vytisknout velikost písma Opel Astra OPC Extreme: cestná verzia superšportu do výroby

Automobilka Opel privezie na tohtoročný autosalón v Ženeve štúdiu Astra OPC Extreme, ktorá sa má stať predlohou obmedzenej série.
Opel Astra OPC Extreme: cestná verzia superšportu do výroby

Nová Astra OPC Extreme má byť skutočným superšportovým vozidlom, veď tiež vychádza zo závodného modelu Astra OPC Cup. Nie je teda snáď ani divu, že pôjde zároveň o najrýchlejšiu cestnú Astru v dejinách tejto rady. Novinka nadväzuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženeve v roku 2001.

Opel Astra OPC Extreme 1.jpgOpel Astra OPC Extreme 2.jpgOpel Astra OPC Extreme 3.jpg
Nový Opel Astra OPC Extreme, vpravo štúdia Astra Coupé OPC X-Treme z roku 2001

Pripomeňme, že tento automobil vtedy v Opeli vybavili štvorlitrovým osemvalcovým motorom s výkonom 444 koní (326 kW) a šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá prenášala výkon motora na zadné kolesá. Čo sa pohonného ústrojenstva týka, bude nová Astra OPC Extreme trochu skromným odvarom. Jej motor, vyšľachtený zo sériovej Astry OPC, má totiž polovičný objem aj počet valcov, a aj keď je samozrejme dopovaný turbodúchadlom, dosahovať má výkonu "len" okolo 300 koní (220 kW).

K lepším jazdným výkonom a vlastnostiam majú prispieť nielen obmedzenia hmotnosti, ale aj celá sada modifikácií v čele s rozsiahlou sadou aerodynamických doplnkov, pevné prítlačné krídlo alebo zdvojená výfuková sústava s dvoma pármi koncoviek kruhového prierezu. Na viac informácií a fotografií si budeme musieť počkať až do Ženevy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY