vytisknout velikost písma Opel Corsa vyzradený, má nový podvozok a dizajn z Adama

Opel pustil do sveta prvé oficiálne zábery odhalenej Corsy. Premiéra sa odohrá na jeseň na autosalóne v Paríži popri novej Fabii.
Opel Corsa vyzradený, má nový podvozok a dizajn z Adama
Zoznam kapitol
  1. Nový Opel Corsa je oficiálne vonku
  2. Fotogaléria: Nový Opel Corsa oficiálne

Nenechajte sa zmiasť logom na kapote a volante. Toto je skutočne nový Opel Corsa, len sa na svet dostali prvé fotky verziou s označením Vauxhall. Ako iste viete, General Motors pod touto značkou predáva sesterské modely Oplu vo Veľkej Británii.

corsa (14).jpgcorsa (13).jpgcorsa (29).jpg
Nová Corsa je skôr evolúciou, napriek tomu by mala jazdiť oveľa lepšie a byť ešte pohodlnejšia

Asi ste si už podľa fotiek mohli všimnúť, že Corsa stále vychádza z tej starej a že vlastne len dostala prednú časť pripomínajúcu menší Adam. V skutočnosti sú ale všetky diely karosérie iné. Aj podvozok je na Corse úplne nový.

Vraj nebola z minulého modelu prevzatá ani jedna súčiastka podvozku, aj keď koncepcia zostáva samozrejme rovnaká: MacPherson vpredu a vlečená náprava vzadu. Ťažisko sa podarilo znížiť o 5 mm a vďaka novej geometrii a nastavenie podvozku sa má výrazne zlepšiť ovládateľnosť a riadenie.

Nový je aj elektrický posilňovač s prepínateľným mestským režimom. Opel sľubuje lepšiu spätnú väzbu, tak uvidíme. Corsa bude vedieť sama zaparkovať do pozdĺžneho státia, dostane asistent rozjazdu do kopca a tiež napríklad monitorovanie tlaku v pneumatikách.

O motoroch už sme písali skôr. Oficiálne bol potvrdený nový litrový trojvalec s preplňovaním s výkonmi 66 a 85 kW (90 a 115 k) a s krútiacim momentom 170 Nm v 1800 ot./min. Opel uvádza, že toto je prvý trojvalec vo svojej triede, ktorý dostal vyvažovací hriadeľ a že jednotka 1.0 ECOTEC stanovuje nové meradlá v kultivovanosti.

Zaujímavosťou je, že modernizovaný motor 1.4 Turbo má nižší výkon než trojvalec. Na predné kolesá pošle len 74 kW (100 k), ale zase to vynahradí krútiacim momentom 200 Nm. Prepracované boli aj známe atmosférické motory 1,2 a 1,4 l, ktoré budú v ponuke figurovať predovšetkým ako položka "cena od ...".

Pre milovníkov nafty automobilka modernizovala jednotku 1.3 CDTI, aby vyhovela emisným limitom Euro 6. Neskôr by sa mohol do Corsy pozrieť aj nový naftový štvorvalec 1.6 CDTI.

Opel Corsa tiež dostane nové šesťstupňové prevodovky a to ako manuálne, tak aj automatické. Zatiaľ ale nepoznáme presné kombinácie motorov a prevodoviek, takže si počkajme na oficiálny cenník a bližšie informácie.

corsa (26).jpgcorsa (30).jpgcorsa (6).jpg
Skôr než jazdné vlastnosti bude potenciálnych záujemcov zaujímať praktickosť a spotreba

Interiér je skôr evolúciou toho súčasného modelu, ale novinkou je multimediálny systém IntelliLink s dotykovým ovládaním umožňujúci prepojenie s mobilným telefónom. Systém je kompatibilný s telefónmi so systémom Android aj iOS.

Rozšírila sa aj komfortná a bezpečnostná výbava. Naďalej si budete môcť priplatiť napríklad za vyhrievaný volant (v minulej Corse to bolo veľmi príjemné) alebo vyhrievané predné sklo a sedačky. K dispozícii budú tiež všetky tie moderné predkolízne systémy, parkovacie kamery a podobne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY