vytisknout velikost písma Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec

V jednoduchosti je krása, dokazuje koncept Opel GT. A áno, skutočne má červené predné pneumatiky.
Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec
Zoznam kapitol
  1. Koncept Opel GT
  2. Fotogaléria: Koncept Opel GT

Opel dodržal, čo sľúbil. Na autosalón do Ženevy privezie koncept stručne označený ako Opel GT a aj keď sa hovorilo o tom, že má mať toto auto platformu novej Astry a pohon predných kolies, je to úplne nové kupé s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom kolies zadných.

opel gt (13).jpgopel gt (2).jpgopel gt (14).jpg
Opel GT je nakoniec kompaktná zadnokolka s hmotnosťou pod 1000 kg a výkonom 145 koní. Má ale len trojvalec. Ale napríklad do sériovej výroby sa pozrie pod kapotu aj niečo iné

Roadster Mazda MX-5 alebo Fiat 124 Spider by tam mali zbystriť. Ak sa Opel GT dostane do sériovej výroby, má potenciál stať sa cenovo dostupnou alternatívou pre tých, ktorí zo samotného princípu potrebujú pohon zadných kolies nehľadiac na výkon vozidla.

Toho navyše veľa nedostanú, pretože Opel použil v koncepte GT iba litrový trojvalec z Astry, Corsy alebo Adama. Motor má síce solídny výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 205 Nm, ale nejako sa nemôžeme ubrániť dojmu, že by to chcelo aspoň tisícštyristovku alebo tisícšesťstovku a predovšetkým minimálne so štyrmi valcami.

opel gt (15).jpgopel gt (1).jpgopel gt (16).jpg
Konštrukcia Opelu GT je vlastne tradičná a jednoduchá. Z technologických noviniek stoja za zmienku snáď len inteligentné LED svetlá vpredu

Aj keď zadnej náprave pomáha s trakciou samosvorný diferenciál, Opel použil sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku s radením pod volantom. Nový Opel GT váži menej než 1000 kg a vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za necelých osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je 215 km/h.

Z detailov sa ešte sluší spomenúť, že je koncept GT vybavený inteligentnými LED svetlometmi, ktoré sa prvýkrát objavili na novej Astre. Inak toho vlastne na Opeli GT veľa nie je, pretože takéto autá majú byť hlavne jednoduché a ľahké. Tak držme Opelu palce, nech dotiahne koncept GT do sériovej výroby.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY