vytisknout velikost písma Opel Astra má šancu zakúriť Golfu a Focusu [prvé jazdné dojmy]

Na našom trhu nemá nová generácia Oplu Astra proti akejkoľvek Octaviu šancu, ale v celoeurópskom meradle ju určite čaká úspech.
Opel Astra má šancu zakúriť Golfu a Focusu [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Lahší, živší a kvalitnejší
  2. Zvládá aj zlú cestu
  3. Nový Opel Astra: Prvý dojem
  4. Fotogaléria: Nový Opel Astra

Pravdepodobne ste zaznamenali, že si na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte odbila svoju premiéru nová generácia Opelu Astra, tradičného zástupca segmentu C (v minulom roku sa v tejto kategórii predalo v Európe skoro 2 300 000 áut). Jedná sa už v poradí o jedenástu generáciu kompaktných vozidiel automobilky Opel. Ich ťaženie začalo modelom Kadett už v roku 1936, meno Astra prišlo v roku 1991.

Podľa Oplu sa jedná o druhé najpredávanejšie meno auta v histórii na európskom trhu. Kompaktných modelov už Opel predal cez 24 miliónov, z toho na Astru spadá asi polovica všetkých áut. Aj keď dnes frčia crossovery a SUV, na klasické hatchbacky spadá stále skoro štvrtina celého trhu nových áut v Európe.

opel astra (11).JPGopel astra (13).JPGopel astra (24).JPGNa Astru čaká náročná úloha, ale podľa prvých dojmov sa zdá, že to nebudú mať Golf s Focusom tak jednoznačné. Dokáže ale Opel osloviť ročne aspoň 300 000 zákazníkov?

Nová Astra bude chcieť z tohto koláča samozrejme odhryznúť čo najväčší kus, k tomu určite pomôže aj verzia kombi Sports Tourer. Opel nešetrí optimizmom a s novou generáciou si verí. Zvláštne ale je, že aj v poslednom roku generácie predchádzajúcej dokázala Astra zaujať 240 000 zákazníkov, čo býva pomerne nezvyčajné. Ale späť k novému autu.

Ľahšia a zároveň kultivovanejšia

Opel Astra je od základu nové auto. Automobilka sa zamerala predovšetkým na zníženie hmotnosti, takže podľa Opelu schudla Astra medzigeneračne až 200 kg (minimálne činí rozdiel 120 kg). Veľký podiel na tom má o 77 kg ľahšia karoséria, o 50 kg ľahšie šasi, zhruba o 10 kg ľahšie motory, ľahšie prevodovky a napríklad tiež o 11 kg ľahší elektronika. Ľahšie sú napríklad aj sedadlá, u ktorých vývoja strávil Opel päť rokov.

Aj napriek znižovaniu hmotnosti sa podarilo zvýšiť pevnosť a tuhosť karosérie i podvozka. A nemá to ani vplyv na kultivovanosť a hluk vnútri kabíny, čo mám možnosť vzápätí zistiť na letisku vo Viedni, kde si prvýkrát beriem kľúče od novej Astry. Pridelená mi bola najsilnejšia preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 147 kW (200 k) so šesťstupňovým manuálom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY