vytisknout velikost písma Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce byť do roku 2022 druhou najväčšou automobilkou v Európe. V rozhovore so zástupcami médií to povedal predseda predstavenstva Karl-Thomas Neumann.

Aktuálne je európskou dvojkou Ford, v čele stojí pochopiteľne Volkswagen. Neumann plánuje zvýšiť trhový podiel značky Opel na kľúčovom nemeckom trhu z 7,7% (v máji) na desať percent. To by firme umožnilo dosiahnuť prevádzkové marže piatich percent, čo by podľa Neumanna bol pre automobilku pôsobiacu výhradne v Európe veľmi dobrý výsledok.

Z červených čísel sa chce európska časť koncernu General Motors vymaniť už v roku 2016. Prispieť k tomu má okrem iného predpokladané uzavretie výrobného závodu v Bochume. Hlavnú úlohu však zohrá modelová ofenzíva. Neumann prisľúbil, že Opel uvedie v nasledujúcich štyroch rokoch na trh 27 nových modelov a 17 motorov.

V apríli 2014 mal Opel na európskom trhu podiel 5,8 percenta. Aby sa v roku 2022 vyšplhal na vytúženú druhú pozíciu, musel by sa dostať na osem percent za predpokladu, že sily konkurentov zostanú rozložené podobne ako dnes. Na pozíciu európskej dvojky si však robí zálusk aj Renault.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY