vytisknout velikost písma Opel Astra OPC Extreme má cez 300 koní, do výroby pôjde

Opel predstavuje pekne horúci tovar. Polozávodný model Astra OPC Extreme sa navyše skutočne dostane do malosériovej výroby.
Opel Astra OPC Extreme má cez 300 koní, do výroby pôjde

O prípravách modelu Astra OPC Extreme sme vás informovali už na konci januára, ale to sme mali k dispozícii len jedinú snímku a niekoľko predbežných informácií. Teraz už sme múdrejší a môžeme potvrdiť, že novinka bude vychádzať zo sériového prevedenia Opel Astra OPC, oproti ktorému bude približne o 100 kg ľahšia. Za to Astra OPC Extreme vďačí najmä rozsiahlemu použitie dielov z uhlíkových kompozitov.

Opel Astra OPC Extreme ofic 08.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 10.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 09.jpg
Opel Astra OPC Extreme ofic 02.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 04.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 05.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 01.jpg
Karosérii Astry OPC Extreme dominujú diely z uhlíkových kompozitov a hliníku

Z tohto materiálu sú vyrobené napríklad kapota a strecha, ale aj ráfiky, ktoré sú údajne celkovo o 20 kg ľahšie ako zliatinové kolesá porovnateľnej veľkosti. Predné blatníky sú potom zhotovené z hliníkovej zliatiny a každý váži len 800 g. Pod prednou kapotou modelu Astra OPC Extreme sa skrýva zážihový štvorvalec ECOTEC s objemom 2,0 l a preplňovaním, ktorý má dosahovať výkon "cez 300 koní" ( 221 kW ), teda zhruba o 20 koní viac ako pri štandardnej Astre OPC. Krútiaci moment sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez šesťstupňovú, manuálne radenú prevodovku a samosvorný diferenciál.

O náležité spomalenie sa postará brzdová sústava Brembo vpredu s šesťpiestikovými strmeňmi a odvrtávanými kotúčmi s priemerom 370 mm. Deväťnásťpalcové ráfiky obúvajú pneumatiky rozmeru 245/35 a interiér je vybavený sedadlami Recaro s šesťbodovými bezpečnostnými pásmi Schroth. Okrem špecifického čalúnenia so žltým kontrastným sťahovaním si všimneme inštalácie bezpečnostného rámu za sedadlami.

Opel Astra OPC Extreme ofic 03.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 06.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 07.jpg
Palubná doska se príliš nezmenila, sedadlá sú ale nové

Oficiálne údaje k jazdným výkonom zatiaľ zverejnené neboli, ale s prihliadnutím k vyššiemu výkonu a nižšej hmotnosti budú určite ešte lepšie ako pri štandardnej Astre OPC, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h. Nová Astra OPC Extreme bude predstavená v Ženeve a výrobca potvrdil, že počíta s jej malosériovú výrobou.

Pripomeňme, že nový Opel Astra OPC Extreme nadväzuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženeve v roku 2001. Tento automobil vtedy Opel vybavil štvorlitrovým osemvalcovým motorom s výkonom 444 koní (326 kW) a šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá prenášala výkon motora na zadné kolesá. Čo sa pohonného ústrojenstva týka, nová Astra OPC Extreme žiadnym "extrémom" nebude.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY