vytisknout velikost písma Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce predbehnúť Ford a dýchať na chrbát Volkswagenu

Opel chce byť do roku 2022 druhou najväčšou automobilkou v Európe. V rozhovore so zástupcami médií to povedal predseda predstavenstva Karl-Thomas Neumann.

Aktuálne je európskou dvojkou Ford, v čele stojí pochopiteľne Volkswagen. Neumann plánuje zvýšiť trhový podiel značky Opel na kľúčovom nemeckom trhu z 7,7% (v máji) na desať percent. To by firme umožnilo dosiahnuť prevádzkové marže piatich percent, čo by podľa Neumanna bol pre automobilku pôsobiacu výhradne v Európe veľmi dobrý výsledok.

Z červených čísel sa chce európska časť koncernu General Motors vymaniť už v roku 2016. Prispieť k tomu má okrem iného predpokladané uzavretie výrobného závodu v Bochume. Hlavnú úlohu však zohrá modelová ofenzíva. Neumann prisľúbil, že Opel uvedie v nasledujúcich štyroch rokoch na trh 27 nových modelov a 17 motorov.

V apríli 2014 mal Opel na európskom trhu podiel 5,8 percenta. Aby sa v roku 2022 vyšplhal na vytúženú druhú pozíciu, musel by sa dostať na osem percent za predpokladu, že sily konkurentov zostanú rozložené podobne ako dnes. Na pozíciu európskej dvojky si však robí zálusk aj Renault.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY