vytisknout velikost písma Opel Corsa vyzradený, má nový podvozok a dizajn z Adama

Opel pustil do sveta prvé oficiálne zábery odhalenej Corsy. Premiéra sa odohrá na jeseň na autosalóne v Paríži popri novej Fabii.
Opel Corsa vyzradený, má nový podvozok a dizajn z Adama
Zoznam kapitol
  1. Nový Opel Corsa je oficiálne vonku
  2. Fotogaléria: Nový Opel Corsa oficiálne

Nenechajte sa zmiasť logom na kapote a volante. Toto je skutočne nový Opel Corsa, len sa na svet dostali prvé fotky verziou s označením Vauxhall. Ako iste viete, General Motors pod touto značkou predáva sesterské modely Oplu vo Veľkej Británii.

corsa (14).jpgcorsa (13).jpgcorsa (29).jpg
Nová Corsa je skôr evolúciou, napriek tomu by mala jazdiť oveľa lepšie a byť ešte pohodlnejšia

Asi ste si už podľa fotiek mohli všimnúť, že Corsa stále vychádza z tej starej a že vlastne len dostala prednú časť pripomínajúcu menší Adam. V skutočnosti sú ale všetky diely karosérie iné. Aj podvozok je na Corse úplne nový.

Vraj nebola z minulého modelu prevzatá ani jedna súčiastka podvozku, aj keď koncepcia zostáva samozrejme rovnaká: MacPherson vpredu a vlečená náprava vzadu. Ťažisko sa podarilo znížiť o 5 mm a vďaka novej geometrii a nastavenie podvozku sa má výrazne zlepšiť ovládateľnosť a riadenie.

Nový je aj elektrický posilňovač s prepínateľným mestským režimom. Opel sľubuje lepšiu spätnú väzbu, tak uvidíme. Corsa bude vedieť sama zaparkovať do pozdĺžneho státia, dostane asistent rozjazdu do kopca a tiež napríklad monitorovanie tlaku v pneumatikách.

O motoroch už sme písali skôr. Oficiálne bol potvrdený nový litrový trojvalec s preplňovaním s výkonmi 66 a 85 kW (90 a 115 k) a s krútiacim momentom 170 Nm v 1800 ot./min. Opel uvádza, že toto je prvý trojvalec vo svojej triede, ktorý dostal vyvažovací hriadeľ a že jednotka 1.0 ECOTEC stanovuje nové meradlá v kultivovanosti.

Zaujímavosťou je, že modernizovaný motor 1.4 Turbo má nižší výkon než trojvalec. Na predné kolesá pošle len 74 kW (100 k), ale zase to vynahradí krútiacim momentom 200 Nm. Prepracované boli aj známe atmosférické motory 1,2 a 1,4 l, ktoré budú v ponuke figurovať predovšetkým ako položka "cena od ...".

Pre milovníkov nafty automobilka modernizovala jednotku 1.3 CDTI, aby vyhovela emisným limitom Euro 6. Neskôr by sa mohol do Corsy pozrieť aj nový naftový štvorvalec 1.6 CDTI.

Opel Corsa tiež dostane nové šesťstupňové prevodovky a to ako manuálne, tak aj automatické. Zatiaľ ale nepoznáme presné kombinácie motorov a prevodoviek, takže si počkajme na oficiálny cenník a bližšie informácie.

corsa (26).jpgcorsa (30).jpgcorsa (6).jpg
Skôr než jazdné vlastnosti bude potenciálnych záujemcov zaujímať praktickosť a spotreba

Interiér je skôr evolúciou toho súčasného modelu, ale novinkou je multimediálny systém IntelliLink s dotykovým ovládaním umožňujúci prepojenie s mobilným telefónom. Systém je kompatibilný s telefónmi so systémom Android aj iOS.

Rozšírila sa aj komfortná a bezpečnostná výbava. Naďalej si budete môcť priplatiť napríklad za vyhrievaný volant (v minulej Corse to bolo veľmi príjemné) alebo vyhrievané predné sklo a sedačky. K dispozícii budú tiež všetky tie moderné predkolízne systémy, parkovacie kamery a podobne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY