vytisknout velikost písma Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Sériovej výroby sa koncept GT nedočká. Ale niektoré prvky z tejto zaujímavej dizajnovej štúdie uvidíme na budúcich Opeloch.
Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Kto sa po predstavení konceptu Opel GT tešil, že sa trh kompaktných a cenovo dostupných zadokolek zase rozrastie o jedného účastníka, ten si musí nechať zájsť chuť. Opel odmietol, že by plánoval výrobu konceptu GT. Je to vraj len dizajnová štúdia a nič také v dohľadnej dobe v predaji nebude.

"Opel GT je výhradne koncepčná štúdia, ktorá má ukázať nové nápady a inovácie. Tie sa možno jedného dňa dostanú do sériového vozidla značky Opel," povedal hovorca automobilky pre Automotive News. Na budúcich Opel uvidíme podobne koncipovanú masku chladiča. Šancu na výrobu majú aj kamery namiesto spätných zrkadiel a dotykové otváranie dverí cez touch-pad miesto klasickej kľučky.

Podľa automobilky nemá projekt šancu na sériovú výrobu v dohľadnej dobe predovšetkým z toho dôvodu, že sa segment vyhranených športových áut zmenšuje. Klesajúce čísla predajov podobne koncipovaných áut, čo je na našom trhu vlastne len Subaru BRZ a Toyota GT86, ukazujú, že by Opel GT vstupoval do veľmi rizikového segmentu.

Automobilky väčšinou ale podobné autá nevyrábajú preto, aby na nich vytvárali miliardové zisky, ale aby nimi prilákali nových zákazníkov k značke a upútali pozornosť. Je to vlastne pojazdná reklama. Opel už v minulosti priviedol na trh viac či menej úspešné vyhranené modely v malosériových dávkach. Človek sa nemôže ubrániť dojmu, že i napríklad obmedzená séria Opelu GT by si určite užšiu cieľovú skupinu zákazníkov našla.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY