vytisknout velikost písma Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Výsledkom úprav je výkon 125 kW a krútiaci moment 400 Nm. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý.
Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Ak vám predstava kabrioletu s dieselovým motorom nepríde zvrátená, jasajte. Opel Cascada totiž dostal nový "šepkajúci" turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý a že si pri vývoji dal záležať na zvýšení spoľahlivosti chúlostivých častí.

opel cascada (4).jpgopel cascada (5).jpgopel cascada (6).jpgOkrem nového motora dostal kabriolet Opel Cascada aj tri nové farby karosérie. Inak je všetko po starom, teda aj klasická látková strecha

Tak napríklad turbodúchadlo je chladené vodou, takže vraj odpadá nutné dochladzovanie po dynamickej jazde. Olej, ktorý tečie k turbu, potom prechádza ešte samostatným filtrom, aby sa znížilo opotrebovanie dúchadla. Turbodúchadlo má tiež premennú geometriu lopatiek, prvýkrát má navyše namiesto podtlakového aktuátora elektrický.

Vďaka tomu sa výrazne znížil turboefekt a turbo nabieha o dvadsať percent rýchlejšie. Vstrekovače potom dopravujú naftu do valcov pod tlakom 2000 barov a pretože vie počas jedného pracovného cyklu dodať až desať dávok paliva, znížilo to vibrácie a hluk. Kultivovanosti pomáhajú napríklad aj dva protibežné vyvažovacie hriadele.

opel cascada (2).jpgopel cascada (1).jpgopel cascada (3).jpgNový motor má vraj oveľa kultivovanejší prejav a disponuje napríklad vodou chladeným turbom so samostatným filtrom oleja a elektrickým aktuátorom variabilných lopatiek

Výsledkom úprav je výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada sa s týmto motorom dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozbehne sa na 218 km/h. Spotrebuje 4,9 litra na 100 km. Motor plní emisnú normu Euro 6 vďaka vstrekovaniu aditíva AdBlue do výfuku.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY