vytisknout velikost písma Opel Astra má šancu zakúriť Golfu a Focusu [prvé jazdné dojmy]

Na našom trhu nemá nová generácia Oplu Astra proti akejkoľvek Octaviu šancu, ale v celoeurópskom meradle ju určite čaká úspech.
Opel Astra má šancu zakúriť Golfu a Focusu [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Lahší, živší a kvalitnejší
  2. Zvládá aj zlú cestu
  3. Nový Opel Astra: Prvý dojem
  4. Fotogaléria: Nový Opel Astra

Pravdepodobne ste zaznamenali, že si na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte odbila svoju premiéru nová generácia Opelu Astra, tradičného zástupca segmentu C (v minulom roku sa v tejto kategórii predalo v Európe skoro 2 300 000 áut). Jedná sa už v poradí o jedenástu generáciu kompaktných vozidiel automobilky Opel. Ich ťaženie začalo modelom Kadett už v roku 1936, meno Astra prišlo v roku 1991.

Podľa Oplu sa jedná o druhé najpredávanejšie meno auta v histórii na európskom trhu. Kompaktných modelov už Opel predal cez 24 miliónov, z toho na Astru spadá asi polovica všetkých áut. Aj keď dnes frčia crossovery a SUV, na klasické hatchbacky spadá stále skoro štvrtina celého trhu nových áut v Európe.

opel astra (11).JPGopel astra (13).JPGopel astra (24).JPGNa Astru čaká náročná úloha, ale podľa prvých dojmov sa zdá, že to nebudú mať Golf s Focusom tak jednoznačné. Dokáže ale Opel osloviť ročne aspoň 300 000 zákazníkov?

Nová Astra bude chcieť z tohto koláča samozrejme odhryznúť čo najväčší kus, k tomu určite pomôže aj verzia kombi Sports Tourer. Opel nešetrí optimizmom a s novou generáciou si verí. Zvláštne ale je, že aj v poslednom roku generácie predchádzajúcej dokázala Astra zaujať 240 000 zákazníkov, čo býva pomerne nezvyčajné. Ale späť k novému autu.

Ľahšia a zároveň kultivovanejšia

Opel Astra je od základu nové auto. Automobilka sa zamerala predovšetkým na zníženie hmotnosti, takže podľa Opelu schudla Astra medzigeneračne až 200 kg (minimálne činí rozdiel 120 kg). Veľký podiel na tom má o 77 kg ľahšia karoséria, o 50 kg ľahšie šasi, zhruba o 10 kg ľahšie motory, ľahšie prevodovky a napríklad tiež o 11 kg ľahší elektronika. Ľahšie sú napríklad aj sedadlá, u ktorých vývoja strávil Opel päť rokov.

Aj napriek znižovaniu hmotnosti sa podarilo zvýšiť pevnosť a tuhosť karosérie i podvozka. A nemá to ani vplyv na kultivovanosť a hluk vnútri kabíny, čo mám možnosť vzápätí zistiť na letisku vo Viedni, kde si prvýkrát beriem kľúče od novej Astry. Pridelená mi bola najsilnejšia preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 147 kW (200 k) so šesťstupňovým manuálom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY