vytisknout velikost písma Opel Astra OPC Extreme: cestná verzia superšportu do výroby

Automobilka Opel privezie na tohtoročný autosalón v Ženeve štúdiu Astra OPC Extreme, ktorá sa má stať predlohou obmedzenej série.
Opel Astra OPC Extreme: cestná verzia superšportu do výroby

Nová Astra OPC Extreme má byť skutočným superšportovým vozidlom, veď tiež vychádza zo závodného modelu Astra OPC Cup. Nie je teda snáď ani divu, že pôjde zároveň o najrýchlejšiu cestnú Astru v dejinách tejto rady. Novinka nadväzuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženeve v roku 2001.

Opel Astra OPC Extreme 1.jpgOpel Astra OPC Extreme 2.jpgOpel Astra OPC Extreme 3.jpg
Nový Opel Astra OPC Extreme, vpravo štúdia Astra Coupé OPC X-Treme z roku 2001

Pripomeňme, že tento automobil vtedy v Opeli vybavili štvorlitrovým osemvalcovým motorom s výkonom 444 koní (326 kW) a šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá prenášala výkon motora na zadné kolesá. Čo sa pohonného ústrojenstva týka, bude nová Astra OPC Extreme trochu skromným odvarom. Jej motor, vyšľachtený zo sériovej Astry OPC, má totiž polovičný objem aj počet valcov, a aj keď je samozrejme dopovaný turbodúchadlom, dosahovať má výkonu "len" okolo 300 koní (220 kW).

K lepším jazdným výkonom a vlastnostiam majú prispieť nielen obmedzenia hmotnosti, ale aj celá sada modifikácií v čele s rozsiahlou sadou aerodynamických doplnkov, pevné prítlačné krídlo alebo zdvojená výfuková sústava s dvoma pármi koncoviek kruhového prierezu. Na viac informácií a fotografií si budeme musieť počkať až do Ženevy.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY