vytisknout velikost písma Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Sériovej výroby sa koncept GT nedočká. Ale niektoré prvky z tejto zaujímavej dizajnovej štúdie uvidíme na budúcich Opeloch.
Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Kto sa po predstavení konceptu Opel GT tešil, že sa trh kompaktných a cenovo dostupných zadokolek zase rozrastie o jedného účastníka, ten si musí nechať zájsť chuť. Opel odmietol, že by plánoval výrobu konceptu GT. Je to vraj len dizajnová štúdia a nič také v dohľadnej dobe v predaji nebude.

"Opel GT je výhradne koncepčná štúdia, ktorá má ukázať nové nápady a inovácie. Tie sa možno jedného dňa dostanú do sériového vozidla značky Opel," povedal hovorca automobilky pre Automotive News. Na budúcich Opel uvidíme podobne koncipovanú masku chladiča. Šancu na výrobu majú aj kamery namiesto spätných zrkadiel a dotykové otváranie dverí cez touch-pad miesto klasickej kľučky.

Podľa automobilky nemá projekt šancu na sériovú výrobu v dohľadnej dobe predovšetkým z toho dôvodu, že sa segment vyhranených športových áut zmenšuje. Klesajúce čísla predajov podobne koncipovaných áut, čo je na našom trhu vlastne len Subaru BRZ a Toyota GT86, ukazujú, že by Opel GT vstupoval do veľmi rizikového segmentu.

Automobilky väčšinou ale podobné autá nevyrábajú preto, aby na nich vytvárali miliardové zisky, ale aby nimi prilákali nových zákazníkov k značke a upútali pozornosť. Je to vlastne pojazdná reklama. Opel už v minulosti priviedol na trh viac či menej úspešné vyhranené modely v malosériových dávkach. Človek sa nemôže ubrániť dojmu, že i napríklad obmedzená séria Opelu GT by si určite užšiu cieľovú skupinu zákazníkov našla.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY