vytisknout velikost písma Opel chce konkurovať Dacii. Zvažuje výrobu lacných áut

Opel chce konkurovať Dacii. Zvažuje výrobu lacných áut

Automobilka Opel bojuje s postavením na európskom trhu. Hoci sa jej autá nepredávajú vyložene zle, vedenie nie je spokojných a domnieva sa, že vozidlá majú väčší potenciál. Lenže keď nemožno uspokojiť dopyt zámožnejšej klientely, čo to skúsiť naopak s ľuďmi, ktorí obracajú každé euro?

Opel tak vraj zvažuje založenie divízie či priamo samostatnej značky, ktorá by mala na starosti vývoj a predaj áut pre šetrnných zákazníkov. Magazín Automotive News informuje, že cieľom je znovu získať tých zákazníkov, ktorí kupovali vozidlá značky Chevrolet (predtým Daewoo).

Opel s takou značkou nechce cieliť len na východ Európy a Rusko, podobné lacné autá sú už obľúbené aj na "západe", pretože neprinášajú prakticky žiadne kompromisy napríklad v oblasti bezpečnosti a nie všetci chcú za každú cenu najmodernejšiu techniku​​.

V hre sú dva varianty, ako by mohol Opel zacieliť na šetrných zákazníkov. Prvý je pokračovanie výroby niektorých modelov aj po predstavení nových generácií, čo praktizovala napríklad značka Škoda. Ďalšou možnosťou je ponúknuť ľuďom "ošklbané" verzie nových modelov s tzv. "osvedčenými" motormi. Teraz je ale všetko ešte len v štádiu príprav. Dacia sa tak svojho neotrasiteľného postavenia zatiaľ nemusí obávať.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY