vytisknout velikost písma Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce byť do roku 2022 druhou najväčšou automobilkou v Európe. V rozhovore so zástupcami médií to povedal predseda predstavenstva Karl-Thomas Neumann.

Aktuálne je európskou dvojkou Ford, v čele stojí pochopiteľne Volkswagen. Neumann plánuje zvýšiť trhový podiel značky Opel na kľúčovom nemeckom trhu z 7,7% (v máji) na desať percent. To by firme umožnilo dosiahnuť prevádzkové marže piatich percent, čo by podľa Neumanna bol pre automobilku pôsobiacu výhradne v Európe veľmi dobrý výsledok.

Z červených čísel sa chce európska časť koncernu General Motors vymaniť už v roku 2016. Prispieť k tomu má okrem iného predpokladané uzavretie výrobného závodu v Bochume. Hlavnú úlohu však zohrá modelová ofenzíva. Neumann prisľúbil, že Opel uvedie v nasledujúcich štyroch rokoch na trh 27 nových modelov a 17 motorov.

V apríli 2014 mal Opel na európskom trhu podiel 5,8 percenta. Aby sa v roku 2022 vyšplhal na vytúženú druhú pozíciu, musel by sa dostať na osem percent za predpokladu, že sily konkurentov zostanú rozložené podobne ako dnes. Na pozíciu európskej dvojky si však robí zálusk aj Renault.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY