vytisknout velikost písma Opel GT nemá vhodnú platformu. I tak existuje šanca na sériovú výrobu

Opel zháňa pre kupé GT vhodnú platformu. Značka sama vývoj nezaplatí, potrebuje partnera. Možná spolupráca sa rysuje v Číne.
Opel GT nemá vhodnú platformu. I tak existuje šanca na sériovú výrobu

Pamätáte sa na koncept Opel GT? Ten sa predstavil v marci na autosalóne v Ženeve a aj napriek použitiu preplňovaného litrového trojvalca vzbudil veľký záujem. Opel však brzdil vášne s tým, že ide len o dizajnovú štúdiu a že sa s výrobou nepočíta. Aspoň zatiaľ. Opel ani celý koncern General Motors totiž nemá vhodnú platformu.

Opel vyrába vlastne len prednokolku a podobne kompaktné auto v koncerne GM, ktoré by mohlo poskytnúť svoju platformu, nie je. Chevrolet Corvette je príliš veľký a predovšetkým drahý. Hoci automobilka vie, že bude nutné použiť univerzálne diely (napríklad zadnú nápravu a diferenciál z Insignie 4×4 alebo mokka X), stále to nestačí.

Podľa šéfa Oplu má automobilka na definitívne rozhodnutie ešte asi dva roky, než svet stratí o vozidlo záujem. Napriek tomu to bez pomoci GM nepôjde, do vývoja samostatnej platformy sa Opelu nechce. Nevylučuje ani spoluprácu s inou automobilkou, ktorá by mohla vyrábať podobný model, čím by sa náklady na vývoj mohli rozptýliť.

S kompaktnými zadnokolesovkami určenými pre veľmi úzku skupinu zákazníkov je trochu problém. Toyota GT86 a Subaru BRZ po počiatočnom obrovskom záujme rýchlo uspokojili dopyt a predaje začali klesať. Aj Mazda si na odbyt platformy pre novú MX-5 musela nájsť pomoc v zahraničí. Vznikol tak Fiat 124. Oplu sa potenciálni partneri tenšia.

Nemecká automobilka síce spolupracuje na vývoji novej Merivy s koncernom PSA Peugeot-Citroën, ale francúzsky koncern sa nezdá ako príliš perspektívny partner pre vývoj športové zadnokolesovky. Reálnu šancu predstavuje čínska automobilka SAIC, ktorá vyrába autá MG. To sú práve zadnokolesovky a GM s SAIC už niekoľko rokov spolupracujú, pripomína britský Autocar. Navyše platforma pre Opel GT sa nemusí obmedzovať len na športovú zadnokolku, mohla by poskytnúť základ napríklad elektromobilu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY