vytisknout velikost písma Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce byť do roku 2022 druhou najväčšou automobilkou v Európe. V rozhovore so zástupcami médií to povedal predseda predstavenstva Karl-Thomas Neumann.

Aktuálne je európskou dvojkou Ford, v čele stojí pochopiteľne Volkswagen. Neumann plánuje zvýšiť trhový podiel značky Opel na kľúčovom nemeckom trhu z 7,7% (v máji) na desať percent. To by firme umožnilo dosiahnuť prevádzkové marže piatich percent, čo by podľa Neumanna bol pre automobilku pôsobiacu výhradne v Európe veľmi dobrý výsledok.

Z červených čísel sa chce európska časť koncernu General Motors vymaniť už v roku 2016. Prispieť k tomu má okrem iného predpokladané uzavretie výrobného závodu v Bochume. Hlavnú úlohu však zohrá modelová ofenzíva. Neumann prisľúbil, že Opel uvedie v nasledujúcich štyroch rokoch na trh 27 nových modelov a 17 motorov.

V apríli 2014 mal Opel na európskom trhu podiel 5,8 percenta. Aby sa v roku 2022 vyšplhal na vytúženú druhú pozíciu, musel by sa dostať na osem percent za predpokladu, že sily konkurentov zostanú rozložené podobne ako dnes. Na pozíciu európskej dvojky si však robí zálusk aj Renault.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY