vytisknout velikost písma Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce byť do roku 2022 druhou najväčšou automobilkou v Európe. V rozhovore so zástupcami médií to povedal predseda predstavenstva Karl-Thomas Neumann.

Aktuálne je európskou dvojkou Ford, v čele stojí pochopiteľne Volkswagen. Neumann plánuje zvýšiť trhový podiel značky Opel na kľúčovom nemeckom trhu z 7,7% (v máji) na desať percent. To by firme umožnilo dosiahnuť prevádzkové marže piatich percent, čo by podľa Neumanna bol pre automobilku pôsobiacu výhradne v Európe veľmi dobrý výsledok.

Z červených čísel sa chce európska časť koncernu General Motors vymaniť už v roku 2016. Prispieť k tomu má okrem iného predpokladané uzavretie výrobného závodu v Bochume. Hlavnú úlohu však zohrá modelová ofenzíva. Neumann prisľúbil, že Opel uvedie v nasledujúcich štyroch rokoch na trh 27 nových modelov a 17 motorov.

V apríli 2014 mal Opel na európskom trhu podiel 5,8 percenta. Aby sa v roku 2022 vyšplhal na vytúženú druhú pozíciu, musel by sa dostať na osem percent za predpokladu, že sily konkurentov zostanú rozložené podobne ako dnes. Na pozíciu európskej dvojky si však robí zálusk aj Renault.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY