vytisknout velikost písma Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec

V jednoduchosti je krása, dokazuje koncept Opel GT. A áno, skutočne má červené predné pneumatiky.
Opel GT vyzerá veľmi dobre a je to zadnokolka. Má ale len trojvalec
Zoznam kapitol
  1. Koncept Opel GT
  2. Fotogaléria: Koncept Opel GT

Opel dodržal, čo sľúbil. Na autosalón do Ženevy privezie koncept stručne označený ako Opel GT a aj keď sa hovorilo o tom, že má mať toto auto platformu novej Astry a pohon predných kolies, je to úplne nové kupé s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom kolies zadných.

opel gt (13).jpgopel gt (2).jpgopel gt (14).jpg
Opel GT je nakoniec kompaktná zadnokolka s hmotnosťou pod 1000 kg a výkonom 145 koní. Má ale len trojvalec. Ale napríklad do sériovej výroby sa pozrie pod kapotu aj niečo iné

Roadster Mazda MX-5 alebo Fiat 124 Spider by tam mali zbystriť. Ak sa Opel GT dostane do sériovej výroby, má potenciál stať sa cenovo dostupnou alternatívou pre tých, ktorí zo samotného princípu potrebujú pohon zadných kolies nehľadiac na výkon vozidla.

Toho navyše veľa nedostanú, pretože Opel použil v koncepte GT iba litrový trojvalec z Astry, Corsy alebo Adama. Motor má síce solídny výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 205 Nm, ale nejako sa nemôžeme ubrániť dojmu, že by to chcelo aspoň tisícštyristovku alebo tisícšesťstovku a predovšetkým minimálne so štyrmi valcami.

opel gt (15).jpgopel gt (1).jpgopel gt (16).jpg
Konštrukcia Opelu GT je vlastne tradičná a jednoduchá. Z technologických noviniek stoja za zmienku snáď len inteligentné LED svetlá vpredu

Aj keď zadnej náprave pomáha s trakciou samosvorný diferenciál, Opel použil sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku s radením pod volantom. Nový Opel GT váži menej než 1000 kg a vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za necelých osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je 215 km/h.

Z detailov sa ešte sluší spomenúť, že je koncept GT vybavený inteligentnými LED svetlometmi, ktoré sa prvýkrát objavili na novej Astre. Inak toho vlastne na Opeli GT veľa nie je, pretože takéto autá majú byť hlavne jednoduché a ľahké. Tak držme Opelu palce, nech dotiahne koncept GT do sériovej výroby.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY