vytisknout velikost písma Opel Astra OPC Extreme: cestná verzia superšportu do výroby

Automobilka Opel privezie na tohtoročný autosalón v Ženeve štúdiu Astra OPC Extreme, ktorá sa má stať predlohou obmedzenej série.
Opel Astra OPC Extreme: cestná verzia superšportu do výroby

Nová Astra OPC Extreme má byť skutočným superšportovým vozidlom, veď tiež vychádza zo závodného modelu Astra OPC Cup. Nie je teda snáď ani divu, že pôjde zároveň o najrýchlejšiu cestnú Astru v dejinách tejto rady. Novinka nadväzuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženeve v roku 2001.

Opel Astra OPC Extreme 1.jpgOpel Astra OPC Extreme 2.jpgOpel Astra OPC Extreme 3.jpg
Nový Opel Astra OPC Extreme, vpravo štúdia Astra Coupé OPC X-Treme z roku 2001

Pripomeňme, že tento automobil vtedy v Opeli vybavili štvorlitrovým osemvalcovým motorom s výkonom 444 koní (326 kW) a šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá prenášala výkon motora na zadné kolesá. Čo sa pohonného ústrojenstva týka, bude nová Astra OPC Extreme trochu skromným odvarom. Jej motor, vyšľachtený zo sériovej Astry OPC, má totiž polovičný objem aj počet valcov, a aj keď je samozrejme dopovaný turbodúchadlom, dosahovať má výkonu "len" okolo 300 koní (220 kW).

K lepším jazdným výkonom a vlastnostiam majú prispieť nielen obmedzenia hmotnosti, ale aj celá sada modifikácií v čele s rozsiahlou sadou aerodynamických doplnkov, pevné prítlačné krídlo alebo zdvojená výfuková sústava s dvoma pármi koncoviek kruhového prierezu. Na viac informácií a fotografií si budeme musieť počkať až do Ženevy.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY