vytisknout velikost písma Opel Corsa OPC konečne oficiálne: 207 koní a samosvor za príplatok

Nový Opel Corsa OPC nič zásadne nové neprináša, ale mal by ponúknuť bezkonkurenčný pomer ceny a ponúkaných výkonov.
Opel Corsa OPC konečne oficiálne: 207 koní a samosvor za príplatok

Fanúšikovia ostrých hatchbackov a športových áut majú žatvy. Sotva opadla vlna nadšenia po novom Forde Focus RS, je tu ďalší zástupca rodu.

Tentoraz sa na svet vykľul Opel Corsa OPC a naznačuje, že zábavné autá ešte nevymreli a že bude tento rok na autosalóne v Ženeve slušná úroda. Už ste napríklad videli nové Porsche Cayman GT4?

corsa (9).jpgcorsa (7).jpgcorsa (13).jpgÚroda športových áut bude tento rok skutočne bohatá. Corsa OPC síce neprináša nič radikálneho, ale je dobre, že vznikla. Fanúšikovia si tak majú z čoho vyberať

O parametroch Opelu Corsa OPC sa dosť špekulovalo, takže si to poďme všetko ujasniť. O pohon sa skutočne stará preplňovaný štvorvalec 1,6 l Ecotec Turbo. Na predné kolesá cez klasický šesťstupňový manuál posiela výkon 152 kW (207 k) a krútiaci moment 245 Nm v rozmedzí 1900 až 5800 ot./min.

Krútiaci moment môže byť krátkodobo zvýšený až na 280 Nm pomocou funkcie overboost. Opel si dal podľa svojich slov záležať na vyhladení krivky krútiaceho momentu a tiež na zlepšení reakcí motora v nízkych otáčkach. Výfuk Remus (pre ktorý sa v tuningových kruhoch vžilo označenie Rámus) má potom dodať osobitú zvukovú kulisu.

Keď sa pneumatiky Michelin Pilot Sport s rozmerom 215/45 R17 zahryznú do asfaltu, zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť neprekročí 230 km/h, ale aj to je na malý hatchback celkom dosť.

Corsa OPC je proti štandardnému modelu o 10 mm bližšie k asfaltu a Opel vraj zásadne prepracoval podvozok. Na vývoji sa podieľala spoločnosť Koni, ktorá vyvinula tlmiče FSD (Frequency Selective Damping). Ich výhoda je predovšetkým v tom, že nevyžadujú žiadny elektronický modul a dodatočnú kabeláž, takže sú aj pomerne lacné.

corsa (10).jpgcorsa (6).jpgcorsa (5).jpgNiektoré detaily sú na Corse OPC opäť trochu prehnané, ale aspoň si môžete priplatiť za samosvor, väčšie brzdy a ešte agresívnejší podvozok. A to sa môže na okruhu hodiť

A to práve bolo cieľom Opela - ponúknuť cenovo prijateľné športové auto. Síce ešte nepoznáme ceny, ale automobilka sľubuje najlepší pomer medzi výkonmi a cenou v triede.

Ak predsa len chcete rozhadzovať, Opel vám predá balík OPC Performance. Ten obsahuje samosvorný diferenciál Drexler, 18 "zliatinové kolesá s lepivými Michelinkami, upravený podvozok a predné brzdové kotúče s priemerom 330 mm (štandardný model má kotúče s priemerom 308 mm).

Opel sa tiež oháňa tým, že vývoj Corsy OPC prebiehal na Nürburgringu, ale že si auto tiež oveľa lepšie poradí s bežnou cestou a každodennou prevádzkou. No ak sa vydáte na okruh, je príjemné vedieť, že napríklad ESP možno úplne vypnúť.

corsa (1).jpgcorsa (12).jpgcorsa (2).jpgcorsa (3).jpgcorsa (4).jpgcorsa (8).jpgcorsa (11).jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY