 191 kW (260 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Štandardne má vozidlo dvadsaťpalcové kolesá, osemstupňový automat a adaptívny podvozok FlexRide, ktorý je oproti bežnej Insignii znížený o 10 mm. Opel sa chváli tým, že v porovnaní s Insigniou OPC minulej generácie je model GSi o 160 kg ľahší.

Opel Insignia OPC je štandardne vybavený pohonom všetkých kolies s aktívnym zadným diferenciálom. Vlastne sa jedná o takmer totožný systém s dvojicou lamelových spojok, ktoré používa napríklad ostrý Ford Focus RS. Avšak v Insignii GSi nepočítajte s driftovacím režimom. Toto má byť predovšetkým rýchle, ale zároveň na komfort zamerané auto.

Insignia GSi dostane tiež pomerne bohatú výbavu vrátane ortopedicky certifikovaných sedadiel AGR, najmodernejšie bezpečnostné systémy automobilky. Viac sa toho dozvieme v septembri vo Frankfurte. Zatiaľ môžeme len hádať, či GSi nahrádza OPC definitívne, alebo si Opel necháva rezervu pre niečo ešte ostrejšieho.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY