vytisknout velikost písma Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec

V jednoduchosti je krása, dokazuje koncept Opel GT. A áno, skutočne má červené predné pneumatiky.
Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec
Zoznam kapitol
  1. Koncept Opel GT
  2. Fotogaléria: Koncept Opel GT

Opel dodržal, čo sľúbil. Na autosalón do Ženevy privezie koncept stručne označený ako Opel GT a aj keď sa hovorilo o tom, že má mať toto auto platformu novej Astry a pohon predných kolies, je to úplne nové kupé s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom kolies zadných.

opel gt (13).jpgopel gt (2).jpgopel gt (14).jpg
Opel GT je nakoniec kompaktná zadnokolka s hmotnosťou pod 1000 kg a výkonom 145 koní. Má ale len trojvalec. Ale napríklad do sériovej výroby sa pozrie pod kapotu aj niečo iné

Roadster Mazda MX-5 alebo Fiat 124 Spider by tam mali zbystriť. Ak sa Opel GT dostane do sériovej výroby, má potenciál stať sa cenovo dostupnou alternatívou pre tých, ktorí zo samotného princípu potrebujú pohon zadných kolies nehľadiac na výkon vozidla.

Toho navyše veľa nedostanú, pretože Opel použil v koncepte GT iba litrový trojvalec z Astry, Corsy alebo Adama. Motor má síce solídny výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 205 Nm, ale nejako sa nemôžeme ubrániť dojmu, že by to chcelo aspoň tisícštyristovku alebo tisícšesťstovku a predovšetkým minimálne so štyrmi valcami.

opel gt (15).jpgopel gt (1).jpgopel gt (16).jpg
Konštrukcia Opelu GT je vlastne tradičná a jednoduchá. Z technologických noviniek stoja za zmienku snáď len inteligentné LED svetlá vpredu

Aj keď zadnej náprave pomáha s trakciou samosvorný diferenciál, Opel použil sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku s radením pod volantom. Nový Opel GT váži menej než 1000 kg a vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za necelých osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je 215 km/h.

Z detailov sa ešte sluší spomenúť, že je koncept GT vybavený inteligentnými LED svetlometmi, ktoré sa prvýkrát objavili na novej Astre. Inak toho vlastne na Opeli GT veľa nie je, pretože takéto autá majú byť hlavne jednoduché a ľahké. Tak držme Opelu palce, nech dotiahne koncept GT do sériovej výroby.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY