vytisknout velikost písma Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Výsledkom úprav je výkon 125 kW a krútiaci moment 400 Nm. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý.
Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Ak vám predstava kabrioletu s dieselovým motorom nepríde zvrátená, jasajte. Opel Cascada totiž dostal nový "šepkajúci" turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý a že si pri vývoji dal záležať na zvýšení spoľahlivosti chúlostivých častí.

opel cascada (4).jpgopel cascada (5).jpgopel cascada (6).jpgOkrem nového motora dostal kabriolet Opel Cascada aj tri nové farby karosérie. Inak je všetko po starom, teda aj klasická látková strecha

Tak napríklad turbodúchadlo je chladené vodou, takže vraj odpadá nutné dochladzovanie po dynamickej jazde. Olej, ktorý tečie k turbu, potom prechádza ešte samostatným filtrom, aby sa znížilo opotrebovanie dúchadla. Turbodúchadlo má tiež premennú geometriu lopatiek, prvýkrát má navyše namiesto podtlakového aktuátora elektrický.

Vďaka tomu sa výrazne znížil turboefekt a turbo nabieha o dvadsať percent rýchlejšie. Vstrekovače potom dopravujú naftu do valcov pod tlakom 2000 barov a pretože vie počas jedného pracovného cyklu dodať až desať dávok paliva, znížilo to vibrácie a hluk. Kultivovanosti pomáhajú napríklad aj dva protibežné vyvažovacie hriadele.

opel cascada (2).jpgopel cascada (1).jpgopel cascada (3).jpgNový motor má vraj oveľa kultivovanejší prejav a disponuje napríklad vodou chladeným turbom so samostatným filtrom oleja a elektrickým aktuátorom variabilných lopatiek

Výsledkom úprav je výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada sa s týmto motorom dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozbehne sa na 218 km/h. Spotrebuje 4,9 litra na 100 km. Motor plní emisnú normu Euro 6 vďaka vstrekovaniu aditíva AdBlue do výfuku.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY