vytisknout velikost písma Opel chce konkurovať Dacii. Zvažuje výrobu lacných áut

Opel chce konkurovať Dacii. Zvažuje výrobu lacných áut

Automobilka Opel bojuje s postavením na európskom trhu. Hoci sa jej autá nepredávajú vyložene zle, vedenie nie je spokojných a domnieva sa, že vozidlá majú väčší potenciál. Lenže keď nemožno uspokojiť dopyt zámožnejšej klientely, čo to skúsiť naopak s ľuďmi, ktorí obracajú každé euro?

Opel tak vraj zvažuje založenie divízie či priamo samostatnej značky, ktorá by mala na starosti vývoj a predaj áut pre šetrnných zákazníkov. Magazín Automotive News informuje, že cieľom je znovu získať tých zákazníkov, ktorí kupovali vozidlá značky Chevrolet (predtým Daewoo).

Opel s takou značkou nechce cieliť len na východ Európy a Rusko, podobné lacné autá sú už obľúbené aj na "západe", pretože neprinášajú prakticky žiadne kompromisy napríklad v oblasti bezpečnosti a nie všetci chcú za každú cenu najmodernejšiu techniku​​.

V hre sú dva varianty, ako by mohol Opel zacieliť na šetrných zákazníkov. Prvý je pokračovanie výroby niektorých modelov aj po predstavení nových generácií, čo praktizovala napríklad značka Škoda. Ďalšou možnosťou je ponúknuť ľuďom "ošklbané" verzie nových modelov s tzv. "osvedčenými" motormi. Teraz je ale všetko ešte len v štádiu príprav. Dacia sa tak svojho neotrasiteľného postavenia zatiaľ nemusí obávať.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY