vytisknout velikost písma Opel Corsa OPC priváža svojich 207 koní do Ženevy

Opel Corsa OPC priváža svojich 207 koní do Ženevy

Nový ostrý Opel Corsa OPC už má tiež za sebou svoju Ženevskú premiéru. V zásade ide o stále rovnaký recept na malý rýchly hot-hatch: pohon predných kolies, preplňovaný motor, trochu prehnaný bodykit a pomerne ústretovú cenovku. Ale ono to stále funguje.

5e3c3710-a3e1-0132-79d1-00163e17fa4b.jpg69120b20-a3e1-0132-79d2-00163e17fa4b.jpg750dcdf0-a3e1-0132-79d3-00163e17fa4b.jpg
Nová Corsa OPC je klasický hot-hatch s agresívnym bodykitom, preplňovaným motorom a pohonem predných kolies. Opel sľubuje zlepšenie jazdných vlastností a tiež kultivovanosti

O malom rýchlom Opli už bolo napísané dosť, tak len pripomenieme, že sa spolieha na preplňovanú tisícšesťstovku ladenú na 207 koní. Má stále klasický šesťstupňový manuál (dúfame, že si tu manažéri Renaultu urobili poznámku) a predným kolesám s trakciou pomáha samosvor, ak si teda za neho priplatíte.

Nová Corsa OPC dá stovku za 6,8 sekundy a rozbehne sa na 230 km/h. Automobilka si vraj dala veľa práce s nastavením podvozku a napríklad tlmiče pripravila špeciálne pre malý Opel firma Koni. Aj riadenie má byť úplne iné ako predtým. Nezostáva nič iné, než si počkať na prvú jazdu.

corsa (1).jpgcorsa (12).jpgcorsa (2).jpgcorsa (3).jpgcorsa (4).jpgcorsa (8).jpgcorsa (9).jpgcorsa (7).jpgcorsa (13).jpgcorsa (10).jpgcorsa (6).jpgcorsa (5).jpgcorsa (11).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY