vytisknout velikost písma Opel Corsa vyzradený, má nový podvozok a dizajn z Adama

Opel pustil do sveta prvé oficiálne zábery odhalenej Corsy. Premiéra sa odohrá na jeseň na autosalóne v Paríži popri novej Fabii.
Opel Corsa vyzradený, má nový podvozok a dizajn z Adama
Zoznam kapitol
  1. Nový Opel Corsa je oficiálne vonku
  2. Fotogaléria: Nový Opel Corsa oficiálne

Nenechajte sa zmiasť logom na kapote a volante. Toto je skutočne nový Opel Corsa, len sa na svet dostali prvé fotky verziou s označením Vauxhall. Ako iste viete, General Motors pod touto značkou predáva sesterské modely Oplu vo Veľkej Británii.

corsa (14).jpgcorsa (13).jpgcorsa (29).jpg
Nová Corsa je skôr evolúciou, napriek tomu by mala jazdiť oveľa lepšie a byť ešte pohodlnejšia

Asi ste si už podľa fotiek mohli všimnúť, že Corsa stále vychádza z tej starej a že vlastne len dostala prednú časť pripomínajúcu menší Adam. V skutočnosti sú ale všetky diely karosérie iné. Aj podvozok je na Corse úplne nový.

Vraj nebola z minulého modelu prevzatá ani jedna súčiastka podvozku, aj keď koncepcia zostáva samozrejme rovnaká: MacPherson vpredu a vlečená náprava vzadu. Ťažisko sa podarilo znížiť o 5 mm a vďaka novej geometrii a nastavenie podvozku sa má výrazne zlepšiť ovládateľnosť a riadenie.

Nový je aj elektrický posilňovač s prepínateľným mestským režimom. Opel sľubuje lepšiu spätnú väzbu, tak uvidíme. Corsa bude vedieť sama zaparkovať do pozdĺžneho státia, dostane asistent rozjazdu do kopca a tiež napríklad monitorovanie tlaku v pneumatikách.

O motoroch už sme písali skôr. Oficiálne bol potvrdený nový litrový trojvalec s preplňovaním s výkonmi 66 a 85 kW (90 a 115 k) a s krútiacim momentom 170 Nm v 1800 ot./min. Opel uvádza, že toto je prvý trojvalec vo svojej triede, ktorý dostal vyvažovací hriadeľ a že jednotka 1.0 ECOTEC stanovuje nové meradlá v kultivovanosti.

Zaujímavosťou je, že modernizovaný motor 1.4 Turbo má nižší výkon než trojvalec. Na predné kolesá pošle len 74 kW (100 k), ale zase to vynahradí krútiacim momentom 200 Nm. Prepracované boli aj známe atmosférické motory 1,2 a 1,4 l, ktoré budú v ponuke figurovať predovšetkým ako položka "cena od ...".

Pre milovníkov nafty automobilka modernizovala jednotku 1.3 CDTI, aby vyhovela emisným limitom Euro 6. Neskôr by sa mohol do Corsy pozrieť aj nový naftový štvorvalec 1.6 CDTI.

Opel Corsa tiež dostane nové šesťstupňové prevodovky a to ako manuálne, tak aj automatické. Zatiaľ ale nepoznáme presné kombinácie motorov a prevodoviek, takže si počkajme na oficiálny cenník a bližšie informácie.

corsa (26).jpgcorsa (30).jpgcorsa (6).jpg
Skôr než jazdné vlastnosti bude potenciálnych záujemcov zaujímať praktickosť a spotreba

Interiér je skôr evolúciou toho súčasného modelu, ale novinkou je multimediálny systém IntelliLink s dotykovým ovládaním umožňujúci prepojenie s mobilným telefónom. Systém je kompatibilný s telefónmi so systémom Android aj iOS.

Rozšírila sa aj komfortná a bezpečnostná výbava. Naďalej si budete môcť priplatiť napríklad za vyhrievaný volant (v minulej Corse to bolo veľmi príjemné) alebo vyhrievané predné sklo a sedačky. K dispozícii budú tiež všetky tie moderné predkolízne systémy, parkovacie kamery a podobne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY