vytisknout velikost písma Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Sériovej výroby sa koncept GT nedočká. Ale niektoré prvky z tejto zaujímavej dizajnovej štúdie uvidíme na budúcich Opeloch.
Opel GT sa vyrábať nebude. Automobilka sa boja, že by prerobila

Kto sa po predstavení konceptu Opel GT tešil, že sa trh kompaktných a cenovo dostupných zadokolek zase rozrastie o jedného účastníka, ten si musí nechať zájsť chuť. Opel odmietol, že by plánoval výrobu konceptu GT. Je to vraj len dizajnová štúdia a nič také v dohľadnej dobe v predaji nebude.

"Opel GT je výhradne koncepčná štúdia, ktorá má ukázať nové nápady a inovácie. Tie sa možno jedného dňa dostanú do sériového vozidla značky Opel," povedal hovorca automobilky pre Automotive News. Na budúcich Opel uvidíme podobne koncipovanú masku chladiča. Šancu na výrobu majú aj kamery namiesto spätných zrkadiel a dotykové otváranie dverí cez touch-pad miesto klasickej kľučky.

Podľa automobilky nemá projekt šancu na sériovú výrobu v dohľadnej dobe predovšetkým z toho dôvodu, že sa segment vyhranených športových áut zmenšuje. Klesajúce čísla predajov podobne koncipovaných áut, čo je na našom trhu vlastne len Subaru BRZ a Toyota GT86, ukazujú, že by Opel GT vstupoval do veľmi rizikového segmentu.

Automobilky väčšinou ale podobné autá nevyrábajú preto, aby na nich vytvárali miliardové zisky, ale aby nimi prilákali nových zákazníkov k značke a upútali pozornosť. Je to vlastne pojazdná reklama. Opel už v minulosti priviedol na trh viac či menej úspešné vyhranené modely v malosériových dávkach. Človek sa nemôže ubrániť dojmu, že i napríklad obmedzená séria Opelu GT by si určite užšiu cieľovú skupinu zákazníkov našla.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY