vytisknout velikost písma Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Sériovej výroby sa koncept GT nedočká. Ale niektoré prvky z tejto zaujímavej dizajnovej štúdie uvidíme na budúcich Opeloch.
Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Kto sa po predstavení konceptu Opel GT tešil, že sa trh kompaktných a cenovo dostupných zadokolek zase rozrastie o jedného účastníka, ten si musí nechať zájsť chuť. Opel odmietol, že by plánoval výrobu konceptu GT. Je to vraj len dizajnová štúdia a nič také v dohľadnej dobe v predaji nebude.

"Opel GT je výhradne koncepčná štúdia, ktorá má ukázať nové nápady a inovácie. Tie sa možno jedného dňa dostanú do sériového vozidla značky Opel," povedal hovorca automobilky pre Automotive News. Na budúcich Opel uvidíme podobne koncipovanú masku chladiča. Šancu na výrobu majú aj kamery namiesto spätných zrkadiel a dotykové otváranie dverí cez touch-pad miesto klasickej kľučky.

Podľa automobilky nemá projekt šancu na sériovú výrobu v dohľadnej dobe predovšetkým z toho dôvodu, že sa segment vyhranených športových áut zmenšuje. Klesajúce čísla predajov podobne koncipovaných áut, čo je na našom trhu vlastne len Subaru BRZ a Toyota GT86, ukazujú, že by Opel GT vstupoval do veľmi rizikového segmentu.

Automobilky väčšinou ale podobné autá nevyrábajú preto, aby na nich vytvárali miliardové zisky, ale aby nimi prilákali nových zákazníkov k značke a upútali pozornosť. Je to vlastne pojazdná reklama. Opel už v minulosti priviedol na trh viac či menej úspešné vyhranené modely v malosériových dávkach. Človek sa nemôže ubrániť dojmu, že i napríklad obmedzená séria Opelu GT by si určite užšiu cieľovú skupinu zákazníkov našla.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY