vytisknout velikost písma Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonom 150 koní

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonom 150 koní

Záujemcovia o nový Opel Corsa majú na výber ďalšiu motorizáciu. Opel pod kapotu po novom nasadil preplňovanú benzínovú tisícštyristovku s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 220 Nm v rozsahu 3000 až 4500 ot./min. Malý Opel s ním zrýchli na stovku za 8,9 sekundy a rozbehne sa na 207 km/h.

263637461363128074.jpg2984779321949898453.jpg9481116791680613295.jpgDôkladne prepracovaná tisícštyristovka teraz plní emisnú normu Euro 6 a v kombinovanom cykle si povie o 5,9 litra na 100 km

Motor konštrukčne vychádza zo známej preplňovanej tisícštyristovky. Má priame vstrekovanie paliva, premenné časovanie ventilov a plní emisnú normu Euro 6. Opel zmenil tvar výfukových zvodov, do ktorých integroval turbodúchadlo. To má zlepšiť reakciu na plyn a skrátiť typické oneskorenie preplňovaného motora v nízkych otáčkach.

K vozidlu ide dokúpiť paket Turbo Plus, ktorý priblíži vzhľad modelu najsilnejšej Corse OPC. Na rozdiel od nej si ale nedá priplatiť napríklad za samosvorný diferenciál. Automatická prevodovka k tomuto motoru v ponuke nie je, štandardom je šesťstupňový manuál.

Motor 1.4 Turbo s výkonom 103 kW (140 k) sa na našom trhu predáva od 13 tisíc eur. Počkajme si teda, aké ceny nasadí Opel na silnejší model. Ešte tiež nevieme, či nový motor nahradí o desať koní slabšiu jednotku, alebo sa budú predávať súčasne.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY