vytisknout velikost písma Opel Astra OPC Extreme má cez 300 koní, do výroby pôjde

Opel predstavuje pekne horúci tovar. Polozávodný model Astra OPC Extreme sa navyše skutočne dostane do malosériovej výroby.
Opel Astra OPC Extreme má cez 300 koní, do výroby pôjde

O prípravách modelu Astra OPC Extreme sme vás informovali už na konci januára, ale to sme mali k dispozícii len jedinú snímku a niekoľko predbežných informácií. Teraz už sme múdrejší a môžeme potvrdiť, že novinka bude vychádzať zo sériového prevedenia Opel Astra OPC, oproti ktorému bude približne o 100 kg ľahšia. Za to Astra OPC Extreme vďačí najmä rozsiahlemu použitie dielov z uhlíkových kompozitov.

Opel Astra OPC Extreme ofic 08.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 10.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 09.jpg
Opel Astra OPC Extreme ofic 02.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 04.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 05.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 01.jpg
Karosérii Astry OPC Extreme dominujú diely z uhlíkových kompozitov a hliníku

Z tohto materiálu sú vyrobené napríklad kapota a strecha, ale aj ráfiky, ktoré sú údajne celkovo o 20 kg ľahšie ako zliatinové kolesá porovnateľnej veľkosti. Predné blatníky sú potom zhotovené z hliníkovej zliatiny a každý váži len 800 g. Pod prednou kapotou modelu Astra OPC Extreme sa skrýva zážihový štvorvalec ECOTEC s objemom 2,0 l a preplňovaním, ktorý má dosahovať výkon "cez 300 koní" ( 221 kW ), teda zhruba o 20 koní viac ako pri štandardnej Astre OPC. Krútiaci moment sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez šesťstupňovú, manuálne radenú prevodovku a samosvorný diferenciál.

O náležité spomalenie sa postará brzdová sústava Brembo vpredu s šesťpiestikovými strmeňmi a odvrtávanými kotúčmi s priemerom 370 mm. Deväťnásťpalcové ráfiky obúvajú pneumatiky rozmeru 245/35 a interiér je vybavený sedadlami Recaro s šesťbodovými bezpečnostnými pásmi Schroth. Okrem špecifického čalúnenia so žltým kontrastným sťahovaním si všimneme inštalácie bezpečnostného rámu za sedadlami.

Opel Astra OPC Extreme ofic 03.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 06.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 07.jpg
Palubná doska se príliš nezmenila, sedadlá sú ale nové

Oficiálne údaje k jazdným výkonom zatiaľ zverejnené neboli, ale s prihliadnutím k vyššiemu výkonu a nižšej hmotnosti budú určite ešte lepšie ako pri štandardnej Astre OPC, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h. Nová Astra OPC Extreme bude predstavená v Ženeve a výrobca potvrdil, že počíta s jej malosériovú výrobou.

Pripomeňme, že nový Opel Astra OPC Extreme nadväzuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženeve v roku 2001. Tento automobil vtedy Opel vybavil štvorlitrovým osemvalcovým motorom s výkonom 444 koní (326 kW) a šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá prenášala výkon motora na zadné kolesá. Čo sa pohonného ústrojenstva týka, nová Astra OPC Extreme žiadnym "extrémom" nebude.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY