vytisknout velikost písma Opel chce konkurovať Dacii. Zvažuje výrobu lacných áut

Opel chce konkurovať Dacii. Zvažuje výrobu lacných áut

Automobilka Opel bojuje s postavením na európskom trhu. Hoci sa jej autá nepredávajú vyložene zle, vedenie nie je spokojných a domnieva sa, že vozidlá majú väčší potenciál. Lenže keď nemožno uspokojiť dopyt zámožnejšej klientely, čo to skúsiť naopak s ľuďmi, ktorí obracajú každé euro?

Opel tak vraj zvažuje založenie divízie či priamo samostatnej značky, ktorá by mala na starosti vývoj a predaj áut pre šetrnných zákazníkov. Magazín Automotive News informuje, že cieľom je znovu získať tých zákazníkov, ktorí kupovali vozidlá značky Chevrolet (predtým Daewoo).

Opel s takou značkou nechce cieliť len na východ Európy a Rusko, podobné lacné autá sú už obľúbené aj na "západe", pretože neprinášajú prakticky žiadne kompromisy napríklad v oblasti bezpečnosti a nie všetci chcú za každú cenu najmodernejšiu techniku​​.

V hre sú dva varianty, ako by mohol Opel zacieliť na šetrných zákazníkov. Prvý je pokračovanie výroby niektorých modelov aj po predstavení nových generácií, čo praktizovala napríklad značka Škoda. Ďalšou možnosťou je ponúknuť ľuďom "ošklbané" verzie nových modelov s tzv. "osvedčenými" motormi. Teraz je ale všetko ešte len v štádiu príprav. Dacia sa tak svojho neotrasiteľného postavenia zatiaľ nemusí obávať.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY