vytisknout velikost písma Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonom 150 koní

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonom 150 koní

Záujemcovia o nový Opel Corsa majú na výber ďalšiu motorizáciu. Opel pod kapotu po novom nasadil preplňovanú benzínovú tisícštyristovku s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 220 Nm v rozsahu 3000 až 4500 ot./min. Malý Opel s ním zrýchli na stovku za 8,9 sekundy a rozbehne sa na 207 km/h.

263637461363128074.jpg2984779321949898453.jpg9481116791680613295.jpgDôkladne prepracovaná tisícštyristovka teraz plní emisnú normu Euro 6 a v kombinovanom cykle si povie o 5,9 litra na 100 km

Motor konštrukčne vychádza zo známej preplňovanej tisícštyristovky. Má priame vstrekovanie paliva, premenné časovanie ventilov a plní emisnú normu Euro 6. Opel zmenil tvar výfukových zvodov, do ktorých integroval turbodúchadlo. To má zlepšiť reakciu na plyn a skrátiť typické oneskorenie preplňovaného motora v nízkych otáčkach.

K vozidlu ide dokúpiť paket Turbo Plus, ktorý priblíži vzhľad modelu najsilnejšej Corse OPC. Na rozdiel od nej si ale nedá priplatiť napríklad za samosvorný diferenciál. Automatická prevodovka k tomuto motoru v ponuke nie je, štandardom je šesťstupňový manuál.

Motor 1.4 Turbo s výkonom 103 kW (140 k) sa na našom trhu predáva od 13 tisíc eur. Počkajme si teda, aké ceny nasadí Opel na silnejší model. Ešte tiež nevieme, či nový motor nahradí o desať koní slabšiu jednotku, alebo sa budú predávať súčasne.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY