vytisknout velikost písma Opel Astra dostane inteligentné neoslňujúce LED svetlá

Opel Astra dostane inteligentné neoslňujúce LED svetlá

Nová generácia Oplu Astra sa predstaví čo nevidieť a do výbavy dostane aj jednu novinku, ktorá sa v segmente C objavuje vôbec po prvýkrát: inteligentné LED svetlá. Tie neoslňujú ostatných vodičov a neustále upravujú svoj lúč podľa aktuálnej dopravnej a meteorologickej situácie.

Opel systém nazýva IntelliLux LED Matrix Light. Možno predpokladať, že ho neponúkne v základnej výbave, ale za príplatok. Podľa Oplu sa jedná o ďalšiu "demokratizáciu" technických vymožeností, ktoré sú inak dostupné iba pre majiteľov luxusných vozidiel.

Napríklad minulá generácia Astry mala ako prvá v triede adaptívne bi-xenóny. Proti tým majú ale nové svetlá ešte väčší dosah a Opel uvádza, že pri rýchlosti 80 km/h mimo mesta poskytujú vodičovi v noci vďaka dlhšiemu dosvitu až o 1,5 sekundy viac času na reakciu.

Akonáhle auto opustí zastavanú oblasť, automaticky sa zapnú diaľkové svetlá a zostanú zapnuté. Svetlá pracujú spolu s kamerou Opel Eye. Keď kamera zaznamená protiidúce auto, svetla automaticky upraví svoj lúč tak, aby druhý vodič nebol oslnený.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY