vytisknout velikost písma Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Výsledkom úprav je výkon 125 kW a krútiaci moment 400 Nm. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý.
Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Ak vám predstava kabrioletu s dieselovým motorom nepríde zvrátená, jasajte. Opel Cascada totiž dostal nový "šepkajúci" turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý a že si pri vývoji dal záležať na zvýšení spoľahlivosti chúlostivých častí.

opel cascada (4).jpgopel cascada (5).jpgopel cascada (6).jpgOkrem nového motora dostal kabriolet Opel Cascada aj tri nové farby karosérie. Inak je všetko po starom, teda aj klasická látková strecha

Tak napríklad turbodúchadlo je chladené vodou, takže vraj odpadá nutné dochladzovanie po dynamickej jazde. Olej, ktorý tečie k turbu, potom prechádza ešte samostatným filtrom, aby sa znížilo opotrebovanie dúchadla. Turbodúchadlo má tiež premennú geometriu lopatiek, prvýkrát má navyše namiesto podtlakového aktuátora elektrický.

Vďaka tomu sa výrazne znížil turboefekt a turbo nabieha o dvadsať percent rýchlejšie. Vstrekovače potom dopravujú naftu do valcov pod tlakom 2000 barov a pretože vie počas jedného pracovného cyklu dodať až desať dávok paliva, znížilo to vibrácie a hluk. Kultivovanosti pomáhajú napríklad aj dva protibežné vyvažovacie hriadele.

opel cascada (2).jpgopel cascada (1).jpgopel cascada (3).jpgNový motor má vraj oveľa kultivovanejší prejav a disponuje napríklad vodou chladeným turbom so samostatným filtrom oleja a elektrickým aktuátorom variabilných lopatiek

Výsledkom úprav je výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada sa s týmto motorom dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozbehne sa na 218 km/h. Spotrebuje 4,9 litra na 100 km. Motor plní emisnú normu Euro 6 vďaka vstrekovaniu aditíva AdBlue do výfuku.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY