vytisknout velikost písma Opel Astra OPC Extreme má cez 300 koní, do výroby pôjde

Opel predstavuje pekne horúci tovar. Polozávodný model Astra OPC Extreme sa navyše skutočne dostane do malosériovej výroby.
Opel Astra OPC Extreme má cez 300 koní, do výroby pôjde

O prípravách modelu Astra OPC Extreme sme vás informovali už na konci januára, ale to sme mali k dispozícii len jedinú snímku a niekoľko predbežných informácií. Teraz už sme múdrejší a môžeme potvrdiť, že novinka bude vychádzať zo sériového prevedenia Opel Astra OPC, oproti ktorému bude približne o 100 kg ľahšia. Za to Astra OPC Extreme vďačí najmä rozsiahlemu použitie dielov z uhlíkových kompozitov.

Opel Astra OPC Extreme ofic 08.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 10.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 09.jpg
Opel Astra OPC Extreme ofic 02.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 04.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 05.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 01.jpg
Karosérii Astry OPC Extreme dominujú diely z uhlíkových kompozitov a hliníku

Z tohto materiálu sú vyrobené napríklad kapota a strecha, ale aj ráfiky, ktoré sú údajne celkovo o 20 kg ľahšie ako zliatinové kolesá porovnateľnej veľkosti. Predné blatníky sú potom zhotovené z hliníkovej zliatiny a každý váži len 800 g. Pod prednou kapotou modelu Astra OPC Extreme sa skrýva zážihový štvorvalec ECOTEC s objemom 2,0 l a preplňovaním, ktorý má dosahovať výkon "cez 300 koní" ( 221 kW ), teda zhruba o 20 koní viac ako pri štandardnej Astre OPC. Krútiaci moment sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez šesťstupňovú, manuálne radenú prevodovku a samosvorný diferenciál.

O náležité spomalenie sa postará brzdová sústava Brembo vpredu s šesťpiestikovými strmeňmi a odvrtávanými kotúčmi s priemerom 370 mm. Deväťnásťpalcové ráfiky obúvajú pneumatiky rozmeru 245/35 a interiér je vybavený sedadlami Recaro s šesťbodovými bezpečnostnými pásmi Schroth. Okrem špecifického čalúnenia so žltým kontrastným sťahovaním si všimneme inštalácie bezpečnostného rámu za sedadlami.

Opel Astra OPC Extreme ofic 03.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 06.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 07.jpg
Palubná doska se príliš nezmenila, sedadlá sú ale nové

Oficiálne údaje k jazdným výkonom zatiaľ zverejnené neboli, ale s prihliadnutím k vyššiemu výkonu a nižšej hmotnosti budú určite ešte lepšie ako pri štandardnej Astre OPC, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h. Nová Astra OPC Extreme bude predstavená v Ženeve a výrobca potvrdil, že počíta s jej malosériovú výrobou.

Pripomeňme, že nový Opel Astra OPC Extreme nadväzuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženeve v roku 2001. Tento automobil vtedy Opel vybavil štvorlitrovým osemvalcovým motorom s výkonom 444 koní (326 kW) a šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá prenášala výkon motora na zadné kolesá. Čo sa pohonného ústrojenstva týka, nová Astra OPC Extreme žiadnym "extrémom" nebude.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY