vytisknout velikost písma Opel Insignia GSi je na Ringu o 12 sekúnd rýchlejší ako OPC

Súčasná Insignia zatiaľ nedostane plnohodnotnú športovú verziu OPC. Opel nasadí prevedenie GSi. Motor je zhodný s vrcholnou Insigniou, zmien sa však dočkal podvozok. Na Nürburgringu je nová Insignia GSi o 12 sekúnd rýchlejšia ako staré OPC.
Opel Insignia GSi je na Ringu o 12 sekúnd rýchlejší ako OPC

Stará Insignia ponúkala ako svoj športový vrchol zaujímavú variantu OPC, osadenú šesťvalcovým motorom. Ak ste sa tešili na podobné prevedenie aj v novej generácii, máte zatiaľ smolu. Opel už pri príchode novinky na trh oznámil, že s OPC zatiaľ nepočíta. Náhradou však bude prevedenie GSi.

Varianty OPC znamenajú podľa vysvetlenia Opelu skutočnosť, že takéto prevedenie používa motor, ktorý v ostatných verziách nedostanete. Preto mala stará Insignia OPC šesťvalec a preto tiež tá nová prevedenie OPC neponúka. Vrcholom totiž je - a do budúcnosti bude - preplňovaný dvojliter naladený na 191 kW (260 k). Športovej Insignie sa ale predsa len dočkáme. Dostane síce známy štvorvalec, no ponúkne upravený podvozok a pár zmien na karosérii. Ako aktuálne automobilka oznámila, o pomalé vozidlo rozhodne nepôjde. Na Nürburgringu totiž nová Insignia GSi zašla o dvanásť sekúnd lepší čas než staré OPC.

Zas tak veľké prekvapenie to však nie je, pretože súčasné prevedenie má oproti tomu starému jednu zásadnú výhodu. Je totiž o 160 kg ľahšuie, čo sa na trati typu Nürburgringu musí prejaviť. Vozidlo tiež pracuje s diferenciálom prevzatým z Focusu RS, nechýbajú adaptívne tlmiče, brzdy Brembo a dvadsaťpalcové disky sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4. Na rozdiel od bežných Insigniou si potom vodič bude môcť okrem režimov Standard, Tour a Sport zvoliť ešte štvrtý režim Competition, ktorý deaktivuje kontrolu trakcie.

Opel Insignia GSi sa predstavil na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Okrem zážihového motora si záujemcovia môžu v tomto prevedení objednať aj dvakrát preplňovaný diesel s parametrami 154 kW (210 k) a 480 Nm. Insignia GSi je dostupná ako s karosériou liftback, tak aj ako kombi.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY