vytisknout velikost písma Opel GT má aspoň malú šancu na výrobu. Diely si požičia z SUV Mokka

Opel GT má aspoň malú šancu na výrobu. Diely si požičia z SUV Mokka

Keď Opel Astra vyhral prestížnu anketu Európske auto roka, nemeckej automobilke vzrástlo sebavedomie. A dôkladná analýza ukázala, že zákazníci a fanúšikovia nie sú úplne spokojní s rozhodnutím nevyrábať koncept Opel GT s pohonom zadných kolies. Opel sa tak snaží auto pripraviť k sériovej výrobe, ale jednoduché to nebude.

"Je to pravda, nemáme žiadnu vhodnú platformu s pohonom zadných kolies," povedal britskému Autocar šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Dodal ale, že technici hľadajú riešenie a že tu určité možnosti sú. Vývoj novej platformy by sa nezaplatil, takže bude potrebné použiť existujúce časti.

Ponúka sa zadná náprava z SUV Opel Mokka, ktorá je konštruovaná na prenos väčších síl kvôli svojmu použitiu v SUV. Veľkosťou by postačoval aj zadný diferenciál, aj keď by sa samozrejme dočkal niektorých úprav. Väčším problémom bude prevodovka, ktorú by mohol Opel umiestniť pozdĺžne a ktorá nebude zaberať veľa miesta.

Pri použití podobného riešenia ale nezostane Opelu nič iné ako kupé vyrábať s veľkým podielom ručné práce. To zníži výrobné kapacity a zvýši náklady, takže ak sa vozidlo nakoniec vyrábať bude, nečakajte podliezavú cenu.

Aj keď sa podarí zostaviť pohon, je tu ešte jeden problém a tým je splnenie bezpečnostných a legislatívnych požiadaviek. Design kupé by tak mohol byť upravený do takej miery, aby auto prešlo nielen nárazovými testami, ale poskytovalo aj ochranu chodcom. Koncept Opel GT je príliš nízky a všetky bežné SUV majú nárazník tam, kde vodič Opla GT hlavu...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY