vytisknout velikost písma Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec

V jednoduchosti je krása, dokazuje koncept Opel GT. A áno, skutočne má červené predné pneumatiky.
Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec
Zoznam kapitol
  1. Koncept Opel GT
  2. Fotogaléria: Koncept Opel GT

Opel dodržal, čo sľúbil. Na autosalón do Ženevy privezie koncept stručne označený ako Opel GT a aj keď sa hovorilo o tom, že má mať toto auto platformu novej Astry a pohon predných kolies, je to úplne nové kupé s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom kolies zadných.

opel gt (13).jpgopel gt (2).jpgopel gt (14).jpg
Opel GT je nakoniec kompaktná zadnokolka s hmotnosťou pod 1000 kg a výkonom 145 koní. Má ale len trojvalec. Ale napríklad do sériovej výroby sa pozrie pod kapotu aj niečo iné

Roadster Mazda MX-5 alebo Fiat 124 Spider by tam mali zbystriť. Ak sa Opel GT dostane do sériovej výroby, má potenciál stať sa cenovo dostupnou alternatívou pre tých, ktorí zo samotného princípu potrebujú pohon zadných kolies nehľadiac na výkon vozidla.

Toho navyše veľa nedostanú, pretože Opel použil v koncepte GT iba litrový trojvalec z Astry, Corsy alebo Adama. Motor má síce solídny výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 205 Nm, ale nejako sa nemôžeme ubrániť dojmu, že by to chcelo aspoň tisícštyristovku alebo tisícšesťstovku a predovšetkým minimálne so štyrmi valcami.

opel gt (15).jpgopel gt (1).jpgopel gt (16).jpg
Konštrukcia Opelu GT je vlastne tradičná a jednoduchá. Z technologických noviniek stoja za zmienku snáď len inteligentné LED svetlá vpredu

Aj keď zadnej náprave pomáha s trakciou samosvorný diferenciál, Opel použil sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku s radením pod volantom. Nový Opel GT váži menej než 1000 kg a vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za necelých osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je 215 km/h.

Z detailov sa ešte sluší spomenúť, že je koncept GT vybavený inteligentnými LED svetlometmi, ktoré sa prvýkrát objavili na novej Astre. Inak toho vlastne na Opeli GT veľa nie je, pretože takéto autá majú byť hlavne jednoduché a ľahké. Tak držme Opelu palce, nech dotiahne koncept GT do sériovej výroby.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY