vytisknout velikost písma Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Sériovej výroby sa koncept GT nedočká. Ale niektoré prvky z tejto zaujímavej dizajnovej štúdie uvidíme na budúcich Opeloch.
Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Kto sa po predstavení konceptu Opel GT tešil, že sa trh kompaktných a cenovo dostupných zadokolek zase rozrastie o jedného účastníka, ten si musí nechať zájsť chuť. Opel odmietol, že by plánoval výrobu konceptu GT. Je to vraj len dizajnová štúdia a nič také v dohľadnej dobe v predaji nebude.

"Opel GT je výhradne koncepčná štúdia, ktorá má ukázať nové nápady a inovácie. Tie sa možno jedného dňa dostanú do sériového vozidla značky Opel," povedal hovorca automobilky pre Automotive News. Na budúcich Opel uvidíme podobne koncipovanú masku chladiča. Šancu na výrobu majú aj kamery namiesto spätných zrkadiel a dotykové otváranie dverí cez touch-pad miesto klasickej kľučky.

Podľa automobilky nemá projekt šancu na sériovú výrobu v dohľadnej dobe predovšetkým z toho dôvodu, že sa segment vyhranených športových áut zmenšuje. Klesajúce čísla predajov podobne koncipovaných áut, čo je na našom trhu vlastne len Subaru BRZ a Toyota GT86, ukazujú, že by Opel GT vstupoval do veľmi rizikového segmentu.

Automobilky väčšinou ale podobné autá nevyrábajú preto, aby na nich vytvárali miliardové zisky, ale aby nimi prilákali nových zákazníkov k značke a upútali pozornosť. Je to vlastne pojazdná reklama. Opel už v minulosti priviedol na trh viac či menej úspešné vyhranené modely v malosériových dávkach. Človek sa nemôže ubrániť dojmu, že i napríklad obmedzená séria Opelu GT by si určite užšiu cieľovú skupinu zákazníkov našla.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY