vytisknout velikost písma Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Výsledkom úprav je výkon 125 kW a krútiaci moment 400 Nm. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý.
Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Ak vám predstava kabrioletu s dieselovým motorom nepríde zvrátená, jasajte. Opel Cascada totiž dostal nový "šepkajúci" turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý a že si pri vývoji dal záležať na zvýšení spoľahlivosti chúlostivých častí.

opel cascada (4).jpgopel cascada (5).jpgopel cascada (6).jpgOkrem nového motora dostal kabriolet Opel Cascada aj tri nové farby karosérie. Inak je všetko po starom, teda aj klasická látková strecha

Tak napríklad turbodúchadlo je chladené vodou, takže vraj odpadá nutné dochladzovanie po dynamickej jazde. Olej, ktorý tečie k turbu, potom prechádza ešte samostatným filtrom, aby sa znížilo opotrebovanie dúchadla. Turbodúchadlo má tiež premennú geometriu lopatiek, prvýkrát má navyše namiesto podtlakového aktuátora elektrický.

Vďaka tomu sa výrazne znížil turboefekt a turbo nabieha o dvadsať percent rýchlejšie. Vstrekovače potom dopravujú naftu do valcov pod tlakom 2000 barov a pretože vie počas jedného pracovného cyklu dodať až desať dávok paliva, znížilo to vibrácie a hluk. Kultivovanosti pomáhajú napríklad aj dva protibežné vyvažovacie hriadele.

opel cascada (2).jpgopel cascada (1).jpgopel cascada (3).jpgNový motor má vraj oveľa kultivovanejší prejav a disponuje napríklad vodou chladeným turbom so samostatným filtrom oleja a elektrickým aktuátorom variabilných lopatiek

Výsledkom úprav je výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada sa s týmto motorom dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozbehne sa na 218 km/h. Spotrebuje 4,9 litra na 100 km. Motor plní emisnú normu Euro 6 vďaka vstrekovaniu aditíva AdBlue do výfuku.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY