vytisknout velikost písma Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec

V jednoduchosti je krása, dokazuje koncept Opel GT. A áno, skutočne má červené predné pneumatiky.
Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec
Zoznam kapitol
  1. Koncept Opel GT
  2. Fotogaléria: Koncept Opel GT

Opel dodržal, čo sľúbil. Na autosalón do Ženevy privezie koncept stručne označený ako Opel GT a aj keď sa hovorilo o tom, že má mať toto auto platformu novej Astry a pohon predných kolies, je to úplne nové kupé s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom kolies zadných.

opel gt (13).jpgopel gt (2).jpgopel gt (14).jpg
Opel GT je nakoniec kompaktná zadnokolka s hmotnosťou pod 1000 kg a výkonom 145 koní. Má ale len trojvalec. Ale napríklad do sériovej výroby sa pozrie pod kapotu aj niečo iné

Roadster Mazda MX-5 alebo Fiat 124 Spider by tam mali zbystriť. Ak sa Opel GT dostane do sériovej výroby, má potenciál stať sa cenovo dostupnou alternatívou pre tých, ktorí zo samotného princípu potrebujú pohon zadných kolies nehľadiac na výkon vozidla.

Toho navyše veľa nedostanú, pretože Opel použil v koncepte GT iba litrový trojvalec z Astry, Corsy alebo Adama. Motor má síce solídny výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 205 Nm, ale nejako sa nemôžeme ubrániť dojmu, že by to chcelo aspoň tisícštyristovku alebo tisícšesťstovku a predovšetkým minimálne so štyrmi valcami.

opel gt (15).jpgopel gt (1).jpgopel gt (16).jpg
Konštrukcia Opelu GT je vlastne tradičná a jednoduchá. Z technologických noviniek stoja za zmienku snáď len inteligentné LED svetlá vpredu

Aj keď zadnej náprave pomáha s trakciou samosvorný diferenciál, Opel použil sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku s radením pod volantom. Nový Opel GT váži menej než 1000 kg a vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za necelých osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je 215 km/h.

Z detailov sa ešte sluší spomenúť, že je koncept GT vybavený inteligentnými LED svetlometmi, ktoré sa prvýkrát objavili na novej Astre. Inak toho vlastne na Opeli GT veľa nie je, pretože takéto autá majú byť hlavne jednoduché a ľahké. Tak držme Opelu palce, nech dotiahne koncept GT do sériovej výroby.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY