vytisknout velikost písma Opel Astra dostane inteligentné neoslňujúce LED svetlá

Opel Astra dostane inteligentné neoslňujúce LED svetlá

Nová generácia Oplu Astra sa predstaví čo nevidieť a do výbavy dostane aj jednu novinku, ktorá sa v segmente C objavuje vôbec po prvýkrát: inteligentné LED svetlá. Tie neoslňujú ostatných vodičov a neustále upravujú svoj lúč podľa aktuálnej dopravnej a meteorologickej situácie.

Opel systém nazýva IntelliLux LED Matrix Light. Možno predpokladať, že ho neponúkne v základnej výbave, ale za príplatok. Podľa Oplu sa jedná o ďalšiu "demokratizáciu" technických vymožeností, ktoré sú inak dostupné iba pre majiteľov luxusných vozidiel.

Napríklad minulá generácia Astry mala ako prvá v triede adaptívne bi-xenóny. Proti tým majú ale nové svetlá ešte väčší dosah a Opel uvádza, že pri rýchlosti 80 km/h mimo mesta poskytujú vodičovi v noci vďaka dlhšiemu dosvitu až o 1,5 sekundy viac času na reakciu.

Akonáhle auto opustí zastavanú oblasť, automaticky sa zapnú diaľkové svetlá a zostanú zapnuté. Svetlá pracujú spolu s kamerou Opel Eye. Keď kamera zaznamená protiidúce auto, svetla automaticky upraví svoj lúč tak, aby druhý vodič nebol oslnený.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY