vytisknout velikost písma Opel Astra má šancu zakúriť Golfu a Focusu [prvé jazdné dojmy]

Na našom trhu nemá nová generácia Oplu Astra proti akejkoľvek Octaviu šancu, ale v celoeurópskom meradle ju určite čaká úspech.
Opel Astra má šancu zakúriť Golfu a Focusu [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Lahší, živší a kvalitnejší
  2. Zvládá aj zlú cestu
  3. Nový Opel Astra: Prvý dojem
  4. Fotogaléria: Nový Opel Astra

Pravdepodobne ste zaznamenali, že si na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte odbila svoju premiéru nová generácia Opelu Astra, tradičného zástupca segmentu C (v minulom roku sa v tejto kategórii predalo v Európe skoro 2 300 000 áut). Jedná sa už v poradí o jedenástu generáciu kompaktných vozidiel automobilky Opel. Ich ťaženie začalo modelom Kadett už v roku 1936, meno Astra prišlo v roku 1991.

Podľa Oplu sa jedná o druhé najpredávanejšie meno auta v histórii na európskom trhu. Kompaktných modelov už Opel predal cez 24 miliónov, z toho na Astru spadá asi polovica všetkých áut. Aj keď dnes frčia crossovery a SUV, na klasické hatchbacky spadá stále skoro štvrtina celého trhu nových áut v Európe.

opel astra (11).JPGopel astra (13).JPGopel astra (24).JPGNa Astru čaká náročná úloha, ale podľa prvých dojmov sa zdá, že to nebudú mať Golf s Focusom tak jednoznačné. Dokáže ale Opel osloviť ročne aspoň 300 000 zákazníkov?

Nová Astra bude chcieť z tohto koláča samozrejme odhryznúť čo najväčší kus, k tomu určite pomôže aj verzia kombi Sports Tourer. Opel nešetrí optimizmom a s novou generáciou si verí. Zvláštne ale je, že aj v poslednom roku generácie predchádzajúcej dokázala Astra zaujať 240 000 zákazníkov, čo býva pomerne nezvyčajné. Ale späť k novému autu.

Ľahšia a zároveň kultivovanejšia

Opel Astra je od základu nové auto. Automobilka sa zamerala predovšetkým na zníženie hmotnosti, takže podľa Opelu schudla Astra medzigeneračne až 200 kg (minimálne činí rozdiel 120 kg). Veľký podiel na tom má o 77 kg ľahšia karoséria, o 50 kg ľahšie šasi, zhruba o 10 kg ľahšie motory, ľahšie prevodovky a napríklad tiež o 11 kg ľahší elektronika. Ľahšie sú napríklad aj sedadlá, u ktorých vývoja strávil Opel päť rokov.

Aj napriek znižovaniu hmotnosti sa podarilo zvýšiť pevnosť a tuhosť karosérie i podvozka. A nemá to ani vplyv na kultivovanosť a hluk vnútri kabíny, čo mám možnosť vzápätí zistiť na letisku vo Viedni, kde si prvýkrát beriem kľúče od novej Astry. Pridelená mi bola najsilnejšia preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 147 kW (200 k) so šesťstupňovým manuálom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY