vytisknout velikost písma Opel Astra OPC prejde downsizingom

Opel Astra OPC sa vráti, ale s menším motorom. Preplňovaný dvojliter sa totiž do novej Astry nevojde. Astra OPC bude technicky jednoduchšia, ale aj lacnejšia. Rýchla Astra sa zrejme predstaví v septembri vo Frankfurte.
Opel Astra OPC prejde downsizingom

Minulá generácia Opelu Astra OPC sa spoliehala, ako je v triede ostrých hatchbackov obvyklé, na preplňovaný štvorvalec 2,0 l. S tým ale bude koniec. Súčasná Astra síce tiež dostane rýchlu verziu OPC, ale s menším motorom s objemom 1,6 l. Dvojliter sa totiž do ľahšej a zúženej platformy novej Astry nezmestí.

Opel tak musí pre Astru OPC pripraviť nový motor. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o upravenú tisícšesťstovku, ktorú má Astra už teraz ako vrcholnú motorizáciu. V obyčajnej Astre môže mať motor 1.6 a výkon 147 kW (200 k), ale aby mohla Astra OPC aspoň nejako prehovoriť do diania v segmente ostrých hatchbackov, chcelo by to nárast výkonu aspoň o 40%.

Vyšší nárast nutne nová Astra OPC potrebovať nebude, pretože v porovnaní s predchodcom (mal tiež výkon 280 koní) bude podľa očakávania o viac ako 100 kg ľahší. Opel nepočíta s pohonom všetkých kolies, takže s Focusom RS súperiť nebude. Opel nasadí dokonca aj jednoduchšiu prednú nápravu. (Minulá generácia disponovala odlišným zavesením s oddelenou tehlicou.) Ani toto riešenie sa do novej Astry "nezmestí".

Problémom modelu OPC sú aj peniaze. Opel sa po dlhej dobe dostal do čiernych čísel a finančné oddelenie automobilky má pomerne zreteľnú motiváciu v nich značku udržať. Na druhej strane by mohla Astra OPC patriť k tým lacnejším autám vo svojom segmente. Opel si tiež uvedomuje, že napríklad Golf GTI je vážny súper, rýchle autá pripravuje aj lacnejšia konkurencia v podobe kórejských značiek.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY