vytisknout velikost písma Opel Grandland X dostal vrcholný diesel od Peugeotu a označenie Turbo D

Pod kapotu Opelu Grandland X zamieril dvojlitrový diesel od Peugeotu. Je spojený výhradne s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Motor má výkon 177 koní a krútiaci moment 400 Nm. Spolu s ním prichádza aj vrcholný stupeň výbavy Ultimate.
Opel Grandland X dostal vrcholný diesel od Peugeotu a označenie Turbo D

Pod kapotu SUV Opel Grandland X sa nasťahoval nový vrcholný turbodiesel. S ním pribudlo na piate dvere označenie Turbo D, ktoré sme mohli vídať na prelome 80. a 90. rokov skoro na každom aute, než začali byť v móde rôzne kombinácie písmen T, D a I. Ale teraz vážne. Nový dvojlitrový diesel v tomto Opeli je zatiaľ to najsilnejšie, čo sa v ňom dá kúpiť.

Štvorvalec má výkon 130 kW (177 k) v 3750 min-1 a krútiaci moment 400 Nm v 2000 min-1. Dôležitý je samozrejme údaj kombinovanej spotreby: 4,8 až 4,9 litra na 100 km podľa zvolených kolies. Prevodovka je štandardne osemstupňová automatická. Nový motor pochádza od koncernu PSA Peugeot-Citroën, do ktorého teraz Opel patrí. Rovnaký motor má napríklad technicky príbuzný Peugeot 3008.

S novým naftovým dvojlitrom sa Opel Grandland X dostane na 100 km/h za 9,1 sekundy a rozbehne sa na 214 km/h. SUV tiež zvládne ťahať 2000 kg ťažký brzdený príves. V Nemecku už SUV Opelu dostalo cenovku 37 320 eur, Predáva sa tam len v najvyššej výbave Ultimate.

Musíme si ešte počkať, v akej špecifikácii bude dvojlitrový turbodiesel ponúkaný na našom trhu. Výbava Ultimate znamená okrem iného 19" kolesá, adaptívne full-LED svetlomety, vyhrievané sedadlá aj vzadu, kamery utvárajúce 360​​° obraz okolo celého auta, kožené sedadlá AGR vpredu či audiosystém Denon.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY