vytisknout velikost písma Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Výsledkom úprav je výkon 125 kW a krútiaci moment 400 Nm. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý.
Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chladeným turbom

Ak vám predstava kabrioletu s dieselovým motorom nepríde zvrátená, jasajte. Opel Cascada totiž dostal nový "šepkajúci" turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobca tvrdí, že je nový motor veľmi tichý a že si pri vývoji dal záležať na zvýšení spoľahlivosti chúlostivých častí.

opel cascada (4).jpgopel cascada (5).jpgopel cascada (6).jpgOkrem nového motora dostal kabriolet Opel Cascada aj tri nové farby karosérie. Inak je všetko po starom, teda aj klasická látková strecha

Tak napríklad turbodúchadlo je chladené vodou, takže vraj odpadá nutné dochladzovanie po dynamickej jazde. Olej, ktorý tečie k turbu, potom prechádza ešte samostatným filtrom, aby sa znížilo opotrebovanie dúchadla. Turbodúchadlo má tiež premennú geometriu lopatiek, prvýkrát má navyše namiesto podtlakového aktuátora elektrický.

Vďaka tomu sa výrazne znížil turboefekt a turbo nabieha o dvadsať percent rýchlejšie. Vstrekovače potom dopravujú naftu do valcov pod tlakom 2000 barov a pretože vie počas jedného pracovného cyklu dodať až desať dávok paliva, znížilo to vibrácie a hluk. Kultivovanosti pomáhajú napríklad aj dva protibežné vyvažovacie hriadele.

opel cascada (2).jpgopel cascada (1).jpgopel cascada (3).jpgNový motor má vraj oveľa kultivovanejší prejav a disponuje napríklad vodou chladeným turbom so samostatným filtrom oleja a elektrickým aktuátorom variabilných lopatiek

Výsledkom úprav je výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada sa s týmto motorom dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozbehne sa na 218 km/h. Spotrebuje 4,9 litra na 100 km. Motor plní emisnú normu Euro 6 vďaka vstrekovaniu aditíva AdBlue do výfuku.

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY