vytisknout velikost písma Opel Insignia GSi je na Ringu o 12 sekúnd rýchlejší ako OPC

Súčasná Insignia zatiaľ nedostane plnohodnotnú športovú verziu OPC. Opel nasadí prevedenie GSi. Motor je zhodný s vrcholnou Insigniou, zmien sa však dočkal podvozok. Na Nürburgringu je nová Insignia GSi o 12 sekúnd rýchlejšia ako staré OPC.
Opel Insignia GSi je na Ringu o 12 sekúnd rýchlejší ako OPC

Stará Insignia ponúkala ako svoj športový vrchol zaujímavú variantu OPC, osadenú šesťvalcovým motorom. Ak ste sa tešili na podobné prevedenie aj v novej generácii, máte zatiaľ smolu. Opel už pri príchode novinky na trh oznámil, že s OPC zatiaľ nepočíta. Náhradou však bude prevedenie GSi.

Varianty OPC znamenajú podľa vysvetlenia Opelu skutočnosť, že takéto prevedenie používa motor, ktorý v ostatných verziách nedostanete. Preto mala stará Insignia OPC šesťvalec a preto tiež tá nová prevedenie OPC neponúka. Vrcholom totiž je - a do budúcnosti bude - preplňovaný dvojliter naladený na 191 kW (260 k). Športovej Insignie sa ale predsa len dočkáme. Dostane síce známy štvorvalec, no ponúkne upravený podvozok a pár zmien na karosérii. Ako aktuálne automobilka oznámila, o pomalé vozidlo rozhodne nepôjde. Na Nürburgringu totiž nová Insignia GSi zašla o dvanásť sekúnd lepší čas než staré OPC.

Zas tak veľké prekvapenie to však nie je, pretože súčasné prevedenie má oproti tomu starému jednu zásadnú výhodu. Je totiž o 160 kg ľahšuie, čo sa na trati typu Nürburgringu musí prejaviť. Vozidlo tiež pracuje s diferenciálom prevzatým z Focusu RS, nechýbajú adaptívne tlmiče, brzdy Brembo a dvadsaťpalcové disky sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4. Na rozdiel od bežných Insigniou si potom vodič bude môcť okrem režimov Standard, Tour a Sport zvoliť ešte štvrtý režim Competition, ktorý deaktivuje kontrolu trakcie.

Opel Insignia GSi sa predstavil na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Okrem zážihového motora si záujemcovia môžu v tomto prevedení objednať aj dvakrát preplňovaný diesel s parametrami 154 kW (210 k) a 480 Nm. Insignia GSi je dostupná ako s karosériou liftback, tak aj ako kombi.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY